Klaagtopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Klaagtopic
Heel veel sterkte Siberienne.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Gecondoleerd met het overlijden van jouw moeder.Siberienne schreef: vr 16 jan 2026, 21:28 Mijn moeder is vandaag overleden. Ik ben zo blij dat ik het afgelopen half jaar nog een aantal keren bij haar geweest ben. We waren niet meer op tijd in Nederland maar tijdens mijn vorige bezoek heb ik haar alles gezegd wat ik wilde zeggen. En het lijden was groot, ik ben blij dat ze nu rust heeft. De komende dagen zijn we oog bij elkaar als familie en dat is fijn.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Heel fijn dat je nog met haar goed hebt kunnen praten toen je er wel was bij haar.
Een lichte troost.
Ze zal altijd dicht bij jou blijven in jouw hart en herinneringen
Zo ook dat jij diep bij haar in haar ziel bent genesteld.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Heel veel sterkte Siberienne
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dank voor al jullie lieve en warme woorden 
Heel veel sterkte Siberienne 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo. We gaan weer naar huis na een intensieve week en een mooi afscheid. Nu ben ik moe. Maar het is goed zo. Nogmaals dank voor jullie lieve woorden, deed me goed
Gecondoleerd met het verlies van je moeder Siberienne...
Fijn dat je nog bij haar bent geweest, heb kunnen zeggen wat je wou zeggen en dat er nu een mooi afscheid is geweest.
Sterkte met het gemis en om dit alles een plekje te kunnen geven
Fijn dat je nog bij haar bent geweest, heb kunnen zeggen wat je wou zeggen en dat er nu een mooi afscheid is geweest.
Sterkte met het gemis en om dit alles een plekje te kunnen geven
Heel veel sterkte Siberienne.
-
frodo quin
- 5-sterren

Margriet heeft weer veel vocht in haar buik door de tumoren. Ze eet slecht, maar lijkt wel nog plezier in het leven te hebben al meek je wel dat ze vroeger gaat slapen en later opstaat. Nog even geprobeerd met de vochtafdrijvers op te hogen, maar dat werkte niet zoals verwacht. Haar buik is tenslotte zo toegenomen terwijl ze er op stond en die leken gewoon niets meer te doen. Ze verliest daardoor haar eetlust, dus vrijdag besloten om alles muv de loxicom stop te zetten. De da stelde opnieuw een ingreep om het cocht te draineren voor, maar dat wil ik niet meer voor haar. Ze was er de vorige keer zo slecht van dat ik dacht dat ik haar kwijt was. Haar lichaam is duidelijk niet meer bestand tegen die zaken.
Ze ging door de medicatie te stoppen wel terug iets eten, maar dat lijkt weer te minderen. Ik had verwacht dat ik maandag de da ging moeten vragen om haar in te slapen, maar voorlopig gaat het nog redelijk. Te goed om al in te slapen, maar aangezien het nu enkel nog bergaf gaat wil ik ook niet wachten tot ze echt slecht is. We kijken dus dag per dag en wanneer ik ook maar de indruk heb dat ze niet meer blij is met in leven zijn is het inslapen. Het gaat een leegte zijn. Mevrouw is vanaf het najaar elke avond binnen tot de volgende ochten. Dan is ze vaak op van zodra ze mij hoort of komt ze mij wakker maken als ik mij over slaap. Tot voor kort gaf ze ook met regelmaat haar bestelling voor het ontbijt door (als ik water voor thee kook komt ze vragen om er een ei voor haar in te leggen of vragen om groenten als ik die voor de honden maak), nu slaapt ze vaker uit, maar ze komt wel nog steeds vragen om naar buiten te gaan bij de kipjes. Onderweg pikt ze dan wat dingen uit de moestuin. Al maanden moet ik zorgen dat ik voor het donker thuis ben om haar mee naar binnen te nemen en niet kan vertrekken voor het licht is en ze naar buiten kan. Toen ik een tijdje terug mijn trein had gemist had ik gedacht haar uit het hok te moeten vissen, maar ze was gewoon blijven wachten op mij. Zo zielig net een kind dat op de ouders zit te wachten die te laat zijn.
En dan waren we vandaag een redelijk grote wandeling gaan maken (iets meer dan 20 km) en werd ik plots ziek. Gelukkig al op de terugweg. Exorsime langs alle kanten, trillen, draaierig. Een voedselvergiftiging lijkt het (even huisarts gesproken voor de zekerheid). Ook een paar keer half flauw gevallen. Ik kon niemand bellen om ons op te halen en terug lopen (nuja, meer strompelen ) was iets waar mijn lijf duidelijk een probleem mee had. Zelfs 50 meter can mijn voordeur vreesde ik nog dat ik het niet ging halen. Het was eigenlijk echt niet verantwoord, maar daar op het pad blijven liggen kon natuurlijk niet dusja. MAAR we zijn er geraakt, nog op tijd om Margriet op te halen en de eieren die in de weg lagen voor de anderen weg te nemen en zonder mij te verongelukken. Intussen gaat het al wat beter. Heb zelfs wat gemberthee kunnen binnen houden. Laat avond rondje ga ik wel overslaan. Dan maar schoonmaken morgen vroeg.
Ze ging door de medicatie te stoppen wel terug iets eten, maar dat lijkt weer te minderen. Ik had verwacht dat ik maandag de da ging moeten vragen om haar in te slapen, maar voorlopig gaat het nog redelijk. Te goed om al in te slapen, maar aangezien het nu enkel nog bergaf gaat wil ik ook niet wachten tot ze echt slecht is. We kijken dus dag per dag en wanneer ik ook maar de indruk heb dat ze niet meer blij is met in leven zijn is het inslapen. Het gaat een leegte zijn. Mevrouw is vanaf het najaar elke avond binnen tot de volgende ochten. Dan is ze vaak op van zodra ze mij hoort of komt ze mij wakker maken als ik mij over slaap. Tot voor kort gaf ze ook met regelmaat haar bestelling voor het ontbijt door (als ik water voor thee kook komt ze vragen om er een ei voor haar in te leggen of vragen om groenten als ik die voor de honden maak), nu slaapt ze vaker uit, maar ze komt wel nog steeds vragen om naar buiten te gaan bij de kipjes. Onderweg pikt ze dan wat dingen uit de moestuin. Al maanden moet ik zorgen dat ik voor het donker thuis ben om haar mee naar binnen te nemen en niet kan vertrekken voor het licht is en ze naar buiten kan. Toen ik een tijdje terug mijn trein had gemist had ik gedacht haar uit het hok te moeten vissen, maar ze was gewoon blijven wachten op mij. Zo zielig net een kind dat op de ouders zit te wachten die te laat zijn.
En dan waren we vandaag een redelijk grote wandeling gaan maken (iets meer dan 20 km) en werd ik plots ziek. Gelukkig al op de terugweg. Exorsime langs alle kanten, trillen, draaierig. Een voedselvergiftiging lijkt het (even huisarts gesproken voor de zekerheid). Ook een paar keer half flauw gevallen. Ik kon niemand bellen om ons op te halen en terug lopen (nuja, meer strompelen ) was iets waar mijn lijf duidelijk een probleem mee had. Zelfs 50 meter can mijn voordeur vreesde ik nog dat ik het niet ging halen. Het was eigenlijk echt niet verantwoord, maar daar op het pad blijven liggen kon natuurlijk niet dusja. MAAR we zijn er geraakt, nog op tijd om Margriet op te halen en de eieren die in de weg lagen voor de anderen weg te nemen en zonder mij te verongelukken. Intussen gaat het al wat beter. Heb zelfs wat gemberthee kunnen binnen houden. Laat avond rondje ga ik wel overslaan. Dan maar schoonmaken morgen vroeg.
Dat klinkt wel heel heftig frodo! Hopelijk gaat het nu weer een stuk beter met jou? Ik duim dat Margriet nog even stabiel blijft en dat je tijdig door hebt dat het echt niet meer gaat
Eigen klaag, schoonmoeder blijkt nu ook nog slokdarmkanker te hebben. Dinsdag heeft ze afspraak over uitslag scan en hoe nu verder. Schoonzus inmiddels zodanig overstuur dat ze zich heeft ziekgemeld op het werk en H heeft haar nu opgehaald om samen langs schoonmoeder te gaan vanmiddag. Merk duidelijk dat het allemaal enorm veel van hem vraagt, zowel zorgen om zijn moeder als om zijn zus. Ondertussen zit ik thuis met zieke peuter. En ondertussen zit ik te hopen dat weekendje Efteling met mijn ouders en zusje nog wel gewoon door kan gaan half maart ondanks alles met schoonmoeder
Eigen klaag, schoonmoeder blijkt nu ook nog slokdarmkanker te hebben. Dinsdag heeft ze afspraak over uitslag scan en hoe nu verder. Schoonzus inmiddels zodanig overstuur dat ze zich heeft ziekgemeld op het werk en H heeft haar nu opgehaald om samen langs schoonmoeder te gaan vanmiddag. Merk duidelijk dat het allemaal enorm veel van hem vraagt, zowel zorgen om zijn moeder als om zijn zus. Ondertussen zit ik thuis met zieke peuter. En ondertussen zit ik te hopen dat weekendje Efteling met mijn ouders en zusje nog wel gewoon door kan gaan half maart ondanks alles met schoonmoeder
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Sterkte Dinky, met alles. Wat een naar nieuws en ja, het kost allemaal heel veel energie. Belangrijk om soms ook even een pauze te nemen en wat leuks te doen / iets te vinden wat je blij maakt anders houd je het niet vol. Beterschap voor je peuter!dinky89 schreef: za 31 jan 2026, 13:18 Dat klinkt wel heel heftig frodo! Hopelijk gaat het nu weer een stuk beter met jou? Ik duim dat Margriet nog even stabiel blijft en dat je tijdig door hebt dat het echt niet meer gaat![]()
Eigen klaag, schoonmoeder blijkt nu ook nog slokdarmkanker te hebben. Dinsdag heeft ze afspraak over uitslag scan en hoe nu verder. Schoonzus inmiddels zodanig overstuur dat ze zich heeft ziekgemeld op het werk en H heeft haar nu opgehaald om samen langs schoonmoeder te gaan vanmiddag. Merk duidelijk dat het allemaal enorm veel van hem vraagt, zowel zorgen om zijn moeder als om zijn zus. Ondertussen zit ik thuis met zieke peuter. En ondertussen zit ik te hopen dat weekendje Efteling met mijn ouders en zusje nog wel gewoon door kan gaan half maart ondanks alles met schoonmoeder![]()
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Oh en heeft je man recht op zorgverlof? Mijn broer heeft dat beetje op aandringen van ons opgenomen, en dat heeft er wel aan bijgedragen dat hij het beter vol kon houden, volgens mij had hij 20% verlof
Mijn partner zit tot half maart in interne opleiding op het werk. Dat betekent op papier 40 uur draaien en tweemaal per week paar uur naar kantoor voor les. In de praktijk betekent het dat hij eigenlijk alleen de ochtenden bezig is met zelfstudie of les. Als opleiding klaar is gaat hij in ieder geval weer terug naar 4 dagen werken.
Moment vinden voor leuke dingen is inderdaad best lastig nu, helemaal met een peuter met middagslaapje en s avonds vroeg op bed ligt.
Moment vinden voor leuke dingen is inderdaad best lastig nu, helemaal met een peuter met middagslaapje en s avonds vroeg op bed ligt.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja dat snap ik. Kleine dingen dan vinden? Het is soms zoeken, maar samen op de bank een fijne film, iets extra lekkers eten, of gewoon iets wat gezellig is. Zo hebben wij een nieuw spel gekocht met de feestdagen en daar al veel plezier van gehad. Want je bent dan echt even met je hoofd ergens anders.dinky89 schreef: ma 02 feb 2026, 11:27 Mijn partner zit tot half maart in interne opleiding op het werk. Dat betekent op papier 40 uur draaien en tweemaal per week paar uur naar kantoor voor les. In de praktijk betekent het dat hij eigenlijk alleen de ochtenden bezig is met zelfstudie of les. Als opleiding klaar is gaat hij in ieder geval weer terug naar 4 dagen werken.
-
frodo quin
- 5-sterren

Nog niet oke, maar gelukkig niet meer ziek. Margriet is er verrassend genoeg nog steeds en stabiel, al zit ik momenteel wel nog steeds te wachten tot ze haar bed uit komt.dinky89 schreef: za 31 jan 2026, 13:18 Dat klinkt wel heel heftig frodo! Hopelijk gaat het nu weer een stuk beter met jou? Ik duim dat Margriet nog even stabiel blijft en dat je tijdig door hebt dat het echt niet meer gaat![]()
Eigen klaag, schoonmoeder blijkt nu ook nog slokdarmkanker te hebben. Dinsdag heeft ze afspraak over uitslag scan en hoe nu verder. Schoonzus inmiddels zodanig overstuur dat ze zich heeft ziekgemeld op het werk en H heeft haar nu opgehaald om samen langs schoonmoeder te gaan vanmiddag. Merk duidelijk dat het allemaal enorm veel van hem vraagt, zowel zorgen om zijn moeder als om zijn zus. Ondertussen zit ik thuis met zieke peuter. En ondertussen zit ik te hopen dat weekendje Efteling met mijn ouders en zusje nog wel gewoon door kan gaan half maart ondanks alles met schoonmoeder![]()
Geen goede uitslag voor je schoonmoeder. Veel sterkte! Ik hoop dat jullie wel nog het weekendje weg met jouw familie kunnen hebben. In zo een moeilijke tijden zijn die leuke momenten nog belangrijker.
Beterschap voor de zieke mini.