Met de guppen op reis

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Met de guppen op reis

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: wo 29 okt 2025, 19:03 Bedoel je Nederlands of Belgisch Limburg?

Ik ben van beiden denk ik nooit in het zuidelijkste deel geweest, maar ik kan mij voorstellen dat het daar een stuk minder vlak is. De Ardennen en hoge Venen beginnen daar.

Ik vind bergop lopen wel leuk. Bergaf is soms nogal lastig. Ik vind het ook wel eens fijn om vlak te lopen. Zeker als de gezondheid niet mee wil. Mja, die optie heb ik nooit helemaal. Ik woon op 1 van de beroemde klimmen van de ronde van Vlaanderen, dus naast dat het hier nogal heuvelachtig is is het sowieso bergop of bergaf als je mijn voordeur uit komt.
Oeps. Ik doelde op Nederlands Limburg.
De heuvels van de Ardennen zijn wel iets hoger dan die in NL Limburg en met de rotsformaties toont het ook wat ruiger dan die paar lieflijke heuveltjes van Zuid-Limburg. Hoe mooi het daar ook is, het landschap kan, vind ik, niet tippen aan de Ardennen en de Hoge Venen.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

De Ardennen zijn een gebergte, dus die zijn inderdaad hoger. Je hebt de Dutch mountain Trail en dat is geloof ik door Limburg. Die gaat niet echt over een gebergte, maar over heuvels.

Wij liepen niet langs die kant, maar door het nationaal park De Hoge Kempen en nog wat andere bossen. Een stukje is niet volledig vlak. Dan heb je ineens wel steile heuveltjes, maar dat is steeds kort op en af. Met 20 meter sta je boven. Op de heenweg zijn we het park nog verder gaan verkennen en dan zijn we ook nog stukken tegen gekomen die ook wat lichte hellingen waren. Maar dat is dus niet te vergelijken met thuis. De laatste km naar mijn huis is vrij steil bergop bv.

Dit is de route die we op de terugweg gedaan hebben. Nuja ongeveer want het is vanaf het hotel waar we de vorige keer verbleven.
Bijlagen
Screenshot_20251101-083636~2.png
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Belgisch limburg is in het algemeen vrij vlak. Toch vergeleken met de vlaamse ardennen waar Frodo Quin en ik wonen ( uiterste zuiden van Oost-Vlaanderen).
Je hebt ook mooie natuur en veeeel fietspaden in limburg, net omdat het zo vlak is.

Ik vind het ook ongelooflijk dat je zo'n afstanden doet. Lijkt me heel fijn en deugddoend als je dat kan met je 2 honden.
Nooit eraan gedacht ze ook zelf een heel klein beetje te laten dragen in een rugzak? Kan toch op die afstanden wel een verschil maken voor jou.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

pearlsofpassion schreef: zo 02 nov 2025, 11:42 Belgisch limburg is in het algemeen vrij vlak. Toch vergeleken met de vlaamse ardennen waar Frodo Quin en ik wonen ( uiterste zuiden van Oost-Vlaanderen).
Je hebt ook mooie natuur en veeeel fietspaden in limburg, net omdat het zo vlak is.

Ik vind het ook ongelooflijk dat je zo'n afstanden doet. Lijkt me heel fijn en deugddoend als je dat kan met je 2 honden.
Nooit eraan gedacht ze ook zelf een heel klein beetje te laten dragen in een rugzak? Kan toch op die afstanden wel een verschil maken voor jou.
Het is inderdaad leuk om te doen. Voor hen omdat ze er zo van genieten en daar wordt ik dan weer blij van. Zelf vind ik het leuk om zo echt van A naar B te lopen ipv een cirkel bij de gewone wandelingen. Ik denk dat dat een beetje terug gaat naar het gevoel dat ik als kind had toen ik droomde van ergens in een soort Middeleeuws landschap van plaats naar plaats te trekken te paard. Ik las toen veel boeken als Heksenkind, Thea Beckman,...

Ja ik heb al gedacht aan een rugzak. Moesten we ooit met een tent gaan gaat dat ook moeten, want meet kan ik echt niet meesleuren en minder zou sowieso erg fijn zijn. Ik heb wat mijn twijfels bij rugzakken voor hen. Ze zijn namelijk ook echt van het antituigjes front. Vooral Emma. Vandaar dat ze zo goed als altijd een halsband hebben. Met vorige tuigjes was het voor Emma nog veel erger. Die kwamen iets verder en iets op haar rug verdroeg ze blijkbaar niet. Of zij rugzakken zien zitten heb ik dus mijn bedenkingen bij. Ik wil mij ook eerst verder verdiepen in het effect dat het heeft op hun gewrichten en hoeveel er in zou mogen als ze het een hele dag aan hebben. Met name Emma wil ik ook eerst laten nakijken. Dierenartsen vinden niets verkeerd, maar ik heb het idee dat ze stijver in haar achterhand is sinds haar broer toen ze nog pups waren is op haar onderrug geknald is. Aangezien er volgens de da niets aan de hand was wou ik tijdens haar castratie foto's laten maken, want dan was ze toch al in slaap, maar ik was vergeten het nog eens te vermelden toen het zover was en dacht er weer aan toen het te laat was. Dat wil ik de komende tijd dus wel nog doen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

frodo quin schreef: ma 03 nov 2025, 12:07 Het is inderdaad leuk om te doen. Voor hen omdat ze er zo van genieten en daar wordt ik dan weer blij van. Zelf vind ik het leuk om zo echt van A naar B te lopen ipv een cirkel bij de gewone wandelingen. Ik denk dat dat een beetje terug gaat naar het gevoel dat ik als kind had toen ik droomde van ergens in een soort Middeleeuws landschap van plaats naar plaats te trekken te paard. Ik las toen veel boeken als Heksenkind, Thea Beckman,...

Ja ik heb al gedacht aan een rugzak. Moesten we ooit met een tent gaan gaat dat ook moeten, want meet kan ik echt niet meesleuren en minder zou sowieso erg fijn zijn. Ik heb wat mijn twijfels bij rugzakken voor hen. Ze zijn namelijk ook echt van het antituigjes front. Vooral Emma. Vandaar dat ze zo goed als altijd een halsband hebben. Met vorige tuigjes was het voor Emma nog veel erger. Die kwamen iets verder en iets op haar rug verdroeg ze blijkbaar niet. Of zij rugzakken zien zitten heb ik dus mijn bedenkingen bij. Ik wil mij ook eerst verder verdiepen in het effect dat het heeft op hun gewrichten en hoeveel er in zou mogen als ze het een hele dag aan hebben. Met name Emma wil ik ook eerst laten nakijken. Dierenartsen vinden niets verkeerd, maar ik heb het idee dat ze stijver in haar achterhand is sinds haar broer toen ze nog pups waren is op haar onderrug geknald is. Aangezien er volgens de da niets aan de hand was wou ik tijdens haar castratie foto's laten maken, want dan was ze toch al in slaap, maar ik was vergeten het nog eens te vermelden toen het zover was en dacht er weer aan toen het te laat was. Dat wil ik de komende tijd dus wel nog doen.
Jaaaaaa ‘Geef me de ruimte’ van Thea Beckman :D Zulke gave boeken . En Brief voor koning’ en Geheimen van het Wilde Woud van Tonke Dragt. Ik lees ze nog wel eens

En rugzakken: zijn wel richtlijnen voor hoe veel erin mag. Is ook kwestie van opbouwen. En niet onbelangrijk: echt een goede. Ik heb ze van Ruffwear, veruit de beste vind ik. Schuiven niet en je kunt ze ook makkelijk af doen terwijl harnas om blijft.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Ruffwear heb ik al vaker als tip gelezen. Als we er zouden uitproberen zou dat ook de eerste optie zijn om naar te kijken.

We zien wel. Voorlopig hebben de prinsessen geluk dat ik er achteraan hobbel als Sherpa. Er zit eigenlijk nagenoeg geen gewicht in voor mezelf, want ik denk dan "laat maar, anders moet ik dat ook weer dragen", maar eten, drinken, snacks, dekentjes voor op de trein en soms Quin haar jas laten ook niet veel ruimte meer over ::)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

frodo quin schreef: ma 03 nov 2025, 19:23 Ruffwear heb ik al vaker als tip gelezen. Als we er zouden uitproberen zou dat ook de eerste optie zijn om naar te kijken.

We zien wel. Voorlopig hebben de prinsessen geluk dat ik er achteraan hobbel als Sherpa. Er zit eigenlijk nagenoeg geen gewicht in voor mezelf, want ik denk dan "laat maar, anders moet ik dat ook weer dragen", maar eten, drinken, snacks, dekentjes voor op de trein en soms Quin haar jas laten ook niet veel ruimte meer over ::)
:biggrin2: :biggrin2: Jour hunden hebben ook al personeel ! (Shad ook tegenwoordig. )

Plaats reactie