Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Alsnog gefeliciteerd met Ollie en gelukkig dat hij opgeknapt is! Geen leuke cadeautjes dit …
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Dank jullie wel. Nee, helemaal niet leuk en al lijkt het helemaal goed te gaan, ik kan er niet inkijken en als hij iets te blij wordt op het strand probeer ik hem toch maar af te remmen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Cathelijn schreef: ma 08 sep 2025, 09:37 Dank jullie wel. Nee, helemaal niet leuk en al lijkt het helemaal goed te gaan, ik kan er niet inkijken en als hij iets te blij wordt op het strand probeer ik hem toch maar af te remmen.
Ja dat gevoel snap ik helemaal! Sterkte ermee
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

We hebben een net alsof hondje. Ze heet Rakki, ze ligt keurig op de achterbank in de auto en slaapt in bed. Ze heeft al in huis gepoept en jullie raden het al, mama stapte midden in de poep.

Nina kennende zal ze vrij snel niet meer zo omkijken op net alsof hondje Rakki. Dan breng ik haar naar het net alsof asiel. En dan zeg ik dat mijn kind erop uitgekeken is. Of dat mijn kind allergisch is. Of dat we een nieuwe kleur bankstel hebben en Rakki daar echt niet bij past.
Kan ik dat ook van mijn bucketlist afstrepen 😎

Oh ja, jullie doen ook maar net alsof er een foto bij zit van het hondje 🤣
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

;D

En hoe kwamen jullie op het idee om Rakki in huis te nemen? Wou Nina een hondje?

Ik stond vandaag in niet net alsof poep. Ik denk dat net alsof poep toch iets makkelijker van de schoenen wordt gepoetst :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

frodo quin schreef: do 02 okt 2025, 12:52 ;D

En hoe kwamen jullie op het idee om Rakki in huis te nemen? Wou Nina een hondje?

Ik stond vandaag in niet net alsof poep. Ik denk dat net alsof poep toch iets makkelijker van de schoenen wordt gepoetst :biggrin2:
Er werd ons niets gevraagd hoor. Rakki was er gewoon opeens. Denk dat ze haar bij een net alsof broodfokker besteld heeft gezien de snelle levering ;D

Ja net alsof poep is makkelijker. Maar, ik liep wel op blote voeten ;) :puke:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Heerlijke fantasie wereld Kaela ;D

Hier gisteren voor het eerst met de dreumes het centrum in geweest. Ze mocht van mij een boek uitzoeken in de kinderboeken winkel omdat het kinderboekenweek is :cool: Volgende keer toch maar proberen om mijn fiets in fietsenkelder te parkeren want die was flink ingebouwd bij terugkomst ::)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: do 02 okt 2025, 13:35 Er werd ons niets gevraagd hoor. Rakki was er gewoon opeens. Denk dat ze haar bij een net alsof broodfokker besteld heeft gezien de snelle levering ;D

Ja net alsof poep is makkelijker. Maar, ik liep wel op blote voeten ;) :puke:
Ah, de jonge dame heeft op eigen houtje een Rakki in huis gehaald... Dan mag ik hopen dat ze toch wel de net alsof poep opgeruimd heeft...

Als ze haar net alsof hondje uitgekeken is wil ik wel eens mijn net alsof rode draak uitlenen. Die komt alleen wel in een fysieke gedaante :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef: do 02 okt 2025, 14:01 Heerlijke fantasie wereld Kaela ;D

Hier gisteren voor het eerst met de dreumes het centrum in geweest. Ze mocht van mij een boek uitzoeken in de kinderboeken winkel omdat het kinderboekenweek is :cool: Volgende keer toch maar proberen om mijn fiets in fietsenkelder te parkeren want die was flink ingebouwd bij terugkomst ::)
Oh leuk. Behalve de fiets dan. Geen idee wat ingebouwd moet voorstellen, maar positief klinkt dat niet.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

dinky89 schreef: do 02 okt 2025, 14:01 Heerlijke fantasie wereld Kaela ;D

Oh wat leuk, zelf een boek uitzoeken!

Mogen jullie ook gratis naar de bibliotheek? Hier gaan we inmiddels elke paar weken en ze vindt het prachtig.

Ik mag voor de afsluiting van de kinderboekenweek volgende week voorlezen bij de opvang. Vind ik echt razend leuk! En volgens Nina kan ik heel erg goed voorlezen (en sturen in met autorijden :D ) dus maar eens zien of de andere kinderen dat ook vinden!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

frodo quin schreef: do 02 okt 2025, 15:57 Oh leuk. Behalve de fiets dan. Geen idee wat ingebouwd moet voorstellen, maar positief klinkt dat niet.
Hier in de stad hebben ze parkeervakken voor fietsen (zonder fietsenrekken). Ik was al vroeg in de stad (half 10) dus toen was het vak nog bijna leeg. Bij terugkomst stond het vak vol en moest ik eerst wat fietsen opzij zetten voordat ik mijn fiets er uit kon halen ;) In een fietsenkelder staan wel fietsenrekken en staan fietsen netjes op een rij met afstand er tussen maar ik vond met een kind en buggy op de fiets beetje eng met fietsgoot naar beneden. Later bedacht ik dat andere fiets kelder roltrap heeft wat minder spannend is ::)

@kaela: Ik weet niet anders dan dat kinderen tot 18 jaar gratis lid zijn van de bibliotheek. Ik heb Linde lid gemaakt toen ze paar weken oud was maar is er nog niet van gekomen om langs de bieb te gaan. Ze is nu vooral gek op boekjes met schuifjes waarmee van alles tevoorschijn komt :) deze hebben we meegenomen: https://www.bruna.nl/boeken/in-het-bos- ... y4QAvD_BwE
Wat enorm leuk dat jij gaat voorlezen bij Nina :cool:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef: do 02 okt 2025, 19:06 Hier in de stad hebben ze parkeervakken voor fietsen (zonder fietsenrekken). Ik was al vroeg in de stad (half 10) dus toen was het vak nog bijna leeg. Bij terugkomst stond het vak vol en moest ik eerst wat fietsen opzij zetten voordat ik mijn fiets er uit kon halen ;) In een fietsenkelder staan wel fietsenrekken en staan fietsen netjes op een rij met afstand er tussen maar ik vond met een kind en buggy op de fiets beetje eng met fietsgoot naar beneden. Later bedacht ik dat andere fiets kelder roltrap heeft wat minder spannend is ::)

@kaela: Ik weet niet anders dan dat kinderen tot 18 jaar gratis lid zijn van de bibliotheek. Ik heb Linde lid gemaakt toen ze paar weken oud was maar is er nog niet van gekomen om langs de bieb te gaan. Ze is nu vooral gek op boekjes met schuifjes waarmee van alles tevoorschijn komt :) deze hebben we meegenomen: https://www.bruna.nl/boeken/in-het-bos- ... y4QAvD_BwE
Wat enorm leuk dat jij gaat voorlezen bij Nina :cool:
Ah, op die manier. Erg handig is het niet inderdaad. Seker met een jong kind erbij.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik had een ei tegen mijn raam. In de achtertuin. Dus of iemand heeft een ei gegooid. Of een vogel heeft al vliegend een ei uitgepoept. Aangezien we met niemand ruzie of problemen hebben, zijn beide opties even bizar.

Het was hoe dat ook goor om schoon te maken.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Bah, Karin! Dat zijn geen grapjes.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Zeker bizar. Misschien met de hevige wind uit een boom gevlogen? Maar je zou denk ik wel het verschil merken van een groot ei zoals een kip of een klein ei zoals van tuinvogels.

Plaats reactie