Wie is bekend met IBD en verse voeding, vers koken en brokken?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Hulphondgebruiker
1-ster
1-ster

Bericht door Hulphondgebruiker »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand bekend is met IBD en vers koken / vers vlees / en brokken?

Het lukt mij niet om elke dag te koken en vers vlees lukt ook niet altijd vanwege dat we niet altijd thuis zijn.

Voedingstherapeuten nemen ons niet aan vanwege dat ze het te complex vinden.
Wat voor suppplementen geven jullie zoal?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Wie is bekend met IBD en verse voeding, vers koken en brokken?

Bericht door Lizzy »

Hulphondgebruiker schreef: do 09 apr 2026, 10:15 Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand bekend is met IBD en vers koken / vers vlees / en brokken?

Het lukt mij niet om elke dag te koken en vers vlees lukt ook niet altijd vanwege dat we niet altijd thuis zijn.

Voedingstherapeuten nemen ons niet aan vanwege dat ze het te complex vinden.
Wat voor suppplementen geven jullie zoal?
Als het probleem door voedingstherapeuten te complex wordt gevonden, dan denk ik dat het een heel goed idee zou zijn om met een holistisch dierenarts contact op te nemen. Bijvoorbeeld Tannetje Koning:

https://www.centrumoase.nl/

Ik denk zelf, welke voeding je ook geeft, het moet stabiel zijn. Dus niet de ene dag brok en de andere dag vers. En als je geen mogelijkheid hebt om zelf te koken en je hond doet het goed op gekookte voeding, dan is het misschien raadzaam om je hond op gestoomde voeding te zetten? Kant en klaar? Ik vind dit een van de beste (zo niet de beste) kant en klare gestoomde voeding:

https://www.barfmenu.com/nl/assortiment ... -houdbaar/

Heb je zoiets als eens geprobeerd?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kun je trouwens wat meer vertellen over de symptomen waar je hond aan lijdt, hoe het zo gekomen is (stukje medische geschiedenis) en wie deze IBD diagnose heeft gesteld?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vraag dit omdat er best dingen zijn die je voorzichtig (met de nadruk op voorzichtig) kunt proberen als je niet echt een doodziek hond hebt zitten. Maar ja, voordat ik daar van alles over ga vertellen, wil ik dus meer info.

Plaats reactie