Het grote sneeuw topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote sneeuw topic

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik ben het inmiddels ook wel beu ::) maar ja, weinig aan te doen dus afwachten maar.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

20260106_162321(1).jpg
20260106_160051(1).jpg
In Garderen was het prachtig, een 24 cm sneeuw lag er op ons terras...
Nu thuis ligt er een cm of 5.
Het is allemaal mooi en voor de kinderen zo leuk maar van mij mag het vanacht warm water regenen :-[ ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ja ik vindt het ook heel mooi en zeker voor kinderen
Maar warm water regen lijkt mij ook wel wat
Ben het nu ook wel zat eigenlijk
Maar hoorde dat er vrijdag nog meer aan komt :(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

zurca schreef: wo 07 jan 2026, 16:50 20260106_162321(1).jpg
20260106_160051(1).jpg
In Garderen was het prachtig, een 24 cm sneeuw lag er op ons terras...
Nu thuis ligt er een cm of 5.
Het is allemaal mooi en voor de kinderen zo leuk maar van mij mag het vanacht warm water regenen :-[ ;)
Heel mooie foto's. Mijn kippen willen ook dat het warm water regent. Die zijn niet blij en gisteren gibg het ook echt niet goed met 2 en die zijn dan mee binnen gekomen met Margriet voor de nacht. Alleen hadden wij deze ochtend een sneeuwstorm en met 60 km per uur wind wil dat dus zeggen dat elke cm in de ren sneeuw was. Normaal hebben ze een heel stuk sneeuwvrij onder de afdaken en onder het hok, maar zelfs op hun eten en in hun nachthok lag een laag sneeuw. Toen het tegen de middag eindelijk over was dus eerst wat gaan ruimen en dan de andere drie buiten. Gelukkig hadden ze niet op de zetel gepoept oid.
Pups zijn nog steeds happy, maar voor mijn kipjes hoop ik toch dat we er snel vanaf zijn al ziet dat er niet naar uit.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

De gemeente heeft blijkbaar een nieuw speeltje. Kwam er voorgaande jaren altijd een tractor door de straat met een zoutstrooier erachter, tegenwoordig komt er een heuse strooiwagen/sneeuwschuiver. Dat ding is net zo breed als de straat. Komt een paar keer per dag voorbij. Heel fijn maar als er dus een laag sneeuw ligt zoals vandaag en dat ding komt schuiven, dan ligt er dus een berg sneeuw langs de weg en ja, dus ook voor je oprit :o :-X >:( >:(
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: wo 07 jan 2026, 21:30 De gemeente heeft blijkbaar een nieuw speeltje. Kwam er voorgaande jaren altijd een tractor door de straat met een zoutstrooier erachter, tegenwoordig komt er een heuse strooiwagen/sneeuwschuiver. Dat ding is net zo breed als de straat. Komt een paar keer per dag voorbij. Heel fijn maar als er dus een laag sneeuw ligt zoals vandaag en dat ding komt schuiven, dan ligt er dus een berg sneeuw langs de weg en ja, dus ook voor je oprit :o :-X >:( >:(
Standaard klaag hier in Noorwegen ;D Bij ons had ‘ie een keer de blazer aanstaan en blies zo de oprit weer helemaal vol net nadat we geschoven hadden ::)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pike schreef: wo 07 jan 2026, 21:30 De gemeente heeft blijkbaar een nieuw speeltje. Kwam er voorgaande jaren altijd een tractor door de straat met een zoutstrooier erachter, tegenwoordig komt er een heuse strooiwagen/sneeuwschuiver. Dat ding is net zo breed als de straat. Komt een paar keer per dag voorbij. Heel fijn maar als er dus een laag sneeuw ligt zoals vandaag en dat ding komt schuiven, dan ligt er dus een berg sneeuw langs de weg en ja, dus ook voor je oprit :o :-X >:( >:(
Juist hier dus ook >:(
Dus kan ik morgen met mijn zere rug nog eerst gaan scheppen denk ik
Erg handig not dus
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Vandaag een dag dooi waardoor de wegen weer goed begaanbaar zijn na gisteren de hele dag sneeuw. Straks maar even goed boodschappen doen met storm Goretti op komst: https://dvhn.nl/weer/code-oranje-kracht ... 30711.html
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Bij ons komt de sneeuw horizontaal voorbijgevlogen vandaag... Een echte ouderwetse sneeuwstorm. Ik heb geen idee hoeveel er tot nu toe is gevallen, want overal waar de wind vrij spel heeft, wordt de sneeuw weggeblazen. Ben benieuwd naar de sneeuwduinen straks!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

De buren hebben geen dakgoot en dan krijg je dit. :)

signal-2026-01-08-143453_002.jpeg
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

doranto schreef: do 08 jan 2026, 14:37 De buren hebben geen dakgoot en dan krijg je dit. :)

signal-2026-01-08-143453_002.jpeg
Mooi om te zien, minder mooi om in je nek te krijgen... :-X
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Anne in Zweden schreef: do 08 jan 2026, 16:06 Mooi om te zien, minder mooi om in je nek te krijgen... :-X
Op plaatsen waar dat evt zou kunnen gebeuren, hebben ze het uiteraard weggehaald ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Hier was het vandaag goed te rijden .
Giga druk bij de AH en diverse schappen leeg.
Mij benieuwen wat er morgen komt
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Onze slee is gejat. Echt, wie doet nou zoiets…

En dan he. Een nieuwe. Want behalve pret, hebben we het ding ook gewoon nodig als we van huis moeten, want peuter lief vindt 100 meter door sneeuw ploegen meer als genoeg. En ze voorspellen nieuwe sneeuw.
Gelukkig was daar de favoriete winkel van onze oude vriend Ronald. Daar hadden ze nog een mooie houten slee staan. Dus we zijn weer voorzien. En het was ook fijn om even aan Ronald te denken!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat enorm stom dat de slee was gejat Kaela >:(
Wel fijn dat Ronald vervolgens even 'langs kwam' en ze daar een nieuwe slee hadden :-*

Hier is vriendlief nu maar vast vertrokken richting zijn moeder zodat hij daar morgenmiddag is als zijn moeder wordt gebeld door de mdl afdeling van het ziekenhuis. Het schijnt morgenmiddag wel minder erg te zijn (code oranje is tot 12 uur) maar dat risico wil hij niet lopen. Ik kan gelukkig gewoon thuis werken. Kijken of ik de bijna peuter morgen in skipak kan krijgen naar de opvang. Toen we die gisteren bij haar aan deden was het volgens haar pure mishandeling en trok ze hem snel weer uit::) handschoenen en muts wil mevrouw sowieso niet ::) iets met peuterpuberteit :???:

Plaats reactie