Ah, ik begreep dat dat het doel van de kanteling was zodat de kommen dan dieper uitgroeien. Als ze al uitgegroeid zijn heeft dat toch geen nut meer?Kaela schreef: vr 19 dec 2025, 14:39 Jeetje wat een drama met de foto’s en terugreis zeg. Vreselijk.
Ik lees over een bekkenkanteling. Meestal wordt dat op jonge leeftijd gedaan. Omdat er later vaak al artrose en/of slijtage is. Bij onze Oscar was dat ook niet het geval en hij heeft op 3 jarige leeftijd een bekkenkanteling gehad. Helaas kreeg is daarna andere problemen in zijn rug, maar qua heup had hij vrolijk oud kunnen worden.
Wij hebben ook veel gedaan met hydrotherapie en spieropbouw. Daar red je echt heel veel mee en dat zit bij jullie goed.
Toen ik vroeg of ze dan best geopereerd werd antwoordde hij dat hij dat nadrukkelijk af raadt en dat in haar geval ze er enkel slechter uit zou komen. Dan begon hij van "kijk eens wat voor een spieren ze heeft, wauw, die zijn enorm. Maar ik weet natuurlijk niet welke soort operatie hij aan dacht. Kan zijn dat het over nieuwe heupen had. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat hij perse gelijk heeft.
Fysio heeft al laten weten dat volgens haar de heupen de oorzaak zijn van hoe ze loopt en ook dat ze zo slecht liep na de behandeling. Ze kon vandaag niet meer bellen, maar we hebben afgesproken om maandag avond te bellen.