Cytopoint
Moderator: Lizzy
Re: Cytopoint
Oh, Borage olie wil bij dit soort klachten ook nog wel eens helpen. En wat ook wil helpen zijn spijsverteringsenzymen. Wat ook vaak nodig is: een hele milde ontgiftingskuur. Maar daar worden de klachten soms eerst erger van en daarom denk ik dat begeleiding op z'n plaats is. Heel veel van wat je bij gisten moet doen staat hier:
https://www.dogsnaturallymagazine.com/i ... infection/
Die kun je goed door google translate halen, indien nodig. Maar goed, dan moet je toch eerst zeker weten of je met gisten van doen hebt....
https://www.dogsnaturallymagazine.com/i ... infection/
Die kun je goed door google translate halen, indien nodig. Maar goed, dan moet je toch eerst zeker weten of je met gisten van doen hebt....
Ik woon in Oostende, ik heb al duizenden euro’s aan medicatie en dieren artsen gehangen ook al bij natuurpraktijk Arnhem online consult gedaan vele soorten supplementen maar niks die helpt
Ik snap dat je ten einde raad bent ondertussen.... Mag ik vragen waarom je de prednison aan het afbouwen bent...?Irisscorp schreef: wo 19 nov 2025, 21:39 Ik woon in Oostende, ik heb al duizenden euro’s aan medicatie en dieren artsen gehangen ook al bij natuurpraktijk Arnhem online consult gedaan vele soorten supplementen maar niks die helpt
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Doe je dat afbouwen in samenspraak met de dierenarts? Want ik denk dat comfort voor je hond nu het belangrijkste is. En soms is het veel beter om een flinke dosis een poosje te geven zodat de boel echt rustig wordt en daarna pas te gaan kijken naar afbouwen.Irisscorp schreef: zo 16 nov 2025, 14:47 Hier ben ik terug. De Cytopoint werkt niet meer, krijgt nu cortisone bij maar ben aan het afbouwen, krijgt alroda konijn puur, probiotica puur en visolie maar dit alles geeft niet veel zin , zijn oksel zijn bloedrood en hij stinkt enorm, ik ben ten einde raad
Ik heb mijn vorige hond een poos op prednison gehad voor een darm probleem (allergie/intolerantie) en zijn levenskwaliteit ging er enorm op vooruit, hij dronk wat meer en plaste wat vaker, maar zijn darmen werden eindelijk rustig, geen pijn meer, goed eten en vrolijk. Het heeft denk ik al met al een jaar geduurd en toen was de pred afgebouwd. En heeft hij nog een aantal jaren een prettig leven gehad - overleed aan iets totaal anders.
Ik heb de prednison afgebouwd doordat ik overal las dat cortisone niet goed is , mijn hond heeft gisten nu enfin hij heeft alle symptomen hij stinkt enorm en zijn oksels en pootjes zijn helemaal rood en nat
Cortisone zijn ook niet goed. Maar ik vrees dat je op een gegeven moment moet kiezen voor kwaliteit van leven....Irisscorp schreef: do 20 nov 2025, 10:32 Ik heb de prednison afgebouwd doordat ik overal las dat cortisone niet goed is , mijn hond heeft gisten nu enfin hij heeft alle symptomen hij stinkt enorm en zijn oksels en pootjes zijn helemaal rood en nat
Heb je ook al speciale medische shampoo gehad tegen de gist infectie? Want dat hoort eigenlijk wel bij de standaard behandeling.
Is je hond ook al eens getest op de werking van de schildklier? Ik vraag het omdat een gist infectie veroorzaakt wordt door iets onderliggens en dat kan een schildklierprobleem zijn.
Ik neem aan dat je ook een eliminatie dieet hebt gedaan om te kijken of de onderliggende oorzaak een voedsel allergie is?
Ik heb malaseb die ik juist gehaald heb, schildklier is nog niet onderzocht, eleminatie heb ik gedaan, hij krijgt nu alroda , konijn, paard en eland afwisselend moet nog enkel kijken voor een goede omega 3 , probiotica en vitamine
Ik denk dat nu regelmatig wassen met lauw water (niet warm! Warm water verergert de jeuk) en Malaseb shampoo een goed idee is. Twee maal per week wassen. Het kan in het begin even wat erger worden en dat is heel erg maar ik vrees dat je daar doorheen moet.Irisscorp schreef: do 20 nov 2025, 13:28 Ik heb malaseb die ik juist gehaald heb, schildklier is nog niet onderzocht, eleminatie heb ik gedaan, hij krijgt nu alroda , konijn, paard en eland afwisselend moet nog enkel kijken voor een goede omega 3 , probiotica en vitamine
Goed. Ik begrijp dat hij van een eliminatie dieet niet is opgeknapt en er dus geen sprake is van een voedsel allergie? Daar ben je 100% zeker van?
Omega 3: ik weet niet of hij een overgevoeligheid heeft voor visolie. Zo niet: Royal Green capsules. Die zijn geschikt voor menselijke consumptie. Begin even met 1 capsule maar ga er gerust 2 geven. Of 3. Als hij dat aan kan (en geen diarree krijgt).
Probiotic: Ja, ik weet niet of dat een goed idee is maar ik vind de probiotica van Puur zelf gewoon helemaal 100% niks. Ik heb er nooit iets goeds van gemerkt. Ik durf je alleen niet de capsules van Erica (die ik heel goed vind) te adviseren omdat daar Saccharomyces boulardii in zit en ik weet niet of dat een goed idee is bij huidgist-infecties. Ik geloof dat ik zelf eerder iets zou gaan geven om de darmwand te ondersteunen ipv probiotica. Alleen vind ik het lastig om dit in de juiste vorm te adviseren.
Vitamines: de multivit van Puur vind ik dan wel weer best goed. Alleen weet ik niet of daar voldoende zink in zit. En wat me irriteert is dat er niet eens bij staat welke vorm zink er in zit. En dat is van belang voor de opneembaarheid. Ik zou deze gaan geven: https://www.organimal.nl/honden/immuuns ... ne-honden/
Al goegelend kwam ik ook dit tegen:
https://www.hondjekoek.nl/dr-bradys-yea ... WAQAvD_BwE
Bedankt Lizzy om de hele goede uitleg, ik zal sebiet kijken om de producten aan te schaffen en nog eens goed die site lezen over gisten Engel is niet mijn sterkste punt maar zal wel lukken nog een paar keer lezen en Google translate erbij nemen en komt in orde
Bedankt
Groetjes Iris
Bedankt
Groetjes Iris
Door de prednison af te bouwen is mijn hond nu natuurlijk weer erg aan toe , maar die prednison wil ik niet geven want hij wordt daar agressief van en dik die dikte vind ik. Iet zo erg maar die agressiviteit wel, ik ben nu 5 dagen gestopt en mijn hond is loom, slaapt veel , maandag moet ik naar de dierenarts voor zijn Cytopoint , die gaat natuurlijk niet welgezind zijn omdat ik de cortisone gestopt ben, kan ik dit nu eigenlijk terug herbeginnen of is dit nog slechter kan mij iemand hier op antwoorden ik vertrouw die dierenartsen niet meer tis allemaal kassa kassa tegenwoordig
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vind het lastig om je medische raad te geven in een forum, en ik ben geen dierenarts. Ik denk dat het belangrijk is dat je een dierenarts vindt die je vertrouwt en ook dat je dan het beleid dat je daarmee afspreekt, de kans geeft. Je weet nu eigenlijk niet waar je mee bezig bent.Irisscorp schreef: do 04 dec 2025, 18:04 Door de prednison af te bouwen is mijn hond nu natuurlijk weer erg aan toe , maar die prednison wil ik niet geven want hij wordt daar agressief van en dik die dikte vind ik. Iet zo erg maar die agressiviteit wel, ik ben nu 5 dagen gestopt en mijn hond is loom, slaapt veel , maandag moet ik naar de dierenarts voor zijn Cytopoint , die gaat natuurlijk niet welgezind zijn omdat ik de cortisone gestopt ben, kan ik dit nu eigenlijk terug herbeginnen of is dit nog slechter kan mij iemand hier op antwoorden ik vertrouw die dierenartsen niet meer tis allemaal kassa kassa tegenwoordig
Heel algemeen; Je kunt prednison als een kuur geven of als onderhoud. De dosis is dan verschillend. Vaak begin je met een vrij hoge dosis, om de boel rustig te krijgen. Daarna kun je dan afbouwen. Soms tot nul, soms een lagere onderhoudsdosering die je voort kan zetten. Het is niet verstandig prednison ineens te stoppen, want het lichaam stopt met de eigen productie van cortisol en dan kan het lichaam in een gat vallen waardoor je ook klachten kan krijgen.
Wat jij nu zou moeten doen - ik weet het echt niet want ik weet niet waardoor je hond nu sloom is en niet lekker. Ik denk dat je dit echt met je dierenarts moet bespreken