Bpwr maag probleempje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Bpwr maag probleempje

Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bpwr maag probleempje

Bericht door Ingeborg1958 »

Shadow heeft last van z'n maagje. Alles is gecontroleerd bij de da, conclusie: Een geïrriteerde maag. Nu weet ik niet zo goed wat ik met z'n mct olie moet doen. Gewoon blijven geven, halveren, tijdelijk stoppen?
Hij heeft voor 14 dagen zakjes sucralfaat.
Charlie Angel
Moderator

Re: Bpwr maag probleempje

Bericht door Charlie Angel »

Hoi, ik heb je vraag even vanuit de bar naar de gezondheidshoek gezet, hier zal je een goed antwoord kunnen krijgen. Helaas heb ik deze niet voor je.

Succes en beterschap voor Shadow.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: do 22 jan 2026, 13:17 Shadow heeft last van z'n maagje. Alles is gecontroleerd bij de da, conclusie: Een geïrriteerde maag. Nu weet ik niet zo goed wat ik met z'n mct olie moet doen. Gewoon blijven geven, halveren, tijdelijk stoppen?
Hij heeft voor 14 dagen zakjes sucralfaat.
Hoe uit zich dat? MCT olie zou geen probleem moeten zijn bij maagproblemen. Het is zo mild. Als je denkt dat hij er wel last van heeft, zou je een paar dagen kunnen stoppen. Kijken of het beter gaat. En dan met de halve dosering weer beginnen.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Lizzy schreef: vr 23 jan 2026, 14:22 Hoe uit zich dat? MCT olie zou geen probleem moeten zijn bij maagproblemen. Het is zo mild. Als je denkt dat hij er wel last van heeft, zou je een paar dagen kunnen stoppen. Kijken of het beter gaat. En dan met de halve dosering weer beginnen.
Pijn aanvalletjes met name in de ochtend.
Bibberen, niet eten, duidelijk niet lekker. Meestal trekt het in de middag weg en dan is hij weer het mannetje. Niet dagelijks....ongeveer drie maal per week
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: vr 23 jan 2026, 16:54 Pijn aanvalletjes met name in de ochtend.
Bibberen, niet eten, duidelijk niet lekker. Meestal trekt het in de middag weg en dan is hij weer het mannetje. Niet dagelijks....ongeveer drie maal per week
Ah OK. En wat heeft ie de dag ervoor gegeten?
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Lizzy schreef: za 24 jan 2026, 12:24 Ah OK. En wat heeft ie de dag ervoor gegeten?
Aanvankelijk Orijen afgewisseld met kvv.
In overleg met de dierenarts overgestapt naar farmfood, ook de kvv van farmfood. Orijen bleek wel erg hoog in eiwit te zitten
Mogelijk is dat een oorzaak?
Ook eet hij op het ogenblik uit de hand,in een tempo dat wij bepalen. Hij kauwt echt niet, hap slik weg ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: za 24 jan 2026, 22:51 Aanvankelijk Orijen afgewisseld met kvv.
In overleg met de dierenarts overgestapt naar farmfood, ook de kvv van farmfood. Orijen bleek wel erg hoog in eiwit te zitten
Mogelijk is dat een oorzaak?
Ook eet hij op het ogenblik uit de hand,in een tempo dat wij bepalen. Hij kauwt echt niet, hap slik weg ::)
Farmfood, met alle respect, is meuk. Dus ik snap deze actie van je dierenarts niet.....

Honden kauwen niet. Die doen altijd hapslikweg met KVV en brok.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Kun jij eens wat alternatieven opnoemen?
Kvv is echt niet favoriet. Af en toe een beetje en dat is het....
En ja ik weet dat dit een rauwe voeding forum is,maar met een drie kilo hondje zal ik iets moeten voeren dat hij graag eet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: zo 25 jan 2026, 09:24 Kun jij eens wat alternatieven opnoemen?
Kvv is echt niet favoriet. Af en toe een beetje en dat is het....
En ja ik weet dat dit een rauwe voeding forum is,maar met een drie kilo hondje zal ik iets moeten voeren dat hij graag eet.
Toevallig hadden we het van de week ergens in een van de bovenste categorieën over Butternutbox. Ik zou zoiets proberen. Of een van deze gestoomde voedingen: https://www.natuurlijkvoordehond.nl/hon ... e-voeding/ . Je doet natuurlijk een eeuw met een verpakking van 400 gram.

Zou je zelf koken niet zien zitten?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Spot heeft nog wel eens Hermanns blikvoer gegeten toen hij last van zijn maag had. Is bij zooplus. Hebben volgens mij ook kleine proefzakjes.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Ja hoeveelheden is wel een dingetje bij zo'n klein hondje. Een gestoomde worst verpakking van 400 gram ligt hier vier dagen open. Kun je wel weer stukjes gaan invriezen natuurlijk. Maar ja.
Wat ook speelt qua voeding is het gemak. Shadow gaat letterlijk overal mee naartoe. Het gebeurt bijna dagelijks dat hij ergens onderweg eten krijgt of ergens op bezoek. Zelfs in de sportzaal waar mijn man fysio heeft ;D
Dat is nooit een probleem behalve dat nu zijn voeding onder een vergrootglas ligt vanwege die maagpijn. Overigens werkt dat maag medicijn wel goed. Hopelijk is het maar een fase.

Plaats reactie