Groene pens vraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Groene pens vraag

Diane13
1-ster
1-ster

Groene pens vraag

Bericht door Diane13 »

Ik woon in Spanje en ik kan heel moeilijk aan groene pens komen. Ze verkopen het dus vaak gewassen en gebleekt.
Nu heb ik een webshop gevonden die het aanduid als groene pens.
Maar bij de runderpens twijfel ik of dit inderdaad wel groene pens is. Zie foto boven. De onder is lams pens dit lijkt me wel ongewassen.

Afbeelding

Moet ik de webshop een mailtje sturen dat de aanduiding op de website onjuist is of heb ik het mis en is de pens van een rund lichter van kleur. :D
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Groene pens vraag

Bericht door pike »

Geen idee eigenlijk wat je daar hebt. :-\ De buitenkant van een runderpens is donker van kleur. Ik heb wel eens gebleekte pens gezien en die was echt he-le-maal bleek. Net niet wit. Even gegoogled. Zoals op bijgaand plaatje dus. In jouw verpakking zit gemalen pens. Een lichtere kleur bij de runderpens kan ook komen doordat hij meer vet bevat dan de lamspens en dat zit er natuurlijk ook doorheen gemalen. Beide verpakkingen vermelden trouwens dezelfde voedingswaardes :???: Maar, als ik naar het plaatje hieronder van de runderpens van KB kijk, als je dat vermaalt, welk kleurtje houd je dan over?
Afbeelding.jpeg
Afbeelding.jpeg (58.17 KiB) 4182 keer bekeken
Afbeelding 4.jpeg
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Diane13 schreef: zo 09 nov 2025, 20:03 Ik woon in Spanje en ik kan heel moeilijk aan groene pens komen. Ze verkopen het dus vaak gewassen en gebleekt.
Nu heb ik een webshop gevonden die het aanduid als groene pens.
Maar bij de runderpens twijfel ik of dit inderdaad wel groene pens is. Zie foto boven. De onder is lams pens dit lijkt me wel ongewassen.

Afbeelding

Moet ik de webshop een mailtje sturen dat de aanduiding op de website onjuist is of heb ik het mis en is de pens van een rund lichter van kleur. :D
Voor mij ziet beide eruit als groene pens. Alleen zou ik van de bovenste denken dat het lam is en van de onderste van rund. Hoewel ik van kalf ook wel eens behoorlijk lichte pens heb gehad. Maar dan moet het kalfspens zijn en geen runderpens. Lamspens kan ook wel eens zo donker zijn als op de onderste foto maar ik heb 'm dus ook wel eens zo licht gehad.
Diane13
1-ster
1-ster

Bericht door Diane13 »

Oke het is dus zoiezo geen gebleekte.

Aan hele pens kan ik helaas niet komen het is allemaal gemalen of verbleekt bij de slager :'(

Maar beide bedankt voor jullie reacties.
Het vermalen met vet kan inderdaad voor een lichtere kleur zorgen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lamspens zeker kan echt heel licht zijn hoor, ook zonder vet.

Plaats reactie