Pup 5 maanden met dubbele hoektanden – ervaring gevraagd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Tante Truus
1-ster
1-ster

Bericht door Tante Truus »

Mijn pup van 5 maanden is volop aan het wisselen. Bij drie hoektanden zitten de melktanden echter nog steeds vast, terwijl de blijvende hoektanden al zijn doorgekomen. Hij heeft daardoor nu dubbele hoektanden. Ik vroeg me af hoeveel procent van de pups dit heeft en bij hoeveel van hen de melktanden later alsnog vanzelf uitvallen. Ik laat hem veel kauwen (zoals op runderoren en kophuid) en controleer zijn gebit dagelijks. Tot nu toe laten de melkhoektanden echter nog niet los. Voor zover ik kan zien heeft hij er geen pijn aan en hij eet en speelt gewoon normaal.

Mijn vragen zijn:
  • Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Wanneer lieten bij jullie pups de melkhoektanden los?
  • Is er iets wat ik kan doen om dit proces te stimuleren, of is dit het moment om even contact op te nemen met de dierenarts?
Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Pup 5 maanden met dubbele hoektanden – ervaring gevraagd

Bericht door Lizzy »

Dit lijkt me een goed topic voor je:

viewtopic.php?f=8&t=131440&hilit=Linga+hoektand
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

Shadow z'n laatste melk-hoektanden vielen pas uit rond het jaar. Hij heeft zonder problemen dus lang met dubbele hoektanden gelopen. Achteraf blij dat ik gewoon heb gewacht tot het vanzelf goed kwam. Onnodige narcose of roesjes is niet wat je wil. Wel opletten of het er allemaal schoon uitziet.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike bleef ook met een dubbele hoektand lopen. Ik ging er mee naar de dierenarts. "Die zit muurvast, die komt er nooit meer vanzelf uit". Afspraak gemaakt om hem te laten verwijderen. Dat zou zes dagen later gebeuren. Op dag vijf lag plots die muurvast zittende hoektand op het tapijt. Het is meer dan twintig jaar geleden, de leeftijd waarop dit gebeurde weet ik nu niet meer.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik vind 5 maanden nog erg jong. Ik zou het gerust nog een flinke poos aankijken, maar net als Ingeborg1958 zegt wel in de gaten houden dat het schoon blijft.

Plaats reactie