Dag lieve Shadow - het was tijd
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Dag lieve Shadow - het was tijd
Och, wat intens verdrietig! Ze kruipen zo in je ziel en wezen dat een leven zonder ze niet voorstelbaar is. Hij heeft een prachtleven gehad. Vooral de laatste jaren, in Noorwegen, moeten hemels zijn geweest.
Dag Shadow, dat je eeuwig moge rondrennen over besneeuwde vlakten onder een eeuwig durende zonsopkomst.
Dag Shadow, dat je eeuwig moge rondrennen over besneeuwde vlakten onder een eeuwig durende zonsopkomst.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
We zijn nog steeds zo verdrietig. Kreeg vandaag een sms van het crematorium waar de rekening heen mocht, en dan gaan de sluizen weer open. Ik heb wel wat gewerkt deze week maar vraag niet hoe. Mensen konden wat tegen me zeggen en het kwam gewoon niet aan. Gelukkig morgen vrij. Ik werk de dagen rond kerst wel maar deels ook maar thuis.
Meneer heeft het er ook moeilijk mee. Gekke is, de zorg is weg, we hebben veel meer vrijheid om dingen te doen - en het boeit me niet. Ik wil gewoon nog een keer mijn neus in zijn vacht begraven, hem ‘t ijsbakje uit laten likken, zijn dansje zien als hij wilde gaan wandelen. Ik mis hem zo intens.
Vandaag bizar, ik heb een collega die nogal raar is en de enige zonder hond. Die vroeg aan mij ‘hoe heb je dat dan gedaan, een dierenarts gebeld?’ Alsof je dat zelf in de achtertuin doet. En dan alle details uit gaan vragen tijdens de kerstlunch, hoe dat gaat met inslapen. Ik heb maar niet te veel gezegd. En gelukkig begon ze onmiddellijk over haar zelf en een kat die ze in hadden laten slapen omdat die binnen plaste ‘en dan kon je toch niet hebben, dat schoonmaken’. Ik vind het nog steeds knap van mezelf dat ik niet ontploft ben. En niet ben gaan huilen want dat gunde ik haar echt niet.
Pffffff. Het is zwaar. Geen andere woorden voor. En gelukkig grotendeels gewoon lieve reacties en spontane knuffels.
Meneer heeft het er ook moeilijk mee. Gekke is, de zorg is weg, we hebben veel meer vrijheid om dingen te doen - en het boeit me niet. Ik wil gewoon nog een keer mijn neus in zijn vacht begraven, hem ‘t ijsbakje uit laten likken, zijn dansje zien als hij wilde gaan wandelen. Ik mis hem zo intens.
Vandaag bizar, ik heb een collega die nogal raar is en de enige zonder hond. Die vroeg aan mij ‘hoe heb je dat dan gedaan, een dierenarts gebeld?’ Alsof je dat zelf in de achtertuin doet. En dan alle details uit gaan vragen tijdens de kerstlunch, hoe dat gaat met inslapen. Ik heb maar niet te veel gezegd. En gelukkig begon ze onmiddellijk over haar zelf en een kat die ze in hadden laten slapen omdat die binnen plaste ‘en dan kon je toch niet hebben, dat schoonmaken’. Ik vind het nog steeds knap van mezelf dat ik niet ontploft ben. En niet ben gaan huilen want dat gunde ik haar echt niet.
Pffffff. Het is zwaar. Geen andere woorden voor. En gelukkig grotendeels gewoon lieve reacties en spontane knuffels.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik weet niet of ik mij rustig had kunnen houden bij die collega. Knap gedaan. Klinkt een beetje als hoe sommige mensen met autisme kunnen reageren. Waarschijnlijk niet slecht bedoeld, maar je kan zo een reacties wel missen in zo een moeilijke tijd.
Ik vind het niet gek dat je nog niet van "de vrijheid" kan genieten. Genieten en groot verdriet is geen evidente combi. Zeker als de pijn nog zo vers is. Ja, je kan alles doen wat voorheen niet kon, maar je kan niet hetgene doen wat je het liefste wil, samen met Shadow zijn.

Ik vind het niet gek dat je nog niet van "de vrijheid" kan genieten. Genieten en groot verdriet is geen evidente combi. Zeker als de pijn nog zo vers is. Ja, je kan alles doen wat voorheen niet kon, maar je kan niet hetgene doen wat je het liefste wil, samen met Shadow zijn.
Heel logisch en begrijpelijk dat het gemis veel zwaarder weegt dan de vrijheid die het jullie geeft om geen rekening meer te hoeven houden met de oude Shadow 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Vandaag stonden de eigenaren van Shadow’s grote kleine vrienden voor de deur, met een kerststuk en een lief kaartje namens hun honden. Hoe lief is dat. Hier Shad met twee van de 3 vriendjes een paar weken geleden
Ik lees het nu pas.
Maar wat zullen jullie hem missen.
Zo leeg zonder een hond in huis.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen
Maar wat zullen jullie hem missen.
Zo leeg zonder een hond in huis.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen
Wat ontzettend verdrietig! Het aller moeilijkste aan het hebben van een hond, je maatje moeten laten gaan.
Heel veel sterkte toegewenst, het is niet niks om je hond te verliezen.
Heel veel sterkte toegewenst, het is niet niks om je hond te verliezen.
Wat een verdriet en gemis zal dit voor jullie zijn...
Het is zo moeilijk om afscheid te moeten nemen van je geliefde maatje.
En hoe meer zorg ze in hun laatste jaren nodig hadden, hoe groter de leegte als die zorg niet meer nodig is. Tenminste, zo heb ik dat zelf ervaren....
Jullie hebben Shadow een prachtig leven kunnen geven. Ik hoop dat jullie dat wat troost kan geven
Sterkte met het gemis.

Het is zo moeilijk om afscheid te moeten nemen van je geliefde maatje.
En hoe meer zorg ze in hun laatste jaren nodig hadden, hoe groter de leegte als die zorg niet meer nodig is. Tenminste, zo heb ik dat zelf ervaren....
Jullie hebben Shadow een prachtig leven kunnen geven. Ik hoop dat jullie dat wat troost kan geven
Sterkte met het gemis.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb vandaag de as opgehaald. Bij de dierenartsenpraktijk waar hij ook ingeslapen is. Dat was wel even slikken. Lees het duurde even voordat ik verantwoord weg kon rijden. Maar wel heel fijn dat hij thuis is voor de kerst.
Op de terugweg de fokker nog even gebeld en dat was ook fijn. Nu ben ik moe.
Op de terugweg de fokker nog even gebeld en dat was ook fijn. Nu ben ik moe.
Ach wat triest, heel veel sterkte
Wat fijn dat hij weer thuis is.
Het is tijd om het bericht hier los te laten, nogmaals veel sterkte!
-
frodo quin
- 5-sterren

Fijn dat je er toch een beetje troost aan hebt 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Danke je Eelkeeelke schreef: ma 22 dec 2025, 22:09 Wat fijn dat hij weer thuis is.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wat een heerlijke foto. Zo stel ik me het ook voor. Weer samen in de sneeuw. Veel sterkte nog.Siberienne schreef: Danke je EelkeKijk - daar gaan de mannen samen op stap
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Dat is een fijne gedachte, heel veel sterkte SiberienneSiberienne schreef: ma 22 dec 2025, 22:29 Danke je EelkeKijk - daar gaan de mannen samen op stap IMG_9837.jpeg