Dinsdag wordt onze bijna 6 mnd oude 'pup' geopereerd aan elleboogdysplasie lpa aan 1 poot. Daarna dus de revalidatie. Zo sneu voor haar , vol energie en wat onbezorgde tijd voor haar moet zijn ... mag ze niets voor lange tijd.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben mee gemaakt en wat hebben jullie voor denkwerkspelletjes gedaan of andere afleidingen. De denkspelletjes die we nu doen moet ze voor lopen, wat ze nu dus bijna niet mag. We hebben wel al spelletjes gekocht en snuffelmat,ws rollen gespaard om in doos te met snoepjes, en van dat harde grote runderhuid staven.
Elke tip van harte welkom.
We hebben 4 en half jaar geleden ook pup gehad met een elleboogdysplasie toen LPC, dus we hebben wel iets ervaring maar dit is toch weer stukje anders.
We hebben ' gekozen' voor de optie dat ze het vast zetten met pin/schoef en ws snede in bot en ws poot in gips. De ws ligt aan de berekening die ze proberen te maken hoeveel ze denken dat ze zal groeien enz.
En ik ben ook benieuwd of er meer honden zijn hier die zelfde elleboogdysplasie hebben gehad, ik kom ze niet tegen als ik google.
Elleboogdysplasie lpa
Moderator: Lizzy
Re: Elleboogdysplasie lpa
Ik heb geen ervaring met ED. En eigenlijk ook niet zo heel erg met het bezig houden van een hond na revalidatie. Ik heb Linga gehad die moest revalideren maar die vond al dit soort spelletjes stom. Ik hoop dat er andere mensen zijn die je advies kunnen geven!
Re: Elleboogdysplasie lpa
Haha grappig dat ze het stom vond. Djanah is wel van de zoekspelletjes ,maar puzzeldingen heb ik geen idee van. Ze is wel intelligent, vanmorgen bijv zat ze in de keuken en keek hoe mijn vriend vlees uit de diepvries haalde..... stond ze op en deed haar kaken om het handvat en trok er aan.....