Het verwarde cavia topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het verwarde cavia topic

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Charlie Angel schreef: wo 17 sep 2025, 08:54 Zulke schatjes!
Haha Ollie wel, Jack is een draak hoor. Die staat altijd het meest schattig op de foto's (de zwarte dus) maar in het echt... die bijt gewoon als iets hem niet zint. Hap! In mijn vinger, in Ollie zijn kont, maakt niet uit. Een baasje is het. Ik denk een beetje de kat-versie van een cavia; hij laat zich uitgebreid aaien om het dan ineens beu te zijn. Hap! En hij wil wél veel aandacht. Maar dan wel precies genoeg en precies op de manier zoals hij wil.

Ollie is duidelijk meer de sullige-reu-versie :biggrin2: die wil gewoon eten en af en toe een aaitje en dan is het allemaal wel best voor hem. Die is dan wel weer degene die is het hardst kan piepen als de koelkast aan gaat, die heeft daar twee verschillende versies voor, een joehoe heb je iets voor mij? en een eerste maandag van de maand oh nee ik sterf van de honger-alarm.

Vind het zo leuk, die verschillende karaktertjes leren kennen.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

eelke schreef: wo 17 sep 2025, 12:07 Haha Ollie wel, Jack is een draak hoor. Die staat altijd het meest schattig op de foto's (de zwarte dus) maar in het echt... die bijt gewoon als iets hem niet zint. Hap! In mijn vinger, in Ollie zijn kont, maakt niet uit. Een baasje is het. Ik denk een beetje de kat-versie van een cavia; hij laat zich uitgebreid aaien om het dan ineens beu te zijn. Hap! En hij wil wél veel aandacht. Maar dan wel precies genoeg en precies op de manier zoals hij wil.

Ollie is duidelijk meer de sullige-reu-versie :biggrin2: die wil gewoon eten en af en toe een aaitje en dan is het allemaal wel best voor hem. Die is dan wel weer degene die is het hardst kan piepen als de koelkast aan gaat, die heeft daar twee verschillende versies voor, een joehoe heb je iets voor mij? en een eerste maandag van de maand oh nee ik sterf van de honger-alarm.

;D ;D ;D
Ze zijn énig! Al heeft de ene meer haar op z'n tanden zo te horen :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef: wo 17 sep 2025, 12:07 Haha Ollie wel, Jack is een draak hoor. Die staat altijd het meest schattig op de foto's (de zwarte dus) maar in het echt... die bijt gewoon als iets hem niet zint. Hap! In mijn vinger, in Ollie zijn kont, maakt niet uit. Een baasje is het. Ik denk een beetje de kat-versie van een cavia; hij laat zich uitgebreid aaien om het dan ineens beu te zijn. Hap! En hij wil wél veel aandacht. Maar dan wel precies genoeg en precies op de manier zoals hij wil.

Waaaahahaha ja die eerste maandag van de maand versie ken ik!

Grappig he, dat ze zo verschillend zijn. Hier is Sibbe de sullige reu op alle vlakken behalve de dames. Dan is ie een zilverrug die voor zijn vrouwen moet zorgen. Héél schattig.
Floddertje is een tuttebelletje die ook echt door het leven floddert. Hier is leuk! Oh hier is lekker! Oh hier ligt lekker!
En Aagje wordt steeds dapperder. Maar ze blijft zich veel verstoppen. Soms ben ik bang dat ze te weinig eet, ze blijft ook zo klein. Maar ze is vet zat, dus ze zal wel genoeg krijgen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Vanmiddag een ren in de woonkamer gemaakt en de camera er eens bij gepakt. Die knappe snoeten eens goed vastleggen.
IMG_2800-kl.jpg
IMG_2796-kl.jpg
IMG_2790-kl.jpg
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

IMG_2819-kl.jpg
IMG_2815-kl.jpg
IMG_2804-kl.jpg
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

IMG_2852-kl.jpg
IMG_2829-kl.jpg
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wat een geweldig leuke beestjes en wat een prachtige foto’s!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wat een leuke en mooie foto's allemaal. Zo zou iedereen wel cavia's willen :D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat een leuke portretjes allemaal Eelke en Kaela :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela schreef: wo 17 sep 2025, 14:55 Waaaahahaha ja die eerste maandag van de maand versie ken ik!

Grappig he, dat ze zo verschillend zijn. Hier is Sibbe de sullige reu op alle vlakken behalve de dames. Dan is ie een zilverrug die voor zijn vrouwen moet zorgen. Héél schattig.
Floddertje is een tuttebelletje die ook echt door het leven floddert. Hier is leuk! Oh hier is lekker! Oh hier ligt lekker!
En Aagje wordt steeds dapperder. Maar ze blijft zich veel verstoppen. Soms ben ik bang dat ze te weinig eet, ze blijft ook zo klein. Maar ze is vet zat, dus ze zal wel genoeg krijgen.
Ahhh een echte heer, die Sibbe.
En met Aagje komt het vast wel goed inderdaad, er zullen ook genoeg rustige momenten op de dag zijn dat ze wel gewoon eet maar jij het niet ziet. Zolang je op verschillende plekken wat kunt aanbieden komt dat wel goed.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat kun je dat heerlijk vertellen Eelke, geweldig! Het is echt een leuk stel. Maar eentje is dus echt de baas. [emoji16] Maar dat hij dan ook durft te bijten joh! Dat heb ik bij een cavia nog nooit gehad. Maar zo mooi dat ze beide zo'n verschillend karakter hebben!
Dat eerstemaandagvandemaandalarm herken ik wel ja! [emoji16][emoji16]

Ook zo leuk om te lezen, Karin! Ze zal vast op andere momenten van de dag eten.[emoji7]
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Charlie Angel schreef: wo 17 sep 2025, 22:40 Wat kun je dat heerlijk vertellen Eelke, geweldig! Het is echt een leuk stel. Maar eentje is dus echt de baas. [emoji16] Maar dat hij dan ook durft te bijten joh! Dat heb ik bij een cavia nog nooit gehad. Maar zo mooi dat ze beide zo'n verschillend karakter hebben!
Dat eerstemaandagvandemaandalarm herken ik wel ja! [emoji16][emoji16]

Ook zo leuk om te lezen, Karin! Ze zal vast op andere momenten van de dag eten.[emoji7]
Nee inderdaad, men zegt dat ze niet bijten. Iets lekkers aanpakken doet ie ook niet voorzichtig, dat wordt ook uit je vingers gegrist en gaat dus ook nog wel eens mis. Het is gewoon nogal een ongeduldige, denk ik. Stil zitten op schoot doet ie ook meestal maar 5 seconden.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Leuk om over de verschillende karakters te horen Eelke en Kaela. Mooie foto's ook!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Popcornen!!!!

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Kaela schreef: ma 06 okt 2025, 16:03 Popcornen!!!!

Geweldig .....jumpjumpjump .....en dan dat heerlijke ge-doedel :smitten:
Ik kon daar vroeger ook echt zo van genieten toen ik (heeeeeeeeel lang geleden) nog caafjes had :)

Plaats reactie