vraagje over kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Plaats reactie

vraagje over kvv

Tante Truus
1-ster
1-ster

vraagje over kvv

Bericht door Tante Truus »

Binnenkort krijg ik een retriever puppy, hij krijgt straks brokjes. Hij gaat straks ongeveer 30 kilo wegen.

Ik wil graag kivo puppy gaan voeren in combinatie met een 1 dag vis. Hoe kan ik het beste het overzetten naar kvv.

Tevens had ik een vraagje kan ik mijn pup straks iets yoghurt geven en geven jullie jullie hond ook probiotica. Ik wil zelf ook vlees gaan drogen in de toekomst!

Benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast bedankt
eelke
Moderator

Re: vraagje over kvv

Bericht door eelke »

Wat leuk dat er een pup komt en dat je graag kvv silt gaan voeren!

In principe kan overzetten gewoon van de een op de andere dag, al kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen de eerste dag al doet. Puppy kvv is eigenlijk ook niet nodig, dat is vooral extra fijn gemalen, maar er zijn ook gewoon pups die in het nest al barf krijgen en daar ook goed mee overweg kunnen. Je zou daarin dus ook naar andere kvv's kunnen kijken, net waar je je goed bij voelt.

Waarom wil je graag yoghurt gaan geven?
Er wordt inderdaad wel probiotica gegeven aan honden, maar zelf vind ik dat niet nodig bij een gezonde hond. Gezonde voeding is dan juist belangrijker. Zoals inderdaad een goede kvv met ook vis in het weekmenu, met daarnaast ook nog aanvullingen zoals wat groente, een eitje.
Tante Truus
1-ster
1-ster

Ik vraag dit ook ivm botverhouding en fosfor. Sommige kvv hebben deze te veel en dat is niet goed voor de gewrichten. Hoe doe je het met groente. Ze krijgen bij mij een gekookt eitje of gebakken eitje wel eens.
Tante Truus
1-ster
1-ster

Tante Truus schreef: vr 19 sep 2025, 01:13 Ik vraag dit ook ivm botverhouding en fosfor. Sommige kvv hebben deze te veel en dat is niet goed voor de gewrichten. Hoe doe je het met groente. Ze krijgen bij mij een gekookt eitje of gebakken eitje wel eens. Hoeveel gekookte groente mag ik mijn pup geven per dag.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh leuk, een puppy! Ik zou zelf gewoon niet alleen maar Kivo voeren lekker een heel scala aan goede betrouwbare bekende merken KVV en daarvan ook nog eens de diersoorten afwisselen. Dus Tammenga, Barf Menu, KB Raw, Bandit, Kivo. Niet op 1 paard wedden. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met Ca/F verhoudingen. Die verhoudingen komen gewoon ook lang niet zo krap als dat je een pup op een dood gekookt voer zet met onnatuurlijke vitamine en mineralenbronnen, die je 365 dagen per jaar voert.

Plaats reactie