Met de guppen op reis

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Met de guppen op reis

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Met de guppen op reis

Bericht door frodo quin »

De driedaagse die ik met hun verjaardag wou doen hebben we wat later dan gepland gedaan. Aangezien Margriet haar levensverwachting mogelijks maar 3 weken was zijn we kort nadat ze geen medicatie meer kreeg gegaan.

We zijn met de trein naar Genk gegaan. Van daar te voet naar Maastricht via een serieuze omweg. Ik wou graag meer zien van de hoge kempen en niet gewoon de kortste weg die wel volledig bos was. Vervolgens naar een hostel en dan uit eten. Bar Verde is een aanrader!

Op de tweede dag zijn we in de ochtend in Maastricht gaan winkelen, vervolgens met de trein naar Tilburg en de stad verkend en een late lunch bij koffiebar Locals. Was echt super lekker en ook goede cappuccino. Tilburg zelf vond ik niet de moeite. Paar gezellige straatjes maar de rest is minder mijn ding. Niets mis mee maar niet zo gezellig als bv Maastricht. Wel een leuke boekenwinkel gevonden en twee lichte boeken gekocht. In de namiddag zijn we terug naar Maastricht gegaan om de stad verder te verkennen en dan was het alweer tijd om te gaan slapen.

Op dag 3 zijn we weer heel vroeg opgestaan om terug naar Genk te lopen. Ik wou graag de kipjes nog zien en de poep uit hun hok kunnen halen voor ze gingen slapen en aangezien het nog ongeveer 4 uur reizen is was het dus weer heel vroeg.
Bijlagen
IMG_20251015_122252.jpg
IMG_20251015_125602.jpg
IMG_20251015_120143.jpg
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Re: Met de guppen op reis

Dit is Maastricht.
Bijlagen
IMG_20251016_093928_1.jpg
IMG_20251016_094236.jpg
IMG_20251016_092639.jpg
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dat klinkt als een hele mooie trip! En prachtige foto's ook. Heerlijk!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Ik heb de km niet precies kunnen bijhouden op alle dagen, dus exact is het niet. Dag 1 was ongeveer 47 km. Dag 2 waarschijnlijk tussen de 35 en 45 km. Dag 3 was 31 km. Dag 3 was voor ons allemaal dus ineens alsof we niets gedaan hadden. Ik was vooral blij dat de rugzak al wat lichter was, want voor 3 alles mee sleuren is toch echt het vervelende van de grotere uitstappen. Ook Quin had deze keer geen last van het slaaptekort. De afstanden draaien ze beiden hun hand niet voor om. soms schrik ik daar wel van. Door mijn gezondheidsproblemen hadden we al een tijd weinig kunnen doen.

En nog een paar filmpjes van de gekke guppen

https://youtube.com/shorts/oRQyToWjetw? ... PR8HLo9czc

https://youtube.com/shorts/n4j_IQbYKIw? ... Mqgh3481sE

https://youtube.com/shorts/d_7EEQwSQXI? ... qPI6LMZLu5
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Foto was niet mee
Bijlagen
IMG_20251017_091455.jpg
frodo quin
5-sterren
5-sterren

doranto schreef: di 28 okt 2025, 11:21 Dat klinkt als een hele mooie trip! En prachtige foto's ook. Heerlijk!
Haha, jij was snel met posten, ik was nog niet klaar. De mooiste foto moest nog volgen en de filmpjes natuurlijk :biggrin2:

Het was een leuke uitstap. Alleen heel slecht geslapen en dat samen met het vroege opstaan was wel minder.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wat een fraaie driedaagse heb je daar weer gemaakt! Ik blijf het knap vinden dat je al die kilometers maakt op een dag :cool: Zelfs in mijn jonge jaren vond ik 20 km wel de limit :-[ Fraaie fotos, je honden zien er heel goed uit!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Heerlijk verslag met mooie foto's !
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Heerlijk verslag, leuke foto’s en ik deel je mening over Maastricht versus Tilburg :biggrin2: Ik vind zelf Breda bv al veel leuker dan Tilburg, er is een leuke theetuin in het park bij het station.

Ik vind het wel knap met 2 guppen door de stad banjeren, ik word van 1 husky altijd al beetje simpel
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pike schreef: di 28 okt 2025, 16:57 Wat een fraaie driedaagse heb je daar weer gemaakt! Ik blijf het knap vinden dat je al die kilometers maakt op een dag :cool: Zelfs in mijn jonge jaren vond ik 20 km wel de limit :-[ Fraaie fotos, je honden zien er heel goed uit!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit gedacht zou hebben dat dit mij nog zou lukken. Zeker met kapotte knie en enkel. De maanden er voor ging ik bovendien constant nog net niet tegen de grond als ik wat deed en zaten we de meeste dagen op nog geen 10 km per dag. Blij dat dat toch al een stuk beter was. De guppen en ik zijn wel wat aangekomen door die maanden, maar hopelijk gaat het vanaf nu weer beter en dan is dat er wel weer snel af.

Ik denk wel dat het veel uitmaakt dat wij heel heuvelachtig wonen. Er zijn heel weinig wandelopties die echt een langer stuk plat zijn. Meestal lopen we dus of bergop of bergaf en dat is veel zwaarder dan vlak lopen zoals in Limburg. De hoge kempen is niet helemaal vlak, maar het is echt niet te vergelijken.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Siberienne schreef: di 28 okt 2025, 20:08 Heerlijk verslag, leuke foto’s en ik deel je mening over Maastricht versus Tilburg :biggrin2: Ik vind zelf Breda bv al veel leuker dan Tilburg, er is een leuke theetuin in het park bij het station.

Ik vind het wel knap met 2 guppen door de stad banjeren, ik word van 1 husky altijd al beetje simpel
Ik had ook al bedacht dat als ik het nog eens zou over doen dat ik dan een dagje Breda wil doen. Maastricht was ik lang geleden al geweest en is het type stad waar ik zelf graag woon.

De guppen zijn prima in steden. Voor Emma is dat het favoriete deel. Die blijft de stad missen. Quin is het ook gewoon aangezien ze van kleins af aan ook vaak in Gent is, maar heeft er nooit gewoond. Ze is er oké mee en vindt het ook interessant, maar heeft het liefst wandelingen in natuur. Het enige waar ze vervelend mee zijn is dingen van straat eten en dat heb je in steden meer. Zeker bij evenementen of festivals.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: di 28 okt 2025, 21:09 Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit gedacht zou hebben dat dit mij nog zou lukken. Zeker met kapotte knie en enkel. De maanden er voor ging ik bovendien constant nog net niet tegen de grond als ik wat deed en zaten we de meeste dagen op nog geen 10 km per dag. Blij dat dat toch al een stuk beter was. De guppen en ik zijn wel wat aangekomen door die maanden, maar hopelijk gaat het vanaf nu weer beter en dan is dat er wel weer snel af.

Ik denk wel dat het veel uitmaakt dat wij heel heuvelachtig wonen. Er zijn heel weinig wandelopties die echt een langer stuk plat zijn. Meestal lopen we dus of bergop of bergaf en dat is veel zwaarder dan vlak lopen zoals in Limburg. De hoge kempen is niet helemaal vlak, maar het is echt niet te vergelijken.
Ai, in Limburg (zuid) is het toch bepaald niet vlak. Maastricht ja, dat ligt in een dal. Maar ze hebben echt wel flinke heuvels. Ik heb altijd een hekel gehad aan bergop lopen. Op en af is zeker een heel stuk zwaarder. Als je dat gewend bent is een vlak terrein natuurlijk gemakkelijk lopen voor je. Wat dat betreft was wonen in het westen wel super. Vlakker dan in de polder kan het niet zijn. Alleen als je over een brug moest moest je een stukje omhoog :biggrin2: Maar waar ik nu woon is het ook behoorlijk vlak.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat een fraaie en flinke trip zeg! Zo knap dat je ook alles met de twee maatjes doet! Mooie foto's! [emoji3590]
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Leuke trip met de guppen, en heerlijke foto's!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pike schreef: wo 29 okt 2025, 12:09 Ai, in Limburg (zuid) is het toch bepaald niet vlak. Maastricht ja, dat ligt in een dal. Maar ze hebben echt wel flinke heuvels. Ik heb altijd een hekel gehad aan bergop lopen. Op en af is zeker een heel stuk zwaarder. Als je dat gewend bent is een vlak terrein natuurlijk gemakkelijk lopen voor je. Wat dat betreft was wonen in het westen wel super. Vlakker dan in de polder kan het niet zijn. Alleen als je over een brug moest moest je een stukje omhoog :biggrin2: Maar waar ik nu woon is het ook behoorlijk vlak.
Bedoel je Nederlands of Belgisch Limburg?

Ik ben van beiden denk ik nooit in het zuidelijkste deel geweest, maar ik kan mij voorstellen dat het daar een stuk minder vlak is. De Ardennen en hoge Venen beginnen daar.

Ik vind bergop lopen wel leuk. Bergaf is soms nogal lastig. Ik vind het ook wel eens fijn om vlak te lopen. Zeker als de gezondheid niet mee wil. Mja, die optie heb ik nooit helemaal. Ik woon op 1 van de beroemde klimmen van de ronde van Vlaanderen, dus naast dat het hier nogal heuvelachtig is is het sowieso bergop of bergaf als je mijn voordeur uit komt.

Plaats reactie