Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: wo 30 jul 2025, 08:04 Kwam uit hetzelfde zakje
Dan heeft mijnheer misschien wel gelijk :biggrin2: Maar die staande zouden wel eens scherp kunnen zijn.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: wo 30 jul 2025, 13:37 Dan heeft mijnheer misschien wel gelijk :biggrin2: Maar die staande zouden wel eens scherp kunnen zijn.
We gaan het testen - hoop ik want het werd ineens herfst hier met 15C en regen, denk dat ze eigenlijk naar binnen moeten misschien ?

Ik hoop dat ze beetje scherp zijn, ik kocht hier laatst een grote peper in de winkel, deed een halve door een roerbak en het was niet eens te merken. Noren houden niet van pittig …..
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Uit een gekocht zakje? Dus niet zelfgeoogst?

Dat is dan vast niet de bedoeling. :biggrin2:
Van de kweker wil ik zeggen.

Ik heb het ook eens gehad. Kocht chocotomaten maar er kwamen ook planten met oranje tomaten uit. ::) :P
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

IMG-20250731-WA0000.jpg
Mijn vriend kwam gisteren thuis met deze courgette :biggrin2: Werd aangeboden bij de overschot tafel bij de volkstuintjes. Dit weekend kijken of we hem in kunnen maken in het zuur.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Siberienne schreef: wo 30 jul 2025, 08:04 Kwam uit hetzelfde zakje
Dat wil niet perse veel zeggen. Ik heb ook al regenboogwortels uit een zakje oranje wortels gehad. Soms raken er een paar zaden in een verkeerd zakje.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef: vr 01 aug 2025, 09:04 IMG-20250731-WA0000.jpg

Mijn vriend kwam gisteren thuis met deze courgette :biggrin2: Werd aangeboden bij de overschot tafel bij de volkstuintjes. Dit weekend kijken of we hem in kunnen maken in het zuur.
Ow, dat is een grote :o

Wil je geloven dat ik hem eerst zelfs niet opgemerkt had? Zag het kind en dacht dat het een grapje over het kind was. ::) ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou dan kom ik ook nog even met mijn tomaatjes. Ik had voor mijn verjaardag een paar tomatenplanten, komkommerplant, paprika en physalis (ofzoiets) gekregen. Er hangen bizar veel tomaatjes aan (allemaal mini's) maar het duurde erg lang voor ze gingen kleuren. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dat hoor ik overal Hana. Het duurt lang dit jaar. Maar je geduld heeft al een hele mooie portie opgeleverd!

Ik heb vandaag een kleine portie pastasaus gemaakt. Alleen de ui en knoflook kwam uit de winkel. Verder tomaat, courgette, paprika en rozemarijn uit eigen tuin. Vanavond bij de pasta lekker van smullen.

Gisteren hadden we boontjes uit eigen tuin en ondanks dat we maar een paar struiktjes hebben, was het zoveel dat ik ook nog drie porties in de vriezer heb kunnen steken.
pearlsofpassion
Moderator

Wat leuk Hannah!
Geniet ervan.

Als het er ontzettend veel zijn in van die waaiervormige trossen dan zijn het multifloratomaatjes. Heel leuk!

Waren de boontjes lekker, Karin? Ook altijd leuk. En idd blijven plukken. Hoe meer je plukt hoe meer er aan komen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pike schreef: di 29 jul 2025, 23:09 En dat zaad was afkomstig van één soort? Want staande pepers kunnen Capsicum frutescens zijn, hangende pepers Capsicum annuum.
Ik heb het even nagezocht
IMG_7963.jpeg
Dit zijn mijn pepers. Ik vraag me alleen af of er misschien ergens toch verwisseling kan zijn geweest met de paprika planten. Ik dacht dat ik de goed uit elkaar gehouden had maar ga nu toch twijfelen …
Deze zou staande groeien volgens goegel
Aan de planten waarvan ik dacht dat het paprika was goeien nl ook een soort ‘hangende pepers’
Die beginnen al te kleuren voordat ze paprika vorm hebben ::) het wordt een verrassend paprika peper jaar
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Eten uit eigen tuin en bos, alleen de tomaat en knoflook uit de winkel (tomaatjes zijn nog niet rijp)
IMG_7957.jpeg
IMG_7956.jpeg
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Ziet er lekker uit.

Knoflook had ik dan weer wel. Een deel van de oogst schoon gemaakt en een poging gedaan tot vlechten. Vlecht twee was al beter gelukt dan vlecht 1.
Bijlagen
IMG_20250728_174108.jpg
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Dat ziet er heerlijk uit.[emoji1]
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: wo 06 aug 2025, 19:41 Ik heb het even nagezocht
IMG_7963.jpeg

Dit zijn mijn pepers. Ik vraag me alleen af of er misschien ergens toch verwisseling kan zijn geweest met de paprika planten. Ik dacht dat ik de goed uit elkaar gehouden had maar ga nu toch twijfelen …
Deze zou staande groeien volgens goegel
Aan de planten waarvan ik dacht dat het paprika was goeien nl ook een soort ‘hangende pepers’
Die beginnen al te kleuren voordat ze paprika vorm hebben ::) het wordt een verrassend paprika peper jaar
Een complex gebeuren ;D
Maar wat grappig, er staat een aanduiding voor de scherpte op het zakje. Dat kende ik niet dus even gegoogled. Is er een hele schaal voor scherpte van pepers. 35000 is dus, ik zou denken, gemiddeld pittig?:
Naamloos.png
pearlsofpassion
Moderator

frodo quin schreef: wo 06 aug 2025, 19:56 Ziet er lekker uit.

Knoflook had ik dan weer wel. Een deel van de oogst schoon gemaakt en een poging gedaan tot vlechten. Vlecht twee was al beter gelukt dan vlecht 1.
Oh ja, dat vlechten vind ik ook best moeilijk, maar het lukt steeds beter.

En wow, wat is het al veel veranderd bij jou in huis. :cool: ;)

Plaats reactie