kaal buikje en poten bij meisje de poes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gesloten

karin1968
1-ster
1-ster

Bericht door karin1968 »

Hallo allemaal,

Ondertussen zijn mijn katten 16 jaar en in september 17 jaar en poes meisje is nu aan het sukkelen. Met name likt ze haar buikje en poten kaal. Ondertussen al het nodige eraan gedaan. Met name in samenspraak met de DA eerst natuurlijke middelen geprobeerd. Daarnaast heb ik extra voedingssupplementen gehaald en fellow stekkers. DA denkt aan stress. Ze krijgt al vanaf pup 6 maanden rauw voer van verschillende merken op dit moment al een aantal jaar kiezenbrink. Daar doet het uitstekend op en ze eet gelukkig nog goed. Na al deze middelen toegepast te hebben wat niet werkt een kuurtje prednison gegeven. In de eerste week ging dit fantastisch, maar met afbouwen begon ze toch weer te likken aan die buik en poten. Ga van de week nog een ontwormingsetje halen want ze wil wel heel vaak eten op het moment. ze vraagt om meer eten dan normaal.

Vanwege de wet DBA ben ik helaas geen freelancer op het moment, maar word ik gedetacheerd. Door een ongelukkige omstandigheid mijn spaargeld kwijt geraakt. Zodoende moet ik van mijn salaris veel afbetalen en daar wringt de schoen. Mijn budget is niet hoog.

Waar zou ik nog aan kunnen denken wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
Karin
Bijlagen
20250602_084504.jpg
20250602_084458.jpg
eelke
Moderator

Re: kaal buikje en poten bij meisje de poes

Bericht door eelke »

Hallo Karin,

Ik begrijp het verhaal niet helemaal, sorry. Je hebt het over poes meisje, ik zie een foto van een kat, maar het staat in de categorie hond en je hebt het over 'vanaf pup'?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Dit kan vanalles zijn, hormonaal probleem, schildklier. Dat zou de da op moeten pakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef: wo 13 aug 2025, 08:00 Hallo Karin,

Ik begrijp het verhaal niet helemaal, sorry. Je hebt het over poes meisje, ik zie een foto van een kat, maar het staat in de categorie hond en je hebt het over 'vanaf pup'?
Ik sluit me hier bij aan. Snap ook het verhaal niet.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef: wo 13 aug 2025, 09:55 Ik sluit me hier bij aan. Snap ook het verhaal niet.
Lijkt wel ai.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

doranto schreef: wo 13 aug 2025, 10:21 Lijkt wel ai.
Zou zo maar kunnen..... Irri he!
karin1968
1-ster
1-ster

Bericht door karin1968 »

Weet even niet hoe ik mijn rubriek naar de juiste categorie kan krijgen. Verder is mijn bericht toch duidelijk. Ze krijgt rauw voer vanaf pup en ze is nu 16 jaar. Ze likt haar buik en poten kaal.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Maar een jonge kat noem je geen pup?
karin1968
1-ster
1-ster

Bericht door karin1968 »

eelke schreef: wo 13 aug 2025, 18:37 Maar een jonge kat noem je geen pup?
Daar heb ik even niet aan gedacht. Weet iemand hoe ik dit verhaal in de juiste rubriek kan krijgen?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hallo Karin, ik zag dat je al een nieuw bericht had aangemaakt. Ik zal deze sluiten, dan kunnen we daar verder, oke?

Hopelijk voel je je niet al te on-welkom maar we hebben zo af en toe last van een soort automatische/AI berichten, dus we zijn er wat alerter op.

Gesloten