Hoe combineer je BARF met kant-en-klare versvoeding?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

annasm
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door annasm »

Ik ben net begonnen met BARF en mijn hond doet het er goed op, maar ik vroeg me af: kan ik af en toe ook kant-en-klare versvoeding (KVV) geven zonder dat het de balans van zijn dieet verstoort?
Bijvoorbeeld op dagen dat ik minder tijd heb om zelf te portioneren.
Heeft iemand ervaring met het combineren van BARF en KVV, en waar moet ik dan op letten qua verhouding of voedingsstoffen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Hoe combineer je BARF met kant-en-klare versvoeding?

Bericht door Lizzy »

annasm schreef: do 09 okt 2025, 08:56 Ik ben net begonnen met BARF en mijn hond doet het er goed op, maar ik vroeg me af: kan ik af en toe ook kant-en-klare versvoeding (KVV) geven zonder dat het de balans van zijn dieet verstoort?
Bijvoorbeeld op dagen dat ik minder tijd heb om zelf te portioneren.
Heeft iemand ervaring met het combineren van BARF en KVV, en waar moet ik dan op letten qua verhouding of voedingsstoffen?
Goeie vraag!

Het kan heel prima. Alleen, wat ik adviseer is om je dan met de KVV diersoorten vooral te focussen op die diersoorten die je niet of niet vaak in je BARF maaltijden hebt zitten. Stel je BARFt vooral met kip, rund, lam, geit en zalm: dan is het zinloos om KVV te geven met kip, rund, lam, geit en zalm. Beter is het om dan te kiezen voor bijvoorbeeld: 1 keer per week wild zoals fazant of wilde gans of haas of wilde duif en bijvoorbeeld diersoorten als kalkoen, eend, paard te voeren (ik voer zelf geen paard omdat ik dit vlees niet vertrouw - paarden krijgen vaak veel medicatie toegediend voordat ze geslacht worden en dat vind je heus wel terug in het vlees). Dit zijn maar voorbeelden natuurlijk maar om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Araga67
1-ster
1-ster

Bericht door Araga67 »

Ik zat met exact dezelfde vraag! Ik voer nu een paar weken BARF maar soms is KVV gewoon praktischer, zeker op drukke dagen. Fijn om te lezen dat het combineren prima kan zolang je een beetje let op afwisseling in diersoorten. Dank voor de tips!

Afgezien daarvan had ik onlangs tijdens een wandeling met mijn hond een leuk gesprek met iemand over steampunkwinkels die accessoires voor honden verkopen, en we kwamen tot de conclusie dat er niet veel van zijn.

Plaats reactie