vergrote prostaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

vergrote prostaat

lyadeh
4-sterren
4-sterren

vergrote prostaat

Bericht door lyadeh »

Goedemiddag! Graag advies van jullie ..Vrijdagmiddag zijn Charly-10 jarige intacte cocker spaniel reu-en ik bij onze reguliere da langs geweest omdat hij zich niet lekker voelde Bleek een stijve rug te hebben en daardoor pijn.
Hij heeft een week lang pijnstilling mee gekregen.. Bij t verdere onderzoek bleek Charly een iets vergrote prostaat te hebben .Niet verontrustend gelukkig .Heb eigenlijk nooit aan hem gemerkt dat hij moeite met plassen en ontlasten had .Soms wel wat te harde en dat dan moeilijker ging. Werd door deze info -vergrote prostaat-eigenlijk overdonderd en heb in blinde paniek meteen Ypozane meegenomen. Kan daar mee starten als Charly geen last meer van zijn rug heeft. Ben gaan googelen want ben niet zo heel erg van "Alles "maar geven en hoop dat de homeopathie iets kan betekenen ipv Ypozane .Las ook dat Chinese kruiden een positieve invloed op de prostaat kunnen hebben .Huang tabletten ?als ik het goed heb .Wie heeft ervaring met homeopathie of de Chinese kruiden ?Graag hoor ik van jullie Alvast dank. Oh ja een nadeel is dat Charly ook nog samenwoont met een intact teefje en mijn dochter heeft 2 intacte teefjes .Testosteron in overvloed dus. :(
doranto
5-sterren
5-sterren

Re: vergrote prostaat

Bericht door doranto »

Wij geven een oudere reu altijd Prostaforce druppels van A.Vogel en een lepeltje biologische pompoenpitolie bij iedere maaltijd.
Of het daaraan ligt weet ik niet, maar hier nog geen reu gehad met problemen. Wel met een vergrote prostaat, maar nooit problemen daardoor.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 22 feb 2026, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

dank je voor je reactie
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb een oude reu met een vergrote prostaat (niet bij mij thuis) op pompoenpitolie en Zaagbladpalm laten zetten en toen had de reu vrijwel geen last meer. Pompoenpitten (bio!) kun je ook gemalen/gestampt erbij geven omdat ze zo lekker rijk zijn aan zink. Ook goed bij prostaatproblemen.
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

Dank voor je reactie Ga morgen snel bij reform winkel langs
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

Hallo nog even een vraagje aan Lizzy.
Heb voor Charly pompoenpitolie en omdat de reformwinkel geen zaagbladpalm had Prostaat Formule meegenomen .Een capsule bevat 75mg zaagbladpalm en ook 75 mg pompoenzaad.
Charly weegt 18,2 kilo .Mag hij een capsule per dag of moet ik de inhoud van een halve aan hem geven.
Ga op zoek naar zaagblad palm om hem dat later dan te gaan geven. Heb hem vandaag al 2x een lepeltje pompoenpit olie gegeven ...
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Prostaforce druppels van A.Vogel bevat zaagbladpalm. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

lyadeh schreef: di 24 feb 2026, 22:01 Hallo nog even een vraagje aan Lizzy.
Heb voor Charly pompoenpitolie en omdat de reformwinkel geen zaagbladpalm had Prostaat Formule meegenomen .Een capsule bevat 75mg zaagbladpalm en ook 75 mg pompoenzaad.
Charly weegt 18,2 kilo .Mag hij een capsule per dag of moet ik de inhoud van een halve aan hem geven.
Ga op zoek naar zaagblad palm om hem dat later dan te gaan geven. Heb hem vandaag al 2x een lepeltje pompoenpit olie gegeven ...
Als dit zaagbladpalm bevat, hoef je er niet ook nog lossen zaagbladpalm bij te geven. Wat is de dosering van dit middel voor mensen?

Wat voor lepeltje pompoenpitolie heb je gegeven? Theelepel, dessertlepel?
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

Prostaat Formule die ik heb bevat per capsule75 mg pompoenzaad en ook75 mg zaagbladpalm en o.a., Den, brandnetelwortel, druivenpit, zink .Dosering 1 x per dag een capsule.

Heb voor de zekerheid ook van A.Vogel prostaatforce druppels gekocht .Hier zit 93 %zaagbladpalm in ,echte guldenroede ,rode zonnehoed ,ratelpopulier en rozijnridderspoor. .Dagdosering 3 x15 druppels .Bevat 2250 mg extract vd ingredientenlijst.
Denk dat de druppels beter te doseren zijn .Maar weet ook niet hoeveel Charly hier van mag per dag (18,3 kilo).Geef hem tot nu toe 2 x per dag een hoeveelheid pompoenpitolie die zit tussen een theelepeltje en een iets grotere maat lepeltje .Kan dus druppels of capsule gaan geven en natuurlijk de pompoenpit olie.
:( Wat zal ik hem gaan geven? :-\
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik geef een hond van bijna 50 kg. bij iedere maaltijd (=2x dgs) 15 druppels.
Als ik dat omreken naar gewicht zou ik dan op 5 à 6 druppels per keer uitkomen. Maar geen idee of dat goed is. Misschien Tannetje even vragen?
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

Goeden middag .Kom nog even terug op mijn eerste bericht .Ik ben er nog niet achter welke dosering ik aan Charly mag geven .Geef nu dus Prostaforce druppels van A.Vogel 2x 5 druppels per dag. Doranto vermoedde dat ik dat aan Charly 18,3 kilo zou mogen geven .Ze zei er wel bij dat ik dat voor de zekerheid aan Tannetje kon vragen. Ben niet zo handig met berichten posten en weet dus ook niet hoe ik Tannetje kan bereiken .Geef nu 2x 5 druppels per dag Prostaforce. Ook weet ik niet precies welke maat lepeltje ik voor de pompoenpit olie moet gebruiken .Charly geef ik nu 2 x per dag een theelepeltje. Wie kan mij helpen met het bepalen van de juiste dosering? Alvast dank .
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

lyadeh schreef: zo 15 mar 2026, 14:35 Goeden middag .Kom nog even terug op mijn eerste bericht .Ik ben er nog niet achter welke dosering ik aan Charly mag geven .Geef nu dus Prostaforce druppels van A.Vogel 2x 5 druppels per dag. Doranto vermoedde dat ik dat aan Charly 18,3 kilo zou mogen geven .Ze zei er wel bij dat ik dat voor de zekerheid aan Tannetje kon vragen. Ben niet zo handig met berichten posten en weet dus ook niet hoe ik Tannetje kan bereiken .Geef nu 2x 5 druppels per dag Prostaforce. Ook weet ik niet precies welke maat lepeltje ik voor de pompoenpit olie moet gebruiken .Charly geef ik nu 2 x per dag een theelepeltje. Wie kan mij helpen met het bepalen van de juiste dosering? Alvast dank .
Dit is de website van Tannetje: https://www.centrumoase.nl/

En van de website:

"Ik ben beschikbaar voor consulten op alle dagen behalve maandag en zondag. Het is ook mogelijk om op zaterdag afspraken te maken. Afspraak maken is het gemakkelijkst per telefoon tussen 09:00 en 10:00 uur op het volgende nummer: 0318-590403

Dit nummer is ook bedoeld voor vragen en spoedgevallen.

Het is ook mogelijk om telefonische consulten te doen of consulten via e-mail maar ik vind het gemakkelijker om te werken als ik het dier gezien heb en de resultaten zijn dan ook vaak beter. Mijn e-mailadres is: oase@banditvoeding.nl ".

Goed, qua druppels: de dosering voor mensen is: 3x daags 10-15 druppels. Ik zou je hond gerust 3 x per dag 5 a 7 druppels of 2 x per dag 10 a 13 druppels durven geven.

Qua pompoenpitolie: heb je rauwe pompoenpitolie? Want dat is wel belangrijk. Dagelijks 1 theelepel tot 1 eetlepel (5-15 ml) geven. Ik zou dus even doorgaan met die theelepel en als dat niet genoeg doet: naar een dessertlepel.
lyadeh
4-sterren
4-sterren

Bericht door lyadeh »

Dank voor je snelle antwoord .Jouw advies is voor nu voldoende. Maar fijn dat ik ook info van Tannetje heb. Heb Bio pompoenpitolie en neem aan dat deze rauw is .Ga hem vandaag de aangepaste dosering geven .Nogmaals hartelijk dank.
Balluska
1-ster
1-ster

Bericht door Balluska »

Vergrootte prostaat is niet iets onschuldigs zoals jij nu beweerd. Ze kunnen cysten gaan ontwikkelen, BPH, ontstekingebm hernias en scheuren van de wand bij de anus (Omdat de ontlasting niet weg kan)

Mijn reu begon 2 jaar geleden, helemaal geen klachten maar ook stijf lopen. Begin van een hernia, die prostaat drukt op de rug, dan is hij echt al groot
Hebben zelf ook homeopathische middelen ter ondersteuning gegeven , zelfde die jij nu noemt maar toch bleef het elk half jaar terugkomen. Plaste goed, mooie ronde drollen maar bij de eerste druppels urine liet ik hem meteen onderzoeken (Echo) en ja hoor weer vergroot.
Tot december 2025 is dat goed gegaan. Wij kwamen terg van een wandeling en merkte dat hij plots heel ziek werd. Stortte in en wilde niet eten. Rode vlag bij deze hond. Spoedkliniek gebeld, hij had hoge koorts en afwijkende pancreas waarden . Medicijnen meegekregen maar hij werd steeds slechter.
Volgende dag opgenomen, en verder onderzoek, ik dacht echt niet aan de prostaat maar wel aan de pancreas, kunnen ze goed ziek van zijn en hoge koorts.
Hij kon niet meer lopen, zijn achterhand was volledig verlamd en vreesde het ergste, gelukkig een sterke ken gezonde hond anders had ik afscheid moeten nemen. Zo ziek was hij

Lang verhaal kort, de prostaat was ontstoken, was in de buikholte gevallen, buikwand ontoken, en de pancreas heel gezellig meegenomen.
Secundair dus, alles ten gevolge van een prostaat die weer eens vergroot was zonder dat hij ook maar iets liet merken.
hij is een paar dagen volledig verlamd geweest, typerend voor een acuut prostatitis. Mij is nooit verteld dat dit kan gebeuren, op de spoed zeiden ze dat ze het om de haverklap meemaken.
Ypozane kun je niet onbeperkt geven, dus hebben na 9 jaar eindelijk gekozen voor castratie
Hij kan het gelukkig wel navertellen, voor mij een wijze les en een dikke rekening van 3500.- :)

Door schade en schande wordt je soms wijzer

Plaats reactie