Ties zijn nieuwe menu.
Moderator: Lizzy
Ties zijn nieuwe menu.
Daar is ie dan, Ties zijn nieuwe menu.
Ik kom uit op elf diersoorten.
Bij het orgaan probeer ik de diersoorten af te wisselen, maar dat gaat niet zo vaak want met een kilo doe ik 9 à 10 weken. Ik heb iets van zijn botpercentage van 50% afgehaald ten gunste van het orgaanvlees. Ik denk dat ik van dat beetje minder vleesbot geen verschil merk. Maar zo kom ik wel op bijna 3,2% voor de lever (evenals voor hart, nier en maagjes). Dat zou genoeg moeten zijn toch?
De haringen zijn maar klein, die wegen gemiddeld zo'n 40 gram per stuk. Vis bedraagt ca. 6,5% van het totale menu.
Bij het orgaan probeer ik de diersoorten af te wisselen, maar dat gaat niet zo vaak want met een kilo doe ik 9 à 10 weken. Ik heb iets van zijn botpercentage van 50% afgehaald ten gunste van het orgaanvlees. Ik denk dat ik van dat beetje minder vleesbot geen verschil merk. Maar zo kom ik wel op bijna 3,2% voor de lever (evenals voor hart, nier en maagjes). Dat zou genoeg moeten zijn toch?
De haringen zijn maar klein, die wegen gemiddeld zo'n 40 gram per stuk. Vis bedraagt ca. 6,5% van het totale menu.
Re: Ties zijn nieuwe menu.
Fantastisch! Mooi zeg, hoe je dit bij elkaar hebt gescharreld! Ik weet niet meer waarom je hem dit niet vanaf 8 weken bent gaan geven maar dat had goed gekund..... Echt prachtig. En die 3,2% lever (hart en nier) is prima. Dat zou genoeg moeten zijn ja. En voor de vitamine A is het zeker genoeg. Voor de vitamine D is dat zeer twijfelachtig maar daarvoor geef je nu ook wilde zalm.pike schreef: zo 07 dec 2025, 00:19 Daar is ie dan, Ties zijn nieuwe menu.
Naamloos.png
Floris en Dogmeat waren voldoende.
Nou, aanvankelijk kreeg hij ook barf. Maar het ging gewoon niet goed. Veels te zachte ontlasting, regelmatig diarree. Ik heb heel vroeg al op giardia laten checken maar daar kwam niets uit. Wel had hij met regelmaat wormen. Maar hij is op kvv gegaan want ik vertrouwde het niet, datbot en telkens diarree. Uiteindelijk kwam er toch giardia uit en wel een fikse besmetting. Hij schijnt daar nu toch echt vanaf te zijn dus ik ben terug naar barf gegaan. Ik heb een hond gelukkig gemaaktIk weet niet meer waarom je hem dit niet vanaf 8 weken bent gaan geven maar dat had goed gekund.....
Echt prachtig. En die 3,2% lever (hart en nier) is prima. Dat zou genoeg moeten zijn ja. En voor de vitamine A is het zeker genoeg. Voor de vitamine D is dat zeer twijfelachtig maar daarvoor geef je nu ook wilde zalm.
Is dat heerlijk dan, dat je weer een helemaal blij hondje hebt!! Fijn dat je dit bij Floris en Dogmeat hebt weten te scoren! Dan gaat het toch weer een beetje beter met de BARF ingredienten?
Ik mis wel wat dingen hoor die ik vroeger kon krijgen. En sommige dingen zijn tegenwoordig echt schrikbarend duur. Soms is iets wat ik graag zou willen hebben wel ergens verkrijgbaar maar kan ik bij die leverancier niet voldoende andere dingen bij elkaar verzamelen om onder hoge bezorgkosten uit te komen. Er zijn dus wel wat beperkingen. Maar ik ben hier zelf heel tevreden mee. Zowel wat kwaliteit als variatie betreft. Floris en Dogmeat hebben samen voldoende spullen die voor mij betaalbaar zijn. Het moeilijkst is variatie in betaalbaar mooi spiervlees. En wild is lastig. Maar voorlopig kom ik met die twee best goed weg. Ik heb er onlangs een uitgebreide kostenanalyse op los gelaten, en daarmee kwam ik uit op circa € 83 per maand voor dit menu (excl. groente). Ik kan daar mee leven. Het is ongeveer 2,5 keer zo duur als toen ik ooit begon met barfen voor Pike maar ja, dat is inmiddels wel 20 jaar geledenLizzy schreef: di 09 dec 2025, 07:42 Is dat heerlijk dan, dat je weer een helemaal blij hondje hebt!! Fijn dat je dit bij Floris en Dogmeat hebt weten te scoren! Dan gaat het toch weer een beetje beter met de BARF ingredienten?
- pearlsofpassion
- Moderator
Wauw, zoveel diersoorten!
Knap hoor. Daar kom ik al lang niet meer aan.
Ik heb 1 klein opmerkingetje: ik zou nier en lever niet na elkaar geven. Dus vb maag en nier wisselen oid. Dit omdat je zo de hele weekhoeveelheid aan vit A op 2 dagen geeft.
Als dat niet hoeft, zou ik dat ook niet doen, al zal het ook niet echt kwaad kunnen.
Ik heb 1 klein opmerkingetje: ik zou nier en lever niet na elkaar geven. Dus vb maag en nier wisselen oid. Dit omdat je zo de hele weekhoeveelheid aan vit A op 2 dagen geeft.
Als dat niet hoeft, zou ik dat ook niet doen, al zal het ook niet echt kwaad kunnen.
Dat is een goeie Pop dank je wel. Die ga ik uit elkaar halen. Ik wist helemaal niet dat er in nier ook veel vit. A zat. Dank voor de tip!pearlsofpassion schreef: wo 10 dec 2025, 20:17 Wauw, zoveel diersoorten!
Ik ga ook nog eens kijken of hij konijnenkoppen wil eten. Ik herinner mij dat hij als pup daar wel problemen mee had, die ging hij verstoppen
Maar als hij ze nu wel eet vervang ik de 2e keer konijnkarkas door de koppen. Krijgt hij ook nog iets van hersenen binnen.
Nou was hij altijd al gek op zijn kvv, maar nu hij barf krijgt staat hij gewoon te gillen in de keuken als ik zijn vlees ga snijden
Er zit dus voor de hond overduidelijk een verschil van beleving in het voer. 
Hahahaha, gaaf! Slim jonkske, Tiespike schreef: vr 12 dec 2025, 19:38 Nou was hij altijd al gek op zijn kvv, maar nu hij barf krijgt staat hij gewoon te gillen in de keuken als ik zijn vlees ga snijden![]()
![]()
![]()
Haha, leuk is dat, en verstandigpike schreef: vr 12 dec 2025, 19:38 Nou was hij altijd al gek op zijn kvv, maar nu hij barf krijgt staat hij gewoon te gillen in de keuken als ik zijn vlees ga snijden![]()
![]()
![]()
Bij de laatste levering had ik ook wat karkas en orgaan en vlees besteld en wil Tola ook echt eten aanbieden, ben benieuwd hoe dat gaat worden