Daag allerliefste Gizmo

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Daag allerliefste Gizmo

Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Daag allerliefste Gizmo

Bericht door Gizmo »

Gisteren hebben we onze allerliefste Gizmo in moeten laten slapen. En het was 'goed'. Ze ging in alle rust. We hebben haar in haar favoriete rode kleedje mee naar huis genomen en haar in een prachtig kistje gelegd. Ze is in de tuin begraven. Zomers schijnt er het zonnetje, waar ze zo gek op was. Mijn zoontje had nog tegen Gizmo gezegd dat ze nog een kaartje moest sturen uit de hemel. Vandaag kwam dat in de vorm van sneeuw... <3

Maar die rouw, wat is dat heftig. We zijn er kapot van. Nog nooit dit verdriet gehad. Alles komt voorbij, boosheid, huilbuien, machteloosheid, schuldgevoel... Het gevoel dat we haar in de steek laten, dat ze daar alleen in die koude grond ligt. In m'n hoofd roep ik maar 'ik haat dit' >:( . En dan nog dat ongelofelijk gevoel van haar missen... Een lege mand (ik heb hem opgeruimd want vond het zo confronterend), het missen van haar trippelen over de vloer, haar geur, haar knuffels, haar kwispelende staartje... Het idee dat je haar nooit meer zal zien, niet te doen... Het is natuurlijk allemaal heel vers nog, hoop dat die pijn ooit zachter gaat worden...

Afbeelding
doranto
5-sterren
5-sterren

Re: Daag allerliefste Gizmo

Bericht door doranto »

Wat omschrijf jij dat mooi en treffend :'( Ik voel met je mee. :'(
Maar ze zal altijd bij jullie zijn, zolang de mooie herinneringen blijven. En daar zijn er heel veel van!
Heel veel sterkte! :-*
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

:'( :'( :'( Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Gizmo :-*
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik wens je heel veel sterkte in dit enorm grote verdriet. Zo het jaar beginnen is niet fijn.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Heel veel sterkte gewenst. Het doet enorm zeer. Een van de meest troostrijke opmerkingen die ik kreeg was ‘al dit verdriet is liefde’.
Laatst gewijzigd door Siberienne op zo 04 jan 2026, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Je beschrijft het precies zoals het is. En nee, het is ook niet te doen.
En toch zal het ooit weer beter gaan al kun je het je nu nog niet voorstellen. Heel veel sterkte gewenst met dit grote verdriet :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Sterkte met het verlies van jullie Gizmo. De pijn is de eerste tijd inderdaad bijna ondraaglijk, maar gelukkig gaan de scherpe randjes er op een gegeven moment toch een beetje af. En hopelijk krijgen de liefdevolle herinneringen dan de overhand. Maar nu, zo kort na het afscheid, zijn er eigenlijk alleen tranen, en dat is gewoon heel zwaar en uitputtend. :'( Nogmaals veel sterkte gewenst. :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ach gossie :'( :'( :'( . Wat ontzettend verdrietig :'( . Ik wens je heel erg veel sterkte met het verlies van Gizmo :'( :-*

Wat in je hart zit raakt je nooit meer kwijt :-*
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Heel veel sterkte met het verlies van Gizmo.

Ik vond de woorden van een van ongevoeligste vrouwen ter wereld, koningin Elisabeth, zo mooi. Rouw is de prijs die we betalen voor liefde. Daarom doet het zoveel pijn, omdat er zo veel liefde was.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Heel veel sterkte met het verlies van Gizmo :'(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Heel herkenbaar wat je voelt. Ik ben in mijn leven al veel huisdieren verloren en geen twee verliezen zijn het zelfde, maar stuk voor stuk doet het pijn. Veel pijn. Voor mij voelt het alsof de wereld vergaat. Met overlijdens van familie komt dat bij mij veel minder hard aan, maar dat is ook een stapje verder. Gizmo is jouw gezinslid, iemand met wie je dag in dag uit lief en leed deelt.

Moest je er iets aan hebben, mijn ervaring/advies is: laat de emoties toe, hoe overweldigend ze ook zijn. Neem er de tijd voor. Dat maakt het zowel draaglijker op korte termijn als dat het op lange termijn ervoor zorgt dat je het beter verwerkt en de liefde uiteindelijk over blijft. Ik ben zelf een wegduwer en heb dat ook met verlies gedaan omdat ik het toen simpelweg niet durfde/kon toelaten. Het ergste vind ik dat zoveel jaren later er nog wel pijn is, maar vooral dat de liefde niet meer echt voelbaar is en de warmte en kleur uit de herinneringen zijn. Wanneer ik het wel kon toelaten heb ik het veel beter verwerkt en aan die dieren denk ik met een lach op mijn gezicht terug en zijn de herinneringen zoveel levendiger. Daar is vooral liefde en dankbaarheid om zo een fantastisch individu in mijn leven gehad te hebben over gebleven.

Ik gun jou van harte de warme herinneringen en voor de rest van jou leven elke keer als je aan Gizmo denk de intense liefde te ervaren. En je zal je hele leven nog heel veel aan haar denken.

Heel veel sterkte :bigarmhug:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Heel veel sterkte met het verlies van jullie allerliefste Gizmo :'( :-*
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Heel veel sterkte met het verlies van jullie mooie knappe Gizmo :'( :'(
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies van jullie Gizmo.
Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Gizmo »

Dank jullie wel voor alle ontzettend lieve berichten en adviezen hoe om te gaan met het verlies, daar hebben we heel veel aan en het troost ons!

Plaats reactie