Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Het is een scheetje - gaat vast goed komen.

Iets totaal anders, er was ooit ene topic over boeken, zoiets als ‘wat lees je’ maar ik kan het niet meer vinden.

Ik heb zojuist ‘The docter who fooled the world’ gelezen, over Andrew Wakefield en ik moet zeggen, tegelijk interessant en schokkend. Het diepe cynisme waarmee hij wanhopige ouders misbruikt heeft om er rijker van te worden, dat heb ik nooit geweten.

Het is interessant om te lezen - ook hoe veel invloed iemand kan hebben op de volksgezondheid eigenlijk zonder kennis van zaken. Het blijft wonderlijk.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Humoristisch nieuws in Noorwegen: rolskier botst bijna op otter;
IMG_8280.jpeg
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Het regent! Het regent! En niet zo'n klein beetje. Eindelijk regen. Met bakken komt het naar beneden. Goh, nooit gedacht dat ik ooit blij zou zijn met regen. Het is hier al zóó lang droog. In het bos staat zo goed als geen water meer in de waterpartijen, de sloten zijn leeg en zelf de beek staat droog. En de tuin; er valt bijna niet meer tegenaan te sproeien. Zo droog als dit jaar heb ik het hier nog niet meegemaakt. En her en der vielen afgelopen week buien maar hier: Geen druppel. Dus de regen is deze keer echt meer dan welkom :D

De grote plas waar Ties altijd graag in het water pootje gaat baden (tot grote ergernis van de boswachter >:( ), vrijwel helemaal opgedroogd. Hier vloog de ijsvogel rond. Die is nu wel vertrokken :'(
IMG_6333.jpeg
En de bodem van de beek. Geen druppel water komt meer voorbij.
IMG_6335.jpeg
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pike schreef: wo 03 sep 2025, 20:30 Het regent! Het regent! En niet zo'n klein beetje. Eindelijk regen. Met bakken komt het naar beneden. Goh, nooit gedacht dat ik ooit blij zou zijn met regen. Het is hier al zóó lang droog. In het bos staat zo goed als geen water meer in de waterpartijen, de sloten zijn leeg en zelf de beek staat droog. En de tuin; er valt bijna niet meer tegenaan te sproeien. Zo droog als dit jaar heb ik het hier nog niet meegemaakt. En her en der vielen afgelopen week buien maar hier: Geen druppel. Dus de regen is deze keer echt meer dan welkom :D

De grote plas waar Ties altijd graag in het water pootje gaat baden (tot grote ergernis van de boswachter >:( ), vrijwel helemaal opgedroogd. Hier vloog de ijsvogel rond. Die is nu wel vertrokken :'(
IMG_6333.jpeg

En de bodem van de beek. Geen druppel water komt meer voorbij.
IMG_6335.jpeg

Ziet er heel erg uitgedroogd uit. :'(

Hier ook veel drogere grond dan normaal zou moeten. Die buien zijn te kort geweest. Hoop dat t nu wel een tijdje blijft regenen. Voor de natuur en grondwaterpeil hard nodig.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Het heeft niet lang geduurd helaas. Bij lange na niet genoeg om het tekort weg te werken. Bij daglicht maar eens naar de meter kijken. Misschien 5mm. De planten zijn wel weer even gered.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Hier is de afgelopen dagen wel al wat gevallen. Genoeg om mij te doen vallen (uitgegleden in de modder). Met de herfst in aantocht zal het stilaan wel over zijn met de droogte. Voor wandelen was het fijn, voor de natuur en de moestuin drama.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

frodo quin schreef: do 04 sep 2025, 07:59 Hier is de afgelopen dagen wel al wat gevallen. Genoeg om mij te doen vallen (uitgegleden in de modder). Met de herfst in aantocht zal het stilaan wel over zijn met de droogte. Voor wandelen was het fijn, voor de natuur en de moestuin drama.
Nou, hier is het zeker voor het wandelen juist fijn als het regent. Het is hier door de droogte vrijwel niet te doen om te wandelen vanwege het stof.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

8mm in de meter. Het had wel wat langer mogen regenen. De bui was heftig maar kortdurend. Het onweer kwam pas na de bui ::)
Van het stof zullen we wel een dag of twee verlost zijn.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

doranto schreef: do 04 sep 2025, 08:55 Nou, hier is het zeker voor het wandelen juist fijn als het regent. Het is hier door de droogte vrijwel niet te doen om te wandelen vanwege het stof.
Hier ook wel wat, maar vrij weinig last van gehad. Het was fijn dat de meeste paden begaanbaar waren (nog steeds modder enkeldiep op sommige paden) en je niet constant weggleed en uitgleed.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ik zit op een camping op Texel voor een weekje.
En ik kijk uit naar de rust en ruimte.
Met Ollie heb ik een paar slopende dagen gehad. Hij was nl fout op de houten rand van het bed gesprongen, met zijn buik er op geklapt en heeft daarbij een inwendige bloeding opgelopen.
Onze eigen dierenarts heeft me toen doorverwezen naar een kliniek in Waalwijk. Dus Ollie daar gebracht en alleen lieve mensen gezien. Ollie is wel opgenomen maar het ging al heel snel weer beter en gisterenmiddag mocht hij alweer naar huis.
Op zijn verjaardag en daar werd in de kliniek ook aandacht aan gegeven :biggrin2:
Nog een beetje rustig aan doen maar zijn lichaam was het zelf al aan het oplossen.
Ik ben inmiddels gesloopt, een enorm bedrag armer, maar dat maakt niks uit. Gelukkig konden we, wel een dagje later, toch op vakantie. En Ollie voelt zich bijna helemaal weer zichzelf :D
Bijlagen
IMG-20250904-WA0000.jpg
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Dat was een duur verjaardagsfeestje :o Hopelijk nu rustig genieten op Texel zonder fratsen Ollie!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

dinky89 schreef: vr 05 sep 2025, 19:46 Dat was een duur verjaardagsfeestje :o Hopelijk nu rustig genieten op Texel zonder fratsen Ollie!
Heel duur ja, en van een cadeautje kopen is het dan ook niet meer gekomen. Dat zal hem leren ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Alsnog proficiat met Ollie, hij heeft zich een leuk verjaardagsfeestje bedacht! Gelukkig is hij snel hersteld en kon de vakantie er nog af :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Cathelijn schreef: vr 05 sep 2025, 18:10 Ik zit op een camping op Texel voor een weekje.
En ik kijk uit naar de rust en ruimte.
Met Ollie heb ik een paar slopende dagen gehad. Hij was nl fout op de houten rand van het bed gesprongen, met zijn buik er op geklapt en heeft daarbij een inwendige bloeding opgelopen.
Onze eigen dierenarts heeft me toen doorverwezen naar een kliniek in Waalwijk. Dus Ollie daar gebracht en alleen lieve mensen gezien. Ollie is wel opgenomen maar het ging al heel snel weer beter en gisterenmiddag mocht hij alweer naar huis.
Op zijn verjaardag en daar werd in de kliniek ook aandacht aan gegeven :biggrin2:
Nog een beetje rustig aan doen maar zijn lichaam was het zelf al aan het oplossen.
Ik ben inmiddels gesloopt, een enorm bedrag armer, maar dat maakt niks uit. Gelukkig konden we, wel een dagje later, toch op vakantie. En Ollie voelt zich bijna helemaal weer zichzelf :D
Oei, gelukkig goed afgelopen en nu even bekomen. Fijne vakantie!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Dat was goed schrikken zeg! Gelukkig is hij goed hersteld. [emoji3590]
Alleen dat gat in je portemonnee zal wat langer duren voor het hersteld is ben ik bang. Geniet van de broodnodige rust. [emoji8]

Plaats reactie