Lekkende hartklep en cardisure
Moderator: Lizzy
Re: Lekkende hartklep en cardisure
Het houdt maar niet op dit jaar. Trix eet inmiddels bijna niet meer. Ze is super vrolijk, gaat graag wandelen maar zodra er eten te voorschijn komt word ze bang.
Eet ze wel doet ze er een half uur over, heeft overduidelijk pijn met eten, schud met haar kop, wrijft erover met haar poten,ik zag laatst bloedend tandvlees...er is dus echt wat mis.
Ze heeft behoorlijk wat tandsteen en ik vermoed en ontsteking. Vrijdag gaat ze onder narcose en word haar gebit schoon gemaakt en waarschijnlijk wat kiezen getrokken.
Er is natuurlijk een behoorlijk risico met haar hart... ik vind het akelig spannend.
Eet ze wel doet ze er een half uur over, heeft overduidelijk pijn met eten, schud met haar kop, wrijft erover met haar poten,ik zag laatst bloedend tandvlees...er is dus echt wat mis.
Ze heeft behoorlijk wat tandsteen en ik vermoed en ontsteking. Vrijdag gaat ze onder narcose en word haar gebit schoon gemaakt en waarschijnlijk wat kiezen getrokken.
Er is natuurlijk een behoorlijk risico met haar hart... ik vind het akelig spannend.
Ja, dat snap ik, dat is ook heel erg spannend
. Ik ga ontzettend hard voor jullie duimen. Ze hebben tegenwoordig wel super goede apparatuur dus komt goed 
- Charlie Angel
- Moderator
Ook mijnduimen draaien, heel veel sterkte en succes. [emoji8]
Sterkte vandaag, ik duim voor jullie!
Het is allemaal goed gegaan! Ze was al heel snel weer fit genoeg om opgehaald te worden. 8 uur gebracht, 11 uur weer opgehaald.
Da heeft geen abces of rotte kies gevonden wel heel veel tandsteen.
Toen we thuiskwamen heeft ze al redelijk snel een hele bol mozzarella op.
'S avonds twee keer haar bak vol geschept en zonder miepen heeft ze het opgegeten.
Vanochtend ook normaal gegeten, wat echt bijzonder is want ze eet al weken niet meer 's ochtends.
Misschien heeft het al die tijd dus wel aan haar tanden gelegen en niet aan de medicijnen. Ze is ook echt een stuk vrolijker. Arm beest als ze daar zo'n last van heeft gehad.
Da heeft geen abces of rotte kies gevonden wel heel veel tandsteen.
Toen we thuiskwamen heeft ze al redelijk snel een hele bol mozzarella op.
'S avonds twee keer haar bak vol geschept en zonder miepen heeft ze het opgegeten.
Vanochtend ook normaal gegeten, wat echt bijzonder is want ze eet al weken niet meer 's ochtends.
Misschien heeft het al die tijd dus wel aan haar tanden gelegen en niet aan de medicijnen. Ze is ook echt een stuk vrolijker. Arm beest als ze daar zo'n last van heeft gehad.
Wat fijn dat alles goed gegaan is en ze weer eet! Best raar toch, dat ze zo'n last heeft gehad van het tandsteen? Nou ja, hoe dan ook: ze doet het weer 
- Charlie Angel
- Moderator
Wat fijn dat het achter de rug is en vooral, dat ze weer eet!
Bijzonder dat dat dan alleen door tandsteen kwam, maar ze eet en dat is het allerbelangrijkste!
Bijzonder dat dat dan alleen door tandsteen kwam, maar ze eet en dat is het allerbelangrijkste!
Wat fijn!
Ik haal even mijn oude topic weer omhoog. Mijn lieve oude Trix doet het nog steeds goed ondanks haar hart.
Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt met de cardisure want dat was helemaal niks. Ik ben krachtig kruid hartmix gaan geven en een paar maanden geleden heb ik daar taurine aan toegevoegd. Ze heeft nog steeds een goed uithoudingsvermogen, we wandelen hier in de bergen dus ik zou het snel merken als dat niet meer zo is. Ze word wel wat trager maar inmiddels bijna 15 dus dat mag ook wel
Nu merk ik sinds een paar dagen dat ze toch iets meer gaat kuchen. Voornamelijk als ze in actie is, rent of speelt of stress heeft; in de auto. Helaas moet ik de auto nemen om in wandelgebied te komen. We blijven nu ook wat vaker op eigen land.
Wat zou ik aan supplementen nog toe kunnen voegen? Ik zat nu te denken aan toch misschien iets licht vochtafdrijvends....paardenbloem? Ik las dat je dan het blad moet hebben en niet de root want die is meer voor de lever?
Ik moet het bij haar heeeeeeeeeeel langzaam opbouwen en het moet weinig tot geen smaak hebben anders stopt ze met eten....
Ik ben uiteindelijk helemaal gestopt met de cardisure want dat was helemaal niks. Ik ben krachtig kruid hartmix gaan geven en een paar maanden geleden heb ik daar taurine aan toegevoegd. Ze heeft nog steeds een goed uithoudingsvermogen, we wandelen hier in de bergen dus ik zou het snel merken als dat niet meer zo is. Ze word wel wat trager maar inmiddels bijna 15 dus dat mag ook wel
Nu merk ik sinds een paar dagen dat ze toch iets meer gaat kuchen. Voornamelijk als ze in actie is, rent of speelt of stress heeft; in de auto. Helaas moet ik de auto nemen om in wandelgebied te komen. We blijven nu ook wat vaker op eigen land.
Wat zou ik aan supplementen nog toe kunnen voegen? Ik zat nu te denken aan toch misschien iets licht vochtafdrijvends....paardenbloem? Ik las dat je dan het blad moet hebben en niet de root want die is meer voor de lever?
Ik moet het bij haar heeeeeeeeeeel langzaam opbouwen en het moet weinig tot geen smaak hebben anders stopt ze met eten....
Hoi! Ik heb geen antwoord op je vraag, maar las je topic en het is vrij herkenbaar waar wij nu ook inzitten. Vorige week is er vastgesteld dat ons hondje hartfalen heeft en krijgt nu Vetmedin, maar sinds het weekend wil ze niet meer eten. (Volgens mij is Cardisure vergelijkbaar met Vetmedin?) En daarbij een grote strijd om Gizmo dat pilletje te geven. Maar we blijven proberen.. Ik lees nu over dat krachtig kruid hartmix, dat is dus wel een aanrader om te gebruiken? Ik zal me er eens in verdiepen. En jouw hond is ook kieskeurig? Geef je het gewoon door het eten of anders?
Veel sterkte gewenst met je hond in ieder geval!
Veel sterkte gewenst met je hond in ieder geval!
Vergeet erbij te zeggen dat ze verder rustig slaap, 18 ademhalingen per minuut. Niet onrustig is en ook geen blauw tandvlees of iets dergelijks.
@Gizmo Cardisure is geloof ik hetzelfde, weet het niet zeker maar hier in Frankrijk heet het cardisure.
Trix werd er zo misselijk van. Ik vond het zo zielig. Ik heb geprobeerd het op te bouwen per mg maar zodra ik over een bepaald punt heen kwam was het weer raak. Het had gewoon totaal geen nut. Ze is ook al zo mager, dat is het ras, maar nog minder kan echt niet.
Ik heb goede ervaringen met de hartmix van krachtig kruid. Ik gebruik het nu al bijna anderhalf jaar en tot nu heeft ze geen enkele klacht gehad. De reguliere medicatie maakten haar zieker dan ze eigenlijk was.
Ik ga even jouw topic nog een keer lezen
Trix werd er zo misselijk van. Ik vond het zo zielig. Ik heb geprobeerd het op te bouwen per mg maar zodra ik over een bepaald punt heen kwam was het weer raak. Het had gewoon totaal geen nut. Ze is ook al zo mager, dat is het ras, maar nog minder kan echt niet.
Ik heb goede ervaringen met de hartmix van krachtig kruid. Ik gebruik het nu al bijna anderhalf jaar en tot nu heeft ze geen enkele klacht gehad. De reguliere medicatie maakten haar zieker dan ze eigenlijk was.
Ik ga even jouw topic nog een keer lezen
Ik ga weer eens een update geven misschien heeft iemand er nog iets aan.
Dit jaar begon trix weer moeilijk te doen met eten, Ja hoor er zat weer wat tandsteen. Weer een gebitsreiniging. Weer narcose. Toch maar doen want ze was er echt beroerd van. Wel heel spannend want ze is inmiddels 15, met hartruis en lekkende hartklep.
Uiteraard eerst een lichamelijk onderzoek. Ik was echt stom verbaasd. 2 jaar geleden wilden ze haar eigenlijk niet onder narcose doen vanwege haar hart. Ik moest per se aan de cardisure want het was al behoorlijk.
Nu...de arts kon haar ruisje amper vinden, vond het wel meevallen en een echo was niet nodig.
Ik wist niet wat ik hoorde.
Ik geef dus al 2 jaar hartmix van krachtig kruid+ taurine+ ubiquinol.
Ik denk nu dat het dus toch wel wat doet
Dit jaar begon trix weer moeilijk te doen met eten, Ja hoor er zat weer wat tandsteen. Weer een gebitsreiniging. Weer narcose. Toch maar doen want ze was er echt beroerd van. Wel heel spannend want ze is inmiddels 15, met hartruis en lekkende hartklep.
Uiteraard eerst een lichamelijk onderzoek. Ik was echt stom verbaasd. 2 jaar geleden wilden ze haar eigenlijk niet onder narcose doen vanwege haar hart. Ik moest per se aan de cardisure want het was al behoorlijk.
Nu...de arts kon haar ruisje amper vinden, vond het wel meevallen en een echo was niet nodig.
Ik denk nu dat het dus toch wel wat doet
Ohw?! Wat ontzettend bijzonder!!!!lberghoef schreef: zo 01 mar 2026, 09:07 Ik ga weer eens een update geven misschien heeft iemand er nog iets aan.
Ik denk nu dat het dus toch wel wat doet![]()
Ik vind het echter wel iets dubieus dat deze conclusies worden getrokken op basis van wat ze horen. Eigenlijk kan dat alleen met een Doppler echo.
Maar goed, ze doet het goed en daar gaat het om
Dat klopt. Die is 2 jaar geleden gedaan omdat ze de ruis toen overduidelijk goed kon horen. Nu dus niet. En vond ze het geen reden om toch een echo te doen.
Wat ik trouwens ook niet had gedaan want het geeft haar zoveel stress en heej, zoals je zegt, ze doet het goed!!
15 jaar en bloedwaarden 100% goed. Geen kuchje. Ze heeft een behoorlijk uithoudingsvermogen...
Ik ben blij!
Wat ik trouwens ook niet had gedaan want het geeft haar zoveel stress en heej, zoals je zegt, ze doet het goed!!
15 jaar en bloedwaarden 100% goed. Geen kuchje. Ze heeft een behoorlijk uithoudingsvermogen...
Ik ben blij!