Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pearlsofpassion schreef: zo 03 aug 2025, 12:50 Ja dat bedoel ik ook hoor. Met de pup meegaan in wat werkt. Maar dat blijkt dus niet helemaal vlot te vinden.
Je wil idd dat hij niet te moe wordt dus is het toch verplichten van rust te nemen? Zo bedoel ik dat.
Het hoeft zeker niet in de bench.

Het is niet hun eerste hond maar wel eerste pup. En de stichting helpt wel maar dus niet meteen. En dus dacht ik dat het geen kwaad kon het hier te vragen.
Hij stelt het gedrag naar mijn ma, die eigenlijk zijn persoon nr1 is en waar hij dus ook eten van krijgt. Ze denkt dat hij het wel eerder doet als hij honger heeft.
Maar hij deed het ook naar onze Vincent, 8 jaar. Die geeft hem ook wel graag aandacht dus misschien dat hij dan wou spelen maar te moe en dat hij niet weet wat hij dan moet doen? Ik weet het ook niet. Het was de 2e keer dat hij Vincent zag, maar hij is wel heel relaxed naar bezoek.
Alleszinds, bij mijn ma heeft hij al echt doorgebeten, er zitten 2 gaatjes in haar arm. Net onder de elleboog.
Ze is niet boos geworden, heeft wel geschreeuwd en hem dan achter het hekje van de puppyren gezet en genegeerd voor een aantal minuten.

Waar ikzelf mijn twijfels over heb is dat er altijd van die gedroogde konijnenoren liggen om op te kauwen.
Ik zou die net geven als hij tot rust moet komen. Of maakt dat niet uit?
Honden praten ook met hun tanden. Alleen moeten ze leren dat een mensenhuid een stuk kwetsbaarder is en dat ze zich moeten beheersen en dat het anders snel klaar is. Bijten tijdens het spelen was bij mij stop met spel. Wat ik deed wat een ‘verschrikte kreet’ en een freeze en wegdraaien. Contact afbreken. Wat averechts werkt is wegduwen want dan zegt jouw lichaamstaal tegen de hond eigenlijk dat je op zijn spel ingaat.

Op zich werkt knagen rustgevend voor honden, dus dat er iets ligt waar hij zijn tandjes in mag zetten lijkt me niet verkeerd. Het is wat anders als hij de neiging heeft dingen (speeltjes, knaagjes) te gaan verdedigen naar anderen, maar dat hoor ik niet zo uit je verhaal.

Kijk, ik denk dat alle pups weleens happen en dat ze allemaal weleens overprikkeld zijn. Maar sommige pups hebben en neiging tot bezitterigheid, sommige pups hebben een neiging tot frustratie bijten (zo reageerde Shad zijn frustratie af op Spot, en soms op ons, en daar hebben we hem vrij duidelijk moeten vertellen dat dat niet ok was), en sommige honden zijn sneller met gebruiken van hun tanden om te zeggen dat ze het ergens niet mee eens zijn, dan anderen. En wat wat is, is lastig te weten.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, dan doen ze het toch wel goed zo.
Ik denk dat het de laatste dagen ook weeral beter gaat.

Bezitterig lijkt hij idd niet.
Eerder overprikkeld, dat heeft hij wel snel, of misschien wat frustratie. Het lijkt alleszinds wel of hij er iets mee wil bereiken, aandacht, spelen enz, maar net daardoor krijgt hij dat natuurlijk niet.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Vergeet ook niet dat labradors gewoon heel orale honden zijn. Ze zijn er tenslotte voor gefokt om een zeer sterke drang om alles in hun mond te nemen te hebben.

Van welke fokker komt hij?
pearlsofpassion
Moderator

Dat weet ik niet. Ergens in Limburg.
Ik zal dat ook nog eens zeggen.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

een tip is deze site . Echt een super site.

https://www.doggo.nl/artikelen/opvoedin ... je-je-pup/

verder heb ik bij pups gewoon geleerd dat je ze in bepaald gedrag kunt begrenzen door te reageren als een moederhond.
een pup die doorbijt kent zijn grenzen nog niet.
Ik riep dan heel hard auw voordat ie door kon bijten.. en direct iets aanbieden waar hij wel in mocht bijten. Een speeltouw bijvoorbeeld. dat is niet schadelijk.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

voorts vind ik dat men te snel een pup overactief noemt. Het is gewoon normaal dat ze even een druk moment hebben en daarna gewoon in slaap vallen. waar het vaak verkeerd gaat is dat mensen pups te lang meenemen op wandelen en druk laat zijn met andere honden . verder lijkt het me niet verkeerd om ook naar een puppycursus te gaan het lijkt mij ook een hulphond die eerst moet hebben om normaal in de mensenwereld en met andere honden te kunnen communiceren. Immers een hulphond krijgt ook elke dag tijdens uitlaten even vrij zodat ze dan hond kunnen zijn. werken is hard gelag voor ze

Labaradors zijn apporteerhonden en absoluut geen doorbijters Ofwel hebben een zachte beet. Een podenco (welk type podenco ook) is zelfstandige jager hun beet is meteen hard om te killen. Heel anders. En zelfs die pups kun je leren niet hard door te bijten in een mensenhand. Dus lijkt me in dit geval ook geen moeilijke opgave
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pearlsofpassion
Moderator

Aquillo schreef: ma 04 aug 2025, 18:47 voorts vind ik dat men te snel een pup overactief noemt. Het is gewoon normaal dat ze even een druk moment hebben en daarna gewoon in slaap vallen. waar het vaak verkeerd gaat is dat mensen pups te lang meenemen op wandelen en druk laat zijn met andere honden . verder lijkt het me niet verkeerd om ook naar een puppycursus te gaan het lijkt mij ook een hulphond die eerst moet hebben om normaal in de mensenwereld en met andere honden te kunnen communiceren. Immers een hulphond krijgt ook elke dag tijdens uitlaten even vrij zodat ze dan hond kunnen zijn. werken is hard gelag voor ze

Labaradors zijn apporteerhonden en absoluut geen doorbijters Ofwel hebben een zachte beet. Een podenco (welk type podenco ook) is zelfstandige jager hun beet is meteen hard om te killen. Heel anders. En zelfs die pups kun je leren niet hard door te bijten in een mensenhand. Dus lijkt me in dit geval ook geen moeilijke opgave
Hij is niet overactief. Hij gaat gewoon soms over zijn grens qua moe zijn. En gaat moeilijk vanzelf slapen.
En puppycursus krijgen ze dus op het centrum. Ze mogen zeker niet naar gelijk welke hondenschool gaan. Maar dat wil niet zeggen dat er geen begeleiding is. Integendeel zelfs.

Au roepen en afleiden met speeltje deden ze al toen hij beet.
Maar je wil natuurlijk een goede verstandhouding opbouwen, dat is belangrijker dan dat gaatje in de arm. Het blijft uiteraard een puppie.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pearlsofpassion schreef: di 05 aug 2025, 09:12 Hij is niet overactief. Hij gaat gewoon soms over zijn grens qua moe zijn. En gaat moeilijk vanzelf slapen.
En puppycursus krijgen ze dus op het centrum. Ze mogen zeker niet naar gelijk welke hondenschool gaan. Maar dat wil niet zeggen dat er geen begeleiding is. Integendeel zelfs.

Maar je wil natuurlijk een goede verstandhouding opbouwen, dat is belangrijker dan dat gaatje in de arm. Het blijft uiteraard een puppie.
ja oke duidelijk
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pearlsofpassion schreef: di 05 aug 2025, 09:12 Hij is niet overactief. Hij gaat gewoon soms over zijn grens qua moe zijn. En gaat moeilijk vanzelf slapen.

Hij klinkt eigenlijk als een normale pup. Hoe jouw ouders het aanpakken is ook de standaard manier. Bij sommige honden moet je wel opletten met au roepen. Dat kan ook te heftig zijn waardoor de hond in stress schiet en het gedrag erger wordt. Dat zullen jouw ouders moeten ontdekken door naar de pup te kijken.

Dat ze zogenaamd een zachte beet hebben weten veel labradors niet en als pup al zeker niet. Puppietandjes zitten ook makkelijk door de huid.

Maareh, zachte beet hoeft ook niet altijd en overal. Emma kan een ei stelen en er mee rondlopen zonder dat het stuk gaat. Ze kan ook als een volleerde pakwerker in jouw arm hangen bij de juiste omstandigheden en de stokken die wel eens op bomen lijken die ze overal mee sleurt worden ook vakkundig klein gemaakt.

Wat ik mij wel afvraag, waar blijven de pup foto's? :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

;D ;D
Ok, hier was hij er net.
IMG-20250704-WA0001.jpg
IMG-20250706-WA0010.jpg
IMG-20250723-WA0002.jpg
Hier al ietsje ouder..
IMG-20250801-WA0001.jpg
Het lijkt of die voet bovenop hem staat, dat is natuurlijk niet zo. ::)

Er zijn ook knuffelfoto's maar ik wil mn ouders niet zomaar op het web gooien. ;)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Dat snap ik. Zou ik ook niet waarderen als iemand foto's van mij openbaar maakt.

Wat een dotje :smitten: Het is waarschijnlijk geen verrassing dat ik het wel voor zwarte labjes heb :biggrin2: Als hij te veel lastpak is mogen ze hem gerust aan mij geven hoor :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Aahhhhh puppybuikje :D :D
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

lekkere pup