Groente
Moderator: eelke
Groente
Ik geef Djanah (mijn pup van nu 14 weken) gekookte groente of van kivo. Nu las ik dat gepureerde dus meer bevat. Dus slowjuicer gekocht.
Maar nu heb ik wat vraagjes.
Sperziebonen en tuinbonen moet je die wel koken , omdat wij die ook niet rauw kunnen eten door stofje wat erin zit.
En paprika en tomaten mogen ze die ook. Las ergens niet en ergens wel.
En is koolsoorten minder geven omdat ze het minder verdragen ?
En peulvruchten is dat nou goed of niet.
En palmkool en boerenkool mag dat ook.
Tot nu toe dus alleen ervaring met groente koken en uit diepvries.
Maar nu heb ik wat vraagjes.
Sperziebonen en tuinbonen moet je die wel koken , omdat wij die ook niet rauw kunnen eten door stofje wat erin zit.
En paprika en tomaten mogen ze die ook. Las ergens niet en ergens wel.
En is koolsoorten minder geven omdat ze het minder verdragen ?
En peulvruchten is dat nou goed of niet.
En palmkool en boerenkool mag dat ook.
Tot nu toe dus alleen ervaring met groente koken en uit diepvries.
Re: Groente
Dank je wel 
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Ik haak even aan op het wel of niet moeten koken van sperziebonen e.d.?
Ik weet het overzicht van wat ze mogen hebben, maar zit idd wel altijd te twijfelen of ze nou gewoon rauw gegeven mogen worden of niet?
Van boontjes zegt men van wel, maar anderen zeggen weer dat dat achterhaalt is... (als je erop googled).
Daarom geef ik die meestal maar niet... of ik kook ze.
Karen
Ik weet het overzicht van wat ze mogen hebben, maar zit idd wel altijd te twijfelen of ze nou gewoon rauw gegeven mogen worden of niet?
Van boontjes zegt men van wel, maar anderen zeggen weer dat dat achterhaalt is... (als je erop googled).
Daarom geef ik die meestal maar niet... of ik kook ze.
Karen
Sperziebonen hoeven niet gekookt en kunnen in kleine hoeveelheden rauw gegeven worden. Echter, de smaak van de hond is voor mij hier in leidend. Mijn honden vinden rauwe sperziebonen oneetbaar en ik vind ze ook oneetbaar dus ik geef ze altijd gekookt. Als ik ze geef. Vind sperziebonen niet geweldig. Het is trouwens eigenlijk een peulvrucht.
Koolsoorten mag je best geven. Maar ze worden er soms wel gassig van
. En ik zou ook geen mix maken met teveel kool. Dus niet en broccoli en boerenkool en bloemkool. Maar gewoon of een beetje broccoli en een beetje boerenkool. Of lekker wat broccoli en geen andere koolsoorten. Beetje op gevoel en kijken hoe je honden reageren. Palmkool mag ook.
Peulvruchten: niet OK. Nauwelijks verteerbaar voor honden en die krijgen al genoeg eiwitten binnen via het vlees. Ik erger me ook groen en geel aan al die geweldige graanvrije brokken die dan nu stijf staan van de linzen en erwten..... Da's allemaal geen hondenvoer.
Nachtschade (paprika en tomaat) mogen ze zeker wel. Maar heb jij een hond die daar jeuk van krijgt: geef het dan niet. Of heb je een hond met gewrichtsontstekingen: wees er dan ook zuinig mee.
Koolsoorten mag je best geven. Maar ze worden er soms wel gassig van
Peulvruchten: niet OK. Nauwelijks verteerbaar voor honden en die krijgen al genoeg eiwitten binnen via het vlees. Ik erger me ook groen en geel aan al die geweldige graanvrije brokken die dan nu stijf staan van de linzen en erwten..... Da's allemaal geen hondenvoer.
Nachtschade (paprika en tomaat) mogen ze zeker wel. Maar heb jij een hond die daar jeuk van krijgt: geef het dan niet. Of heb je een hond met gewrichtsontstekingen: wees er dan ook zuinig mee.
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Of de honden rauwe boontjes eten weet ik niet, want voor de zekerheid kookte ik ze altijd toch maar. ;-)
Vaak krijgen ze het ook niet, maar voor de afwisseling wil ik het wel meenemen.
Afgelopen maanden heel lui kant en klare groentes mee laten komen met het vlees, maar dat bevalt toch ook niet zo heel goed en is altijd hetzelfde. Dus maar weer zelf groentemix maken. Voelt toch beter.
Karen
Vaak krijgen ze het ook niet, maar voor de afwisseling wil ik het wel meenemen.
Afgelopen maanden heel lui kant en klare groentes mee laten komen met het vlees, maar dat bevalt toch ook niet zo heel goed en is altijd hetzelfde. Dus maar weer zelf groentemix maken. Voelt toch beter.
Karen
Ties heb ik wel eens een rauwe sperzieboon gegeven. Hij pulkte er de boontjes uit en de groene peul liet hij liggen
Hij krijgt ze wel af en toe gekookt, als ik van onszelf over heb. Die gaan er met smaak in.
Ik heb ook een tijdje groenterolletjes meebesteld bij de kvv, maar ben daar ook niet kapot van. Nu hij weer helemaal terug aan de barf is wil ik ook weer zelf groentemix gaan maken.
Ik heb ook een tijdje groenterolletjes meebesteld bij de kvv, maar ben daar ook niet kapot van. Nu hij weer helemaal terug aan de barf is wil ik ook weer zelf groentemix gaan maken.
Beetje late reactie maar nog bedankt voor de antwoorden.
De groenterolletjes van kivo reageerde ze goed op, maar van darf kreeg ze diarree. Vind het wel fijn om ze in huis te hebben.Makkelijk soms. Geef haar ook nog wel van ons , gekookt. Haar maakt het niet uit,ze lust ze allemaal,gepureerd rauw, diepvries en gekookt.
Fruit ook zo makkelijk.
De groenterolletjes van kivo reageerde ze goed op, maar van darf kreeg ze diarree. Vind het wel fijn om ze in huis te hebben.Makkelijk soms. Geef haar ook nog wel van ons , gekookt. Haar maakt het niet uit,ze lust ze allemaal,gepureerd rauw, diepvries en gekookt.
Fruit ook zo makkelijk.