ik weet niet waar je woont, maar de kalverliefde melk is nagenoeg in heel Nederland te koop. Wellicht ook in de dichtstbijzijnde grotere plaats. https://kalver-liefde.nl/verkooppuntenKaela schreef: za 26 jul 2025, 14:34 Klopt, maar die melk is nog niet als zodanig verkrijgbaar. Althans hier niet. Anders zou ik het direct gaan kopen.
Welkom in het BP-café!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Welkom in het BP-café!
Verhip! Niet in de supermarkten waar we gewoonlijk heen gaan, maar wel bij een waar we af en toe heen rijden. Tof!Aquillo schreef: zo 27 jul 2025, 21:52 ik weet niet waar je woont, maar de kalverliefde melk is nagenoeg in heel Nederland te koop. Wellicht ook in de dichtstbijzijnde grotere plaats. https://kalver-liefde.nl/verkooppunten
ik heb er nog een voor je.. Kaela. Ekoplaza heeft melk met naam : Zuiver zuivel. Op etiket koe met kalf. die is nog beter, want van Demeter.
Misschien heb je een Ekoplaza in de de buurt?
Ja er zit een ekoplaza in de stad. Wel echt op een rotplek om te komen. Maar goed om te weten, af en toe kom ik er op de fiets in de buurt en dan is een pakje melk zo gehaald. Thanx!Aquillo schreef: ma 28 jul 2025, 21:58 ik heb er nog een voor je.. Kaela. Ekoplaza heeft melk met naam : Zuiver zuivel. Op etiket koe met kalf. die is nog beter, want van Demeter.![]()
Graag gedaanKaela schreef: di 29 jul 2025, 07:10 Ja er zit een ekoplaza in de stad. Wel echt op een rotplek om te komen. Maar goed om te weten, af en toe kom ik er op de fiets in de buurt en dan is een pakje melk zo gehaald. Thanx!
- pearlsofpassion
- Moderator
Mijn ouders hebben hun pup.
Alles ging de eerste weken prima maar nu gaat pupsmans soms bijten en blaffen naar mensen. Ik denk dat hij gewoon overprikkeld en moe wordt en dan over zijn toeren raakt.
Wat is dat boek nu weer dat elke nieuwe pupeigenaar zou moeten lezen?
En hoe train je die verplichte benchrust. Of hoe pak je dat aan?
Puppieren mag ondertussen meestal dicht, maar de bench is ( nog) geen optie.
Pup is 10 weken nu.
Alles ging de eerste weken prima maar nu gaat pupsmans soms bijten en blaffen naar mensen. Ik denk dat hij gewoon overprikkeld en moe wordt en dan over zijn toeren raakt.
Wat is dat boek nu weer dat elke nieuwe pupeigenaar zou moeten lezen?
En hoe train je die verplichte benchrust. Of hoe pak je dat aan?
Puppieren mag ondertussen meestal dicht, maar de bench is ( nog) geen optie.
Pup is 10 weken nu.
-
frodo quin
- 5-sterren

Rusten kan je ook zonder bench leren. Ik ben met beide gaan rusten toen ze klein waren. Dus samen met hen in de zetel gaan zitten, zeggen, kom het is tijd om te rusten en hen daar dus in steunen/helpen. Het is wel een tijdje veel tijd dat je kwijt bent, maar het werkt wel erg goed. Al vrij snel hoef je niet meer bij hen te blijven zolang ze rusten, maar enkel in het begin en uiteindelijk is zeggen "ga nu maar rusten" genoeg. Nuja, ze doen het meestal uit zichzelf, maar soms zijn ze wat hyper en moet ik het wel zeggen.
Bijten en blaffen kan ook met frustratie te maken hebben. Zowel omdat hij zich genegeerd voelt als omdat de manier van aandacht krijgen niet fijn is voor hem. Overprikkelt kan zeker ook he. Het is normaal wel een stress reactie, maar wat die stress veroorzaakt kan verschillen.
Bijten en blaffen kan ook met frustratie te maken hebben. Zowel omdat hij zich genegeerd voelt als omdat de manier van aandacht krijgen niet fijn is voor hem. Overprikkelt kan zeker ook he. Het is normaal wel een stress reactie, maar wat die stress veroorzaakt kan verschillen.
Dit is het boek wat je denk ik bedoelt:
“Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans. Deel 1. Elke pup een goede start.” Geschreven door Martine Burgers en Sam Turner.
“Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans. Deel 1. Elke pup een goede start.” Geschreven door Martine Burgers en Sam Turner.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik vond easy peasy puppyopvoeding een fijn boek. Watvoor pup hebben ze?
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
- pearlsofpassion
- Moderator
Beide boeken had ik idd in een ander topic gevonden.
Het is een Labrador.
Hij moet hulphond worden, of dat is toch de bedoeling en hij komt uit een nestje dat gefokt is voor blindegeleidehonden uit te halen. Het waren er wat te veel en dus is er eentje naar Hachiko gegaan waar ze dus hulphonden opleiden.
De pup en mijn ouders gaan dus wel intensief begeleid worden maar dat is 1x/2 weken en nu Hij nog zo klein is wil je snel op de bal kunnen spelen. Hier zit zoveel ervaring dus daarom ging ik het hier maar even vragen.
Het is een super slim beestje en hij kan mijn ma al wel een beetje bespelen. Het is op zich een heel lieve pup denk ik. Maar hij zoekt nu al soms de grenzen op, dat merk je wel.
Het is een Labrador.
Hij moet hulphond worden, of dat is toch de bedoeling en hij komt uit een nestje dat gefokt is voor blindegeleidehonden uit te halen. Het waren er wat te veel en dus is er eentje naar Hachiko gegaan waar ze dus hulphonden opleiden.
De pup en mijn ouders gaan dus wel intensief begeleid worden maar dat is 1x/2 weken en nu Hij nog zo klein is wil je snel op de bal kunnen spelen. Hier zit zoveel ervaring dus daarom ging ik het hier maar even vragen.
Het is een super slim beestje en hij kan mijn ma al wel een beetje bespelen. Het is op zich een heel lieve pup denk ik. Maar hij zoekt nu al soms de grenzen op, dat merk je wel.
Vandaag twee pakken kalverliefde melk gescoord. Stond heel duidelijk in het schap, vind het gek dat ik dat nooit eerder gezien heb. Maar nu weet ik het!Aquillo schreef: zo 27 jul 2025, 21:52 ik weet niet waar je woont, maar de kalverliefde melk is nagenoeg in heel Nederland te koop. Wellicht ook in de dichtstbijzijnde grotere plaats. https://kalver-liefde.nl/verkooppunten
ja in de AH zetten ze het het uiterste hoekje van de bovenste plank in de zuivelvitrines. Zulke producten horen meer aandacht moeten krijgen en op ooghoogte moeten staan en niet buiten het normale gezichtsveldKaela schreef: za 02 aug 2025, 11:23 Vandaag twee pakken kalverliefde melk gescoord. Stond heel duidelijk in het schap, vind het gek dat ik dat nooit eerder gezien heb. Maar nu weet ik het!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Hmmm ja is toch lastig beoordelen achter een scherm. Je schrijft bijten en blaffen naar mensen, is dat naar de eigen mensen of naar vreemden? En is dat als hij moe is?pearlsofpassion schreef: za 02 aug 2025, 09:34 Beide boeken had ik idd in een ander topic gevonden.
Het is een Labrador.
Ik denk dat het beste zou zijn als je ouders denken dat het een probleem zou kunnen zijn, dat ze contact opnemen met de stichting en dat er iemand mee kijkt. Is het hun eerste hond of zijn ze gewend aan honden?
Ik denk zelf dat alle puppies wel een fase hebben met wat meer blafferig zijn en bijterig. Bijterig kan ook wisselen van de tanden zijn maar daar is ‘ie nog wat jong voor?
En verplichte benchrust: sommige pups gaat het prima met een bench, sommige vinden dat niks. Als ze nog heel klein waren en overmoe deed ik wel wat Frodo ook zegt; op schoot nemen, vasthouden en dan gingen ze vaak ineens uit. En vaak sliepen ze dan zo diep, dat ik ze ook in de bench kon leggen en dan sliepen ze daar gewoon door. Maar heel eerlijk: vaak bleef ik zitten want niks zo heerlijk ontspannend als een slapende puppy op schoot.
Wat ik ook deed was in de bench zetten met bv een gevulde kong, hebben ze afleiding en vallen daarna ook vaak in slaap. Belangrijk om de bench te koppelen aan een prettig plekje.
Maar weet je, je wil voorkomen dat je pup te vaak over-moe raakt. Dat betekent, net als bij kinderen, een rustgevend situatie creeeren en dan gaan ze slapen. Dat komt echt wel goed, beetje meegaan in wat werkt voor de pup en niet zo in de strakke regels over verplichte benchrust. Maar dat is mijn mening
Maar nogmaals, dit is van achter een scherm - en dat blijft lastig. Beter als er even iemand mee kijkt.
Nee ze stonden juist op gezichtshoogte voor het grijpen! Prima plekje en ik snap niet dat ik dat niet eerder gezien heb.Aquillo schreef: za 02 aug 2025, 11:45 ja in de AH zetten ze het het uiterste hoekje van de bovenste plank in de zuivelvitrines. Zulke producten horen meer aandacht moeten krijgen en op ooghoogte moeten staan en niet buiten het normale gezichtsveld
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja dat bedoel ik ook hoor. Met de pup meegaan in wat werkt. Maar dat blijkt dus niet helemaal vlot te vinden.Siberienne schreef: za 02 aug 2025, 12:02 Hmmm ja is toch lastig beoordelen achter een scherm. Je schrijft bijten en blaffen naar mensen, is dat naar de eigen mensen of naar vreemden? En is dat als hij moe is?
Ik denk dat het beste zou zijn als je ouders denken dat het een probleem zou kunnen zijn, dat ze contact opnemen met de stichting en dat er iemand mee kijkt. Is het hun eerste hond of zijn ze gewend aan honden?
Ik denk zelf dat alle puppies wel een fase hebben met wat meer blafferig zijn en bijterig. Bijterig kan ook wisselen van de tanden zijn maar daar is ‘ie nog wat jong voor?
En verplichte benchrust: sommige pups gaat het prima met een bench, sommige vinden dat niks. Als ze nog heel klein waren en overmoe deed ik wel wat Frodo ook zegt; op schoot nemen, vasthouden en dan gingen ze vaak ineens uit. En vaak sliepen ze dan zo diep, dat ik ze ook in de bench kon leggen en dan sliepen ze daar gewoon door. Maar heel eerlijk: vaak bleef ik zitten want niks zo heerlijk ontspannend als een slapende puppy op schoot.
Wat ik ook deed was in de bench zetten met bv een gevulde kong, hebben ze afleiding en vallen daarna ook vaak in slaap. Belangrijk om de bench te koppelen aan een prettig plekje.
Maar weet je, je wil voorkomen dat je pup te vaak over-moe raakt. Dat betekent, net als bij kinderen, een rustgevend situatie creeeren en dan gaan ze slapen. Dat komt echt wel goed, beetje meegaan in wat werkt voor de pup en niet zo in de strakke regels over verplichte benchrust. Maar dat is mijn mening.
Maar nogmaals, dit is van achter een scherm - en dat blijft lastig. Beter als er even iemand mee kijkt.
Je wil idd dat hij niet te moe wordt dus is het toch verplichten van rust te nemen? Zo bedoel ik dat.
Het hoeft zeker niet in de bench.
Het is niet hun eerste hond maar wel eerste pup. En de stichting helpt wel maar dus niet meteen. En dus dacht ik dat het geen kwaad kon het hier te vragen.
Hij stelt het gedrag naar mijn ma, die eigenlijk zijn persoon nr1 is en waar hij dus ook eten van krijgt. Ze denkt dat hij het wel eerder doet als hij honger heeft.
Maar hij deed het ook naar onze Vincent, 8 jaar. Die geeft hem ook wel graag aandacht dus misschien dat hij dan wou spelen maar te moe en dat hij niet weet wat hij dan moet doen? Ik weet het ook niet. Het was de 2e keer dat hij Vincent zag, maar hij is wel heel relaxed naar bezoek.
Alleszinds, bij mijn ma heeft hij al echt doorgebeten, er zitten 2 gaatjes in haar arm. Net onder de elleboog.
Ze is niet boos geworden, heeft wel geschreeuwd en hem dan achter het hekje van de puppyren gezet en genegeerd voor een aantal minuten.
Waar ikzelf mijn twijfels over heb is dat er altijd van die gedroogde konijnenoren liggen om op te kauwen.
Ik zou die net geven als hij tot rust moet komen. Of maakt dat niet uit?