Wij hebben momenteel een nest van 3 pups. Door een shitload aan ellende, moesten ze met de fles gevoed worden (Farmfood N1). Nu zijn ze bijna 4 weken en komt het spenen eraan. Echter word ik niks wijzer qua hoeveelheden kvv/puppymelk.
Naast dat ik weet dat je start met een mini beetje om te oefenen en dat per dag gaat opvoeren tot 5x eten tot 6 weken (als ik het goed heb), vraag ik me af wanneer je de hoeveelheden per kvv ‘sessie’ op gaat voeren en hoeveel melk ik daar dan nog naast geef.
Sinds vandaag drinken ze uit een puppytrog. Dit na overleg met de dierenarts. Een van de pups heeft aspiratiepneumonie opgelopen, ze werd woensdagavond van het een op andere moment doodziek. Ze is gisteravond voor het laatst in de zuurstofkooi geweest (mochten we lenen van de dierenarts) en ze doet het nu echt bizar goed. Maar goed, advies dus om ze met bodempjes de trog te leren, wat ze heel goed afgaat
Aanstaande maandag zijn ze 4 weken en mogen ze aan vlees gaan wennen. Ik vind het alleen moeilijk inschatten hoeveel minder melk ik ze ga geven en wanneer ze helemaal geen melk meer hoeven.
Kunnen jullie me misschien adviseren? Mijn dank is groot!