Zo'n gewei werpen ze af na de bronsttijd. ( tussen december en maart ) En groeit nadien weer aan zodat ze het jaar daarop ( sept-oktober ) weer kunnen 'vechten' met andere mannen om de aandacht van de vrouwen.pike schreef: vr 03 okt 2025, 20:15 Oke dat Wist ik niet. Hoe zit het met het gewei kan je ze daaraan niet herkennen, geen idee hoe snel ze dat gevaarte af kunnen werpen.
Geluksmomentje van de dag
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Geluksmomentje van de dag
Gisteren liep ik lekker m'n rondje, al podcast-luisterend met éen oortje in, en ja hoor, Tola en ik komen mensen tegen, Tola 'gaat aan' op de kinderen
, er wordt geknuffeld, ik pak m'n zakdoek voor m'n drupneus
, even later loop ik weer door...tjeez ik hád een oortje in m'n hand (uitgedaan om even te kletsen, ze hadden kippen én eenden én geiten, ik was jaloers
), alle zakken doorzocht...niks nada, dan moet 'ie ergens op de grond liggen dus maar terug naar de plek waar ik dácht dat ik 'm verloren moest zijn (iets van 10 meter terug) en JA HOOR, na wat heen en weer lopen ...daar zag ik het zwarte doppie liggen
Poe hee
Poe hee
Dat is mooi mazzel Pien! Dat vind ik het grote nadeel van die dingen. Ze raken nogal snel kwijt. Maar oke, een peuter die ze stiekem in een pleisterverpakking stopt is misschien ook niet helemaal de schuld van de airpods
Mijn geluksmoment was zaterdag, ik ging naar het Nationaal ballet met de 10 jarige dochter van vrienden. Het was van mijn werk en er stonden dan ook (zeer vriendelijke) voor de deur. We mochten Romeo en Julia zien en het was prachtig. Ik zou zelf niet zomaar naar ballet gaan, maar het was heel leuk om eens mee te maken. En mijn kleine vriendin genoot van begin tot eind. Zo leuk.
Mijn geluksmoment was zaterdag, ik ging naar het Nationaal ballet met de 10 jarige dochter van vrienden. Het was van mijn werk en er stonden dan ook (zeer vriendelijke) voor de deur. We mochten Romeo en Julia zien en het was prachtig. Ik zou zelf niet zomaar naar ballet gaan, maar het was heel leuk om eens mee te maken. En mijn kleine vriendin genoot van begin tot eind. Zo leuk.
Mijn kookplaat is aangesloten. Juni 2021 begonnen we met verbouwen en ruilde ik mijn zes pitter in voor een tijdelijk keukentje. Twee elektrische pitten en een combimagnetron. In de loop der tijd kwam daar een airfryer en een inductie kookpit bij. Maar wat was het behelpen.
En nu heb ik vier pitten. Waarvan twee met booster. Ik weet gewoon niet wat ik kiezen moet om morgen te koken!
En nu heb ik vier pitten. Waarvan twee met booster. Ik weet gewoon niet wat ik kiezen moet om morgen te koken!
Wat een luxe is dat dan hè, als je je zolang hebt moeten behelpen.
Geniet ervan!
Geniet ervan!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Heerlijk Karin!
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Ik herinner me nog dat je een kookplaat had en moest wachten op aansluiting (krachtstroom toch?) maar dat het zó lang geduurd heeft
Gelukkig kun je er nu van genieten en hopelijk ben je gauw vergeten dat je je zo moest behelpen!
Gelukkig kun je er nu van genieten en hopelijk ben je gauw vergeten dat je je zo moest behelpen!
-
frodo quin
- 5-sterren

Oh, dat is leuk. Zeker na zo lang wachten.
We moesten van 1 fase op 3 fase. Echt bizar he, dik 4 jaar. Als ik dat toen had geweten was ik op gas blijven koken, maar ja.- pien - schreef: di 25 nov 2025, 09:18 Ik herinner me nog dat je een kookplaat had en moest wachten op aansluiting (krachtstroom toch?) maar dat het zó lang geduurd heeft![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Ik vier mijn verjaardag al een paar jaar niet meer door omstandigheden, maar nu voor het eerst weer een fijne verjaardag achter de rug met een paar hele lieve mensen. [emoji3059]
Wat kan zoiets je een fijn gevoel geven.
Verstuurd vanaf mijn SM-X210 met Tapatalk
Van harte gefeliciteerd Angel! En wat fijn dat het zo’n onverwachts leuke dag samen was!Charlie Angel schreef: wo 03 dec 2025, 04:23 Ik vier mijn verjaardag al een paar jaar niet meer door omstandigheden, maar nu voor het eerst weer een fijne verjaardag achter de rug met een paar hele lieve mensen. [emoji3059]
Wat fijn Angelique dat je zo’n heerlijke dag had. Alsnog van harte gefeliciteerd! 
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat is leuk en jouw van harte gegundCharlie Angel schreef: wo 03 dec 2025, 04:23 Ik vier mijn verjaardag al een paar jaar niet meer door omstandigheden, maar nu voor het eerst weer een fijne verjaardag achter de rug met een paar hele lieve mensen. [emoji3059]
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ooow, alsnog van harte geknuffeld, Sjliek!Charlie Angel schreef: wo 03 dec 2025, 04:23 Ik vier mijn verjaardag al een paar jaar niet meer door omstandigheden, maar nu voor het eerst weer een fijne verjaardag achter de rug met een paar hele lieve mensen. [emoji3059]
Wat heerlijk om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad - het is je zo gegund!
Oooohhhh die had ik even gemist! Maar niet minder gemeend; heeelll erg gefeliciteerd!!! Wat fijn dat jouw dag zo fijn was!