Goede brokken voor naast KVV?
Moderator: eelke
Goede brokken voor naast KVV?
Mijn 11 maanden oude Tamaskan krijgt 1KG KVV per dag. Nu merk ik dat ze nog vaak honger heeft, daarom wil ik er nog wat brokken naast geven.
Ze is volgens mij allergisch voor kip en rund, dus dit mag niet in de brok zitten. Ook wil ik het liefst graanvrij.
Welke opties zijn er? Ik kan online namelijk niets vinden. Misschien dat DARF Vol Wild wat is?
60%: Hertenvlees, Reevlees, ganzenbot, Hertenorganen
2%: Eieren
14%: gedroogde wortel rauw
13%: appel rauw
5%: gierst (ik las dat dit voor de verwerking is, dus eigenlijk veel hoger kan zijn)
2%: krill
2%: kokosolie
1%: brandnetel
Ze is volgens mij allergisch voor kip en rund, dus dit mag niet in de brok zitten. Ook wil ik het liefst graanvrij.
Welke opties zijn er? Ik kan online namelijk niets vinden. Misschien dat DARF Vol Wild wat is?
5%: gierst (ik las dat dit voor de verwerking is, dus eigenlijk veel hoger kan zijn)
Re: Goede brokken voor naast KVV?
Wil je brok bij geven om ook de kosten een beetje te drukken? (wat ik heel goed begrijp trouwens... de prijzen zijn echt verschrikkelijk)? Goede brokken zijn volgens mij ook best wel heel duur.... Zou het een idee zijn om er een wat vettere en goedkopere KVV bij te gaan geven ipv brok?Mike_v_E schreef: vr 14 nov 2025, 20:27 Mijn 11 maanden oude Tamaskan krijgt 1KG KVV per dag. Nu merk ik dat ze nog vaak honger heeft, daarom wil ik er nog wat brokken naast geven.
Ik heb laatst een zakje brokken gekocht voor mijn hond, omdat ze door pijnstillers maagproblemen had gekregen en zij soms vrij acuut iets te eten wilde. Binnen no time (echt een paar dagen) zag haar gebit er niet uit
Maar goed, op mijn brokkenjacht heb ik toen het volgende lijstje gemaakt:
Farmina
Ydolo
Nutrivet
Riverwood
Naturea
(en ben inmiddels overgestapt op het maken van kleine prutjes verse voeding die ik heel snel en makkelijk kan ontdooien zodat ik geen brok meer hoef te geven).
Overigens wil ik graag toch wat kwijt over dat graanvrij. Dat is nu natuurlijk een hype. Maar al die zogenaamde geweldige brokken zonder graan: daar zit nu erwten of linzen in. En eigenlijk denk ik oprecht dat dat serieus geen haar beter is als gewoon rijst. Mais en tarwe zou ik ook niet moeten in hondeneten maar rijst... Ik denk zelf dat het beter of niet slechter is als erwtenmeuk.
Kosten speelt mee, maar is niet de hoofd reden. Mijn hond krijgt nu 1kg kvv rollen per dag. Als ik dan extra moet geven is dat zo'n gedoe met porties maken. Verder zoek ik ook iets dat gedurende de dag klaarstaat, zodat ze kan eten wanneer ze wil
Ah! Ik snap het helemaal. Nou ja, zie mijn lijstje "favorieten" hierboven.Mike_v_E schreef: za 15 nov 2025, 08:40 Kosten speelt mee, maar is niet de hoofd reden. Mijn hond krijgt nu 1kg kvv rollen per dag. Als ik dan extra moet geven is dat zo'n gedoe met porties maken. Verder zoek ik ook iets dat gedurende de dag klaarstaat, zodat ze kan eten wanneer ze wil
Nou laat maar. Gisteren wat darf brokken gegeven, vanmorgen gelijk aan de diarree. Ben er nu al klaar mee. Geef der wel gewoon een klein rolletje kvv extra
Je kan het ook afwisselen hè. De ene dag wel, de andere dag niet een rolletje extra. En je kan ook gerust een half rolletje in de koelkast laten liggen voor de volgend dag. Die kleintjes ontdooien snel en zijn dan makkelijk in twee te snijden.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn katten krijgen ook gewoon kilo rollen kvv omdat dat de prijs enorm drukt. Ik ontdooi het een beetje en dan maak ik porties voor 2 dagen. Die gaan terug de vriezer in en ik laat de rest gewoon in de koelkast voor morgen. Dat gaat prima hoor.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Ik hakte ze in stukjes met een klein bijltje. Op die manier was het ook wel handig om kleine hoeveelheden erbij te kunnen geven. Had ik plakjes van bv ongeveer 100 gram.