Stoute floef

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Stoute floef

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ja, zo op de foto naast jou is goed te zien hoe groot hij is! En ja, gehaald is inderdaad gehaald :biggrin2: Gefeliciteerd!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Knap hoor, al zeker op een puberdag! Prachtige hond ook.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Brave Floef!!! Goed gedaan!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Gefeliciteerd! Net gehaald is gehaald en je weet zelf dat hij het nog beter kan. Dus dat diploma heeft hij dik verdiend. Gave sport om met je hond te doen. Enne, wat is hij groot :-X :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dankjulliewel :) :biggrin2:

We hebben hem Iin de dierenwinkel op de weegschaal gepleurd. Ja was wat aan de kleine kant ;D
Maar eh, ok er mag 1 kg voor tuig halsband en riem af?
20250911_163358.jpg
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Wat een heerlijk verslag!
Alsnog van harte met het resultaat. Toch super knap dat ie ondanks puberdag het wel gehaald heeft.

Mijn dames zakken als een baksteen op dat soort dagen... ::)
Ok, andere sport. Maar toch.

Dus super knap.

Karen
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Kaio schreef: vr 12 sep 2025, 15:25 Dankjulliewel :) :biggrin2:

We hebben hem Iin de dierenwinkel op de weegschaal gepleurd. Ja was wat aan de kleine kant ;D
20250911_163358.jpg
:o :o :o wat aan de kleine kant ;D ;D ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

20250911_163358.jpg
Dat snap ik. De mijne passen daar mooi op, maar het is nu niet dat er gek veel ruimte over is. Die wegen samen ongeveer evenveel als hij. Ik had trouwens gedacht dat hij meer zou wegen. Rond de 80 ofzo. Hij ziet er zo enorm uit. Maja, veel haar natuurlijk ook.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

20250911_163358.jpg
:o :o ......hoeveel eten gaat daar in :o
Mijn hemel, en dan is hij waarschijnlijk ook nog niet uitgezwaard ....wat is de verwachte eindstand voor zo'n maatje Newfy?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja hij wordt binnenkort 2.
Zo gek veel zal er niet meer bijkomen, dus 80 gaan we niet halen hoor ;D ( dat horen ze in mijn ogen ook zo goed als nooit te halen, degene die het halen hebben wel iets te veel eh spekjes, enkele uitzonderingen daargelaten)
Wellicht dat er bij hem dus nog net een paar kilo's bij kunnen komen ivm uitzwaren maar niet zo gek veel als het goed is. Wellicht iets van net over de 70, maar misschien ook helemaal niet.
En nu maar hopen dat ik er niet naast zit , ;D want veel meer hoeft van mij echt niet
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zo eens een updateje

Hij heeft zijn level 3 in detectie gehaald. Moeilijkste was de line-up. Nouja als in ik vind de boxen met mijn bek en poten wegsmijten zo veel leuker om te doen ::)
Nou daar hadden we aan gewerkt, de rest deed ie sowieso wel super. Maar het is en blijft een sloopkogel wat dat betreft.
Hier ff een leuk filmpje van een ander onderdeel van het examen:
https://youtube.com/shorts/LJfYnx0DWX0? ... d6u0y7yubu

En dan is ie nu bijna 2,5 maar besluit weer een gigantische puberstuiptrekking te krijgen.
Plotselinge renners is niet goed ( nou heeft ie wel een punt want het is ook kompleet stom als je plots van achter op 1 meter langs een hond afrent, doe je bij een paard of zo toch ook niet?)

En er gaat een half lampje in zijn hoofd branden en meneer voert gelijk uit.
Je loopt een stroompje voorbij hij loopt 100 meter later netjes naast je en opeens vlieg je naar achter vol op de grond en is ie op weg naar het stroompje wat ook lukt >:( ::) Gelukkig had ik alleen een gekneusde hand.
Of je loopt langs een grote vijver, en je let echt wel op, en meneer denkt in een microseconde dat ga ik doen en hij doet. En dan heeft die 4-paw drive toch meer te zeggen dan ik. Maar dan is de rand helemaal verticaal en komt ie er niet uit....
Baas erin, krijgt hem op de kant en komt erdaarna zelf niet uit....
Dus hij denk oo nou dan spring ik er weer in......
Oja hoef niet te vertellen dat het dus veeel en veel te koud was voor de baas......
::)
Meneer weegt netjes stabiel 68 kg.

Ok hij blijft ook nog steeds erg leuk hoor, maar hij is gewoon veel, letterlijk en figuurlijk ;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Oef dat klinkt inderdaad wel als héél veel! :P
Dan ben ik blij dat die rouwdouwers van ons toch altijd nog zo'n 20 kg. minder wegen! ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Mensen doen de raarste dingen met langs honden rennen en fietsen ::) maar om dat nou te doen bij een hond formaat kleine pony :sofa:

Hij klinkt inderdaad als een aardige hand vol ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Is hij eens geschrokken van een hardloper ofzo? Er moet toch iets zijn waardoor hij daarin gedraaid is? Of was het meer dat hij het maar tollereerde en nu besluit van het niet meer te pikken?

De mijne zijn uitzonderlijk goed met hardlopers en fietsers, maar wij wandelen ook vaak op een plaats waar er heel veel zijn, dus ze zijn daar goed aan gewend, maar sommige mensen doen er toch alles aan om gebeten te worden zoals letterlijk tegen hen oplopen en dan raar gaan doen. Ik heb gelukkig heel brave honden die ook nog eens goed luisteren en er dus super hard aan gewend zijn, maar die hardloper die Quin van achteren "aanviel" zodat die krijste heeft heel veel geluk gehad dat Emma in verdediging opspringt, handen grijpt zonder bijten en uitvalt, maar niet aanvalt, want toen hij ook nog ter plaatse zeer actief begon te lopen en snelle armbewegingen maakte zag ik haar wel denken moet ik nu echt een stap verder gaan of niet. Sommige mensen zijn gewoon, ehm, bijzonder...

Dat waterincident is hilarisch om lezen, maar minder tof om mee te maken. Ik kan mij voorstellen dat je er gewoon achteraan vliegt. Emma kon mij als pup van een kleine 25 km al een straat over laten parasailen. Nu zal ze dat ook wel kunnen met 90 kilo mens vermoed ik. Die beren van jou is nog een heel ander paar mouwen als mijn 33kg hondje. En labradors zijn wel erg sterk voor hun formaat, maar een newfy van het dubbel zal toch nog een stuk sterker zijn.

Ik ben iig blij dat mijn pubers minder letsel gevoelige puberstreken hebben, maar ook dat diegene met de aandachtspanne van een mug en de 1 actieve herselcel toch een stuk minder sterk is, al kan ze mij ook met gemak achter zich aanslepen als ze dat zou willen hoor
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Haha dat halve lampje en meteen doen is herkenbaar :biggrin2:

Moet nog steeds grinniken om die keer dat we langs een sloot liepen waar ze eens geplonst hadden en Gijs uit het niets een sprong naar links de sloot in deed. Echt in 0,0005 seconde. Want ik lette niet op dus je kans moet je grijpen.

Hoefde ook niet want de sloot was toen droog ::)

Of op de trimtafel denken, wat als ik er nou gewoon ff naast probeer te stappen? (Hing altijd wel in een band).

En zo ook nog wel een miljoen super goede ideeën die hij had :cool:

Draken zijn het

Plaats reactie