Re: Topic: foto van de dag 2.0

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Loop je 's morgens vroeg in het donker buiten en dan zie je rare lichtjes in een boom. Ik dacht nog goh er heeft iemand lampjes in de boom gehangen. Wat raar. Stond die boom gewoon in de hens. Maar ff de brandweer gebeld. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

hannabelgje schreef: vr 14 nov 2025, 14:09 Loop je 's morgens vroeg in het donker buiten en dan zie je rare lichtjes in een boom. Ik dacht nog goh er heeft iemand lampjes in de boom gehangen. Wat raar. Stond die boom gewoon in de hens. Maar ff de brandweer gebeld. Afbeelding

Oei. Goed dat jij er langs kwam. Wel mooie foto. Ik zou ook niet onmiddellijk aan vuur gedacht hebben
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Deze middag nog even gaan kijken. De boom is omgezaagd, geblust en ligt nu in de sloot. AfbeeldingAfbeelding

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Bizar. Weer een paar bomen minder (ik zie twee soorten bast).
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

pike schreef:Bizar. Weer een paar bomen minder (ik zie twee soorten bast).
Is maar 1 boom en volgens mij was hij al niet helemaal jofel. Zat volgens mij een groot hol in. Daar is de brand ook begonnen. Ik denk voor de gein vuurwerk in gegooid ofzo.

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

hannabelgje schreef: vr 14 nov 2025, 18:49 Deze middag nog even gaan kijken. De boom is omgezaagd, geblust en ligt nu in de sloot. AfbeeldingAfbeelding

Nee joh! Goed dat je gebeld hebt.

Nou, Karel vindt het hier dikke prima en Tola denkt er nog steeds hetzelfde over ::) ,nou heeft hij ook een behoorlijke rugzak.
Ik overleg steeds met de gt en kijk het nog een week aan, hopelijk kan 'een beetje biefstuk' als hij poes ziet hem van mening laten veranderen. Maar ik heb er een hard hoofd in :-\
Karel is een slimmerd want hij eet gewoon duif (zonder en met 'appelmoes') uit de vriezer maar bijt soms in je been of arm (niet hard) als hij iets wil, eten of een aaitje. Dat gaan we natuurlijk niet belonen.
Tola mag 'stofzuigeren' als Karel gegeten heeft, ik hoop dat dat ook een beetje meehelpt.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Hoezo broer en zus ::) ;D
signal-2025-11-17-080918_002.jpeg
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

doranto schreef: ma 17 nov 2025, 08:33 Hoezo broer en zus ::) ;D
Haha, nou echt! ;D

@Pien: met veel positieve bevestiging (of hoe dat ook heet in het NLs) kun je veel bereiken, zeker als de hond niet van begin af aan absolute moordneigingen heeft. Toen Moa hier kwam, heeft het ook bijna twee maanden geduurd voordat ze jachtinstinct volledig had ingeruild voor lekkere hapjes. De katten konden zich achter het traphekje in veiligheid brengen, en als Moa daar dan trillend en piepend naar ze stond te kijken, dacht ik ook weleens: o, o, als dat maar goed komt. Maar op een gegeven moment is verbinding 'kat zien = lekker hapje' gemaakt en sindsdien is het goed. Ik heb Moa nog wel een tijdje binnen aan de lijn (+ tuigje uiteraard) aan een zwaar meubelstuk vastgelegd, zodat de katten vrij en veilig konden rondlopen en er niets zou gebeuren als Moa haar instinct toch niet kon onderdrukken, maar op een gegeven moment werden voorbij lopende katten gewoon saai. :biggrin2:

Succes, ik hoop dat de knappe Karel en Tola vriendjes worden! (Hier loopt kater Sokjes soms letterlijk over Moa heen. Dan ligt Moa op de bank naast baasje en Sokjes wil bij baasje op schoot, dus ja, kortste route is gewoon de hond oversteken. ;D )
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

;D ;D ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

;D
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Anne in Zweden schreef: ma 17 nov 2025, 13:02 Haha, nou echt! ;D

@Pien: met veel positieve bevestiging (of hoe dat ook heet in het NLs) kun je veel bereiken, zeker als de hond niet van begin af aan absolute moordneigingen heeft. Toen Moa hier kwam, heeft het ook bijna twee maanden geduurd voordat ze jachtinstinct volledig had ingeruild voor lekkere hapjes. De katten konden zich achter het traphekje in veiligheid brengen, en als Moa daar dan trillend en piepend naar ze stond te kijken, dacht ik ook weleens: o, o, als dat maar goed komt. Maar op een gegeven moment is verbinding 'kat zien = lekker hapje' gemaakt en sindsdien is het goed. Ik heb Moa nog wel een tijdje binnen aan de lijn (+ tuigje uiteraard) aan een zwaar meubelstuk vastgelegd, zodat de katten vrij en veilig konden rondlopen en er niets zou gebeuren als Moa haar instinct toch niet kon onderdrukken, maar op een gegeven moment werden voorbij lopende katten gewoon saai. :biggrin2:

Succes, ik hoop dat de knappe Karel en Tola vriendjes worden! (Hier loopt kater Sokjes soms letterlijk over Moa heen. Dan ligt Moa op de bank naast baasje en Sokjes wil bij baasje op schoot, dus ja, kortste route is gewoon de hond oversteken. ;D )
Tola is te veel onder de indruk/ongelukkig met de situatie/absoluut niet zichzelf. Zo gauw hij de kans krijgt (lees: als ik hem niet vastleg aan de tafelpoot) is hij boven achter mijn bed gekropen en komt niet meer naar beneden. Als we thuiskomen van uitlaten moet ik hem aan z'n tuig naar binnen halen anders is hij de trap al weer op. Hij trekt het gewoon niet. Dus ik heb besloten dat Karel in het weekend terug gaat want in dit tempo heb ik te lang een ongelukkige hond en dat is het me niet waard.

Afbeelding
Karel ging lekker naast Tola zitten en Tola krijgt dan uiteraard wat lekkers. Maar ik zie Tola helemaal 'verdwijnen' deze weken :-\
Alleen buiten is hij lekker zichzelf, zodra we op de terugweg zijn zie ik een andere hond.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Och wat sneu, zowel voor Tola als voor Karel als voor jou. Maar inderdaad, je wilt niet het ene dier redden en dan het andere zien lijden. :( Hopelijk vindt Karel een ander huisje waar ze goed voor hem zijn. :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wat ontzettend jammer Pien, dat het niet gaat lukken :( . Hopelijk vindt Karel snel een ander gouden mandje!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Wat verdrietig. Als je merkt dat Tola echt niet gelukkig is en er zit geen beterschap in moet je wat. Heb je enig idee waarom hij het zo moeilijk heeft met Karel? Heeft hij hem een mep gegeven ofzo?
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Sinds gisteren merk ik een verandering bij Tola, positief, hij vindt het heel erg leuk om te 'stofzuigeren' nadat Karel gegeten heeft en aast daar wel op, maar is ook ontzettend braaf en wacht op mijn teken dat het mag.

Karel legt Tola geen strobreed in de weg, laat hem met rust als hij een kluifje heeft, snuffelt af en toe nieuwsgierig aan Tola, als Tola op het kleed ligt gaat Karel er gezellig naast zitten ;D
Tis meer onwennig na een jaar zonder kat en misschien jaloersigheid, het is ook een onzeker hondje. Of hij heeft het gevoel dat hij wordt ingeruild, ik weet het niet.
Tola eet nu wel z'n kluifje als Karel er naast zit of langsloopt (eerder liet hij het dan liggen) en komt bij mij knuffelen als Karel op de rugleuning van de bank zit :D
Ik denk dat de liefde van de man door de maag gaat :P ;D

Plaats reactie