Hallo, ik heb echt een probleem. Mijn hond, nu vijf maanden eet al vanaf pup,heel slecht kvv. Ik heb allerlei merken geprobeerd. Soms eet ze een maaltijd of twee. Maar daarna eet ze twee dagen niets. ( of absoluut geen kvv)
Met trainen eet ze wel graag wat brokjes.
Daar probeer ik het met gegaard vlees worst maar dat eet ze ook niet.
Het is mijn vijfde hond op kvv maar dit heb ik nooit meegemaakt. Tips?
Pup/jonge hond weigert kvv
Moderator: eelke
Re: Pup/jonge hond weigert kvv
Je schrijft dat ze wel graag "wat brokjes" eet. Maar wat doet ze als je een bak vol met brokken neerzet? Waar is ze op afgespeend? Hoe voer je haar, zet je haar bak neer en geef je haar 10 minuten de tijd om het op te eten, al smekend? Of zet je de bak neer zonder wat te zeggen, neemt ze niks, neem je dan de bak gelijk weer weg en geef je haar het zelfde eten bij de volgende maaltijd? Heeft ze ondergewicht?
Ze is afgespeend op kvv en wat barf.
Ik zet haar bak neer ze kijkt er naar en loopt weg. Ik negeer dit en haal na een kwartier haar bak weg. Volgende maaltijd weer een kans met hetzelfde. Heb al veel merken geprobeerd. Dan at ze soms wat en de volgende maaltijden weer niets. Als ik een paar brokjes in haar bak doe eet ze die op. Hele maaltijd niet geprobeerd. Ik heb het met houdbare worst van Vol/Darf geprobeerd dat eet ze ook niet. Ik hou van schrale honden maar ze word/is nu echt mager
Ik zet haar bak neer ze kijkt er naar en loopt weg. Ik negeer dit en haal na een kwartier haar bak weg. Volgende maaltijd weer een kans met hetzelfde. Heb al veel merken geprobeerd. Dan at ze soms wat en de volgende maaltijden weer niets. Als ik een paar brokjes in haar bak doe eet ze die op. Hele maaltijd niet geprobeerd. Ik heb het met houdbare worst van Vol/Darf geprobeerd dat eet ze ook niet. Ik hou van schrale honden maar ze word/is nu echt mager
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier doe ik dan even de kook erover en dan eet meneer het wel. Hij lust veel diersoorten niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
OK. Dat gaat niet lekker dus.... Na 15 minuten weghalen is te lang. Dan krijgt ze te lang de kans. Heb je meer honden? Misschien moet ze de aanwezigheid van een andere hond voelen die haar eten met LIEFDE opeet. Ik heb een logeetje gehad die ook zo zeurde met eten. Tot ie hier in de gaten had dat als hij zijn eten niet op at, anderen dat voor hem deden.Laydio schreef: za 11 okt 2025, 22:12 Ze is afgespeend op kvv en wat barf.
Als dat niet werkt: kun je iets van een sardientje uit blik (op water of olijfolie en niet op zonnebloemolie) er doorheen prakken, kijken of ze het dan lust? Dit mag elke dag.
Geef je haar groenten door haar KVV? Het klinkt misschien gek maar sommige honden willen groenten erdoor. Gekookte witlof, courgette, andijvie, pompoen, etc. (geen prei en geen ui).
Ik zou eerst wat dingen proberen. Dus andere hond. Sneller weghalen. Lekkerder maken. En als dat niet helpt zul je haar toch bij moeten gaan voeren met iets behoorlijks dat ze wel eet....
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb hier ook dieren gehad die kvv liever niet aten, maar barf wel heel graag. Zou natuurlijk ook nog kunnen.