Even voorstellen: Ik ben Odin

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Even voorstellen: Ik ben Odin

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Anne in Zweden schreef: di 29 jul 2025, 13:58 Als ik dit zo lees, zou ik ook neigen naar niet opereren. Misschien heeft hij dan nog maar twee jaar ipv vier jaar te leven, maar als dat dan fijne jaren zijn, dan valt daar ook wat voor te zeggen.
Vreselijk lastige beslissing. Merk je nog steeds dat zijn conditie vooruitgaat nu hij bij jullie is en beweging en goed voer krijgt?
Ja dat is zeker te merken! Hij heeft geen soepogen meer en kan nu zelfs tot een diepte tot halverwege zijn lijf door het water rennen. Dat is behoorlijk zwaar!
Ook probeert hij sinds kort soms te spelen met de dames. Hij weet alleen nog niet goed hoe dat moet en gaat dan soms blaffen. Hij ziet er steeds slanker uit, alhoewel zijn gewicht maar heel weinig afneemt, dus ik denk dat hij nog met de opbouw van spieren bezig is.
Laatst gewijzigd door doranto op di 20 jan 2026, 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Inmiddels hebben we besloten om hem niet te laten opereren.
Hopelijk blijkt het een goede keuze en kan hij nog een héééle poos lekker genieten.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wij duimen alleszinds. :-* ;)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fijn dat jullie voor nu de knoop hebben doorgehakt.
Ik duim mee dat het nog jaren onder controle te houden is :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dankjulliewel :-*
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Wat een triest verhaal. Ik hoop dat hij er nog een tijd mag zijn, zeker na zo een lang slecht stuk.

Ik snap dat jullie niet voor opereren gaan. Zeker aangezien er zoveel vragen open blijven staan rond wat voor effect het juist op hem zal hebben.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik vind het een mooi besluit voor de hond. Zeker zijn achtergrond kennende, hij heeft het niet bepaald leuk gehad, en nu heeft hij net een thuis gevonden waar hij geniet van een fijn leven. Hoe lang of hoe kort is onvoorspelbaar, maar hij kan in elk geval nog even genieten. Ik duim mee dat het een lang even wordt! :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

pike schreef: vr 01 aug 2025, 11:16 Ik vind het een mooi besluit voor de hond. Zeker zijn achtergrond kennende, hij heeft het niet bepaald leuk gehad, en nu heeft hij net een thuis gevonden waar hij geniet van een fijn leven. Hoe lang of hoe kort is onvoorspelbaar, maar hij kan in elk geval nog even genieten. Ik duim mee dat het een lang even wordt! :-*
Precies wat ik ook dacht. Het gaat goed met hem nu, hij geniet, hij is blij. Ik hoop dat hij nog lang mag genieten van zijn neus vol boter! :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

doranto schreef: do 31 jul 2025, 22:09 Inmiddels hebben we besloten om hem niet te laten opereren.
Hopelijk blijkt het een goede keuze en kan hij nog een héééle poos lekker genieten.
Ik snap je goed, er zitten zoveel onzekerheden aan, over medicatie en mogelijke complicaties
Wij duimen ook dat hij gewoon nog een poos lekker mag genieten
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Met alle kennis die je nu hebt de beslissing die je uit liefde neemt. Ik hoop dat hij nog lang mag genieten van het rijke leven dat ie bij jullie mag leven!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef: vr 01 aug 2025, 11:16 Ik vind het een mooi besluit voor de hond. Zeker zijn achtergrond kennende, hij heeft het niet bepaald leuk gehad, en nu heeft hij net een thuis gevonden waar hij geniet van een fijn leven. Hoe lang of hoe kort is onvoorspelbaar, maar hij kan in elk geval nog even genieten. Ik duim mee dat het een lang even wordt! :-*
Ik vind dit mooi gekozen woorden, waar ik me ook bij aansluit. Het is een goede beslissing voor Odin, denk ik.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Nogmaals dank voor jullie lieve woorden :-*
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Bij alle mooie woorden kan ik me alleen maar aansluiten.
Kwaliteit van leven is het allerbelangrijkste. Ik ga voor hem en jullie heel hard duimen dat hij nog heel lang lekker kan genieten van zijn hernieuwde leventje.

Karen
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Gewoon nieuwsgierig maar is er ook nagedacht over behandeling met radioactief jodium? Dat zie ik bij katten vaak voorbij komen als behandeling van schildklier tumor? Of is dat voor een hond mogelijk geen optie?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

dinky89 schreef: za 02 aug 2025, 20:46 Gewoon nieuwsgierig maar is er ook nagedacht over behandeling met radioactief jodium? Dat zie ik bij katten vaak voorbij komen als behandeling van schildklier tumor? Of is dat voor een hond mogelijk geen optie?
Ja, dat had ik gelijk al gevraagd, maar volgens de chirurg ging dat niet, omdat dat bij honden heel slecht opgenomen zou worden en ze dan een hele hoge dosis moesten geven, die waarschijnlijk ook nog meermaals herhaald zou moeten worden. De hond zou dan ook heel lang behoorlijk erg radioactief zijn.
:-\

Plaats reactie