BPWR: Herplaatser problemen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: Herplaatser problemen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hylos schreef: do 25 dec 2025, 10:58 Het is helemaal mis :'( :'(
We lagen nog in bed, de honden naast mij in hun mandjes en Mara moest buiten even plassen. Ze kwam terug binnen en klapte meteen op Vos die gewoon in haar mandje lag :'(
Nek vast en schudden, die ging voor de kill dus. Heb ze godzijdank uit elkaar kunnen krijgen. Vos een nekwond en ik meerdere bijtwonden en schaafplakken.

Wat een mega kl*te situatie. Mara zal nu toch echt wegmoeten en dat is zo sneu voor Mara, Muis en ons. Ze past hier verder zo goed en we zijn al haar 3e huisje.
Oh God wat erg :'( . Ik vind het echt zo sneu voor jullie allemaal.... Sterkte :-* :'( :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ach wat naar - heeeel veel sterkte gewenst!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ach jee, wat een drama :-\

Toen je vertelde dat ze in je kantoor wel bij elkaar konden liggen leek er nog hoop. Maar met de situatie zoals je die nu beschrijft zou ik ze ook nooit meer bij elkaar vertrouwen :'(

Sterkte met het verwerken van de situatie :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Vreselijk... :'( Maar je moet de honden die je al had beschermen, en het vertrouwen in Mara is nu wel helemaal weg. Ze is duidelijk een hond die in haar eentje geplaatst moet worden. Echt hartverscheurend. Heel veel sterkte.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wat een drama. En wat is dit jammer zeg. Ik wens je sterkte het is zeker niet leuk als Mara weer weg moet. Maar wat niet gaat dat gaat niet helaas.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ja, dan houdt het ook wel op. Maar wat verschrikkelijk.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat vreselijk sneu zeg, maar de honden die je al had gaan echt voor. Mara zal als enige hond natuurlijk geplaatst moeten gaan worden, want dit wil niemand.
Sterkte!
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Bedankt voor jullie berichtjes, dat is fijn.
Onze hondenuitlaat belde vanmorgen ook al even. Zij heeft veel verstand van honden en doet samen met een hondenschool veel begeleiding bij probleemgedrag. Goed om van haar te horen wat zij van de situatie vindt en dat ze ook aangeeft dat dit iets is wat voor niemand fijn is. Maar ook dat zoiets eigenlijk niet weer goed komt.
Echt zo ontzettend jammer, Mara ligt nu lekker naast me op de stoel. De andere twee zijn even in het kantoor, zo rouleren we het wat. Een schat met een flink gebruiksaanwijzing. Ik hoop zó dat ik een fijn huisje voor haar kan vinden, die arme schat. :'(

Mochten jullie iets weten of tips hebben, dan zou ik het graag horen. :-*
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik denk dat herplaatsen het enige is wat je nog kan. Ik heb eigenlijk van iedereen die zo een escalatie heeft meegemaakt al gehoord dat ongeacht wat ze probeerden het niet meer goed kwam, integendeel.

Ik zou haar zeker niet bij andere teven herplaatsen. Het kan zijn dat specifiek Vosje haar niet ligt en dat sommige andere teven wel gaan, maar dat risico zou ik niet nemen.

Uit ervaring met de katten kan ik zeggen dat je echt moet zorgen dat er sloten en een sas tussen zitten want dat als het zo scheef zit, de agressor alles zal doen om de andere te vermoorden. Ik zal nooit vergeten hoe ik keihard met een bezem op Cyc zijn rug moest slaan om te zorgen dat hij zijn beet in Wolf loste en hem de badkamer in heb moeten gooien, deur met de sleutel op slot en hij er maar bleef tegen knallen om Wolf af te maken. Gruwelijk en nog een stuk meer omdat hij artrose had. Wees dus heeeel voorzichtig tot ze naar een nieuwe thuis is.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

frodo quin schreef: za 27 dec 2025, 13:23 Ik denk dat herplaatsen het enige is wat je nog kan. Ik heb eigenlijk van iedereen die zo een escalatie heeft meegemaakt al gehoord dat ongeacht wat ze probeerden het niet meer goed kwam, integendeel.

Ik zou haar zeker niet bij andere teven herplaatsen. Het kan zijn dat specifiek Vosje haar niet ligt en dat sommige andere teven wel gaan, maar dat risico zou ik niet nemen.

Uit ervaring met de katten kan ik zeggen dat je echt moet zorgen dat er sloten en een sas tussen zitten want dat als het zo scheef zit, de agressor alles zal doen om de andere te vermoorden. Ik zal nooit vergeten hoe ik keihard met een bezem op Cyc zijn rug moest slaan om te zorgen dat hij zijn beet in Wolf loste en hem de badkamer in heb moeten gooien, deur met de sleutel op slot en hij er maar bleef tegen knallen om Wolf af te maken. Gruwelijk en nog een stuk meer omdat hij artrose had. Wees dus heeeel voorzichtig tot ze naar een nieuwe thuis is.
Jeetje wat een nare ervaring heb je gehad zeg! Heftig hoor.
Zo erg is het hier nog niet, ze kunnen ook nog wel met zn 3en uitgelaten worden.
Maar ik laat ze niet meer in dezelfde ruimte, op de woonkamer na en dan zit Mara in de bench.

Ze kon bij haar vorige adres wel met teefjes. Maar goed ik heb dat zelf nooit gezien. Ze heeft daar ook 2 en een halve week met Vos en Muis samen geleefd toen wij op vakantie waren. Thuis is het ineens compleet omgeslagen. Ze is pittig en bezitterig en Vos kan ook dingen en plekjes "claimen", niet zo erg als Mara hoor maar Vos is klein en waarschuwt heel snel. Ze lag deze keer alleen gewoon in haar mandje, wij nog in bed. Ik heb géén idee wat er gebeurde :(

Vandaag was ik alleen met Mara op pad, even bij mijn broer in het nieuwe huis kijken, heerlijk snuffelen en lekkers uitzoeken bij de Welkoop, nog even naar mijn nichtje toe. Gezellig! Ze is zo leuk. Uiteindelijk lag ze heerlijk in de bijrijdersstoel te slapen, de frummel. Kan dan wel janken dat ze weg moet, ik vind het zo sneu voor haar. :'(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Hylos schreef: za 27 dec 2025, 18:59 Jeetje wat een nare ervaring heb je gehad zeg! Heftig hoor.
Zo erg is het hier nog niet, ze kunnen ook nog wel met zn 3en uitgelaten worden.
Maar ik laat ze niet meer in dezelfde ruimte, op de woonkamer na en dan zit Mara in de bench.

Ze kon bij haar vorige adres wel met teefjes. Maar goed ik heb dat zelf nooit gezien. Ze heeft daar ook 2 en een halve week met Vos en Muis samen geleefd toen wij op vakantie waren. Thuis is het ineens compleet omgeslagen. Ze is pittig en bezitterig en Vos kan ook dingen en plekjes "claimen", niet zo erg als Mara hoor maar Vos is klein en waarschuwt heel snel. Ze lag deze keer alleen gewoon in haar mandje, wij nog in bed. Ik heb géén idee wat er gebeurde :(

Vandaag was ik alleen met Mara op pad, even bij mijn broer in het nieuwe huis kijken, heerlijk snuffelen en lekkers uitzoeken bij de Welkoop, nog even naar mijn nichtje toe. Gezellig! Ze is zo leuk. Uiteindelijk lag ze heerlijk in de bijrijdersstoel te slapen, de frummel. Kan dan wel janken dat ze weg moet, ik vind het zo sneu voor haar. :'(
Dat is het ook en het is nog extra rot sat je haar zoveelste thuis al bent. Het beste wat je nu voor iedereen kan doen is een droomhuis voor haar zoeken.
Veel sterkte!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ahh neeee :'(
Wat een moeilijke en verdrietige situatie!
Kan de fokker van Mara nog wat voor jullie betekenen, in de zin van helpen met herplaatsing?
Ik hoop dat jullie snel een fijn thuis voor haar kunnen vinden :-*
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Oh wat naar. Ik weet precies wat je voelt. Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt met Bono en Asha. Dit begon toen Bono 1 jaar was. Ik kon ze idd wel samen uitlaten aan de riem, maar niet los, en moest ze meteen scheiden als we binnen kwamen. Er stond continu een hek in de kamer om ze uit elkaar te houden. Helaas was Bono de aanstichter, maar die konden we niet herplaatsen omdat hij allerlei medische kwalen had. We hebben dit volgehouden tot Bono 5 jaar was. Bono viel ook uit het niets mijn oude Balou aan als hij lag te slapen.
Uiteindelijk viel Bono de schilder aan, en hebben we een scan van zijn hoofd laten maken. Daaruit bleek dat hij een tumor had. We hebben hem toen in laten slapen.
We zagen Asha daarna veranderen in de lieve leuke hond die hij was, al heeft hij er voor z'n leven een tik aan overgehouden.

Ik hoop dat je voor Mara een huisje vind.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

zurca schreef: zo 28 dec 2025, 22:46 Ahh neeee :'(
Wat een moeilijke en verdrietige situatie!
Kan de fokker van Mara nog wat voor jullie betekenen, in de zin van helpen met herplaatsing?
Ik hoop dat jullie snel een fijn thuis voor haar kunnen vinden :-*
De fokker van Mara kan ik weinig over vinden, heb wel Muis zijn fokker gevraagd maar helaas.
Het is nu ook niet echt een goede tijd om een huisje te vinden zo met de feestdagen. Er zijn wel mensen die het overwegen maar er goed over na moeten denken. Zij kennen Mara toevallig en hebben een nichtje van Mara en Muis in huis.

Vossie gaat vanaf vrijdag even uit logeren omdat mijn man 2.5 week weggaat en ik dat alleen niet zie zitten. Dat geeft even wat rust!

Plaats reactie