Drachtige teef en BARF

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Drachtige teef en BARF

Diane13
1-ster
1-ster

Bericht door Diane13 »

Hier hebben we dus een (opvang) teef die misschien drachtig is. Zeker weten doen we het niet. (Ongelukje bij de vorige eigenaar) Ze toont (nog) niet maar ze zou ook zomaar 1 of 2 pups kunnen hebben. Ze kan nu 6 tot 7 weken drachtig zijn. We gaan volgende week rontgen foto maken.

In welke week zou je dan extra koolhydraten moeten geven?

Stom want we hebben haar sinds ze bij ons is ook vers vlees gegeven ipv brokken. Ook al doet ze het daar goed op, ik las dat dat misschien niet handig zou zijn.

Ik wilde geen nieuw topic openen om zo het onderwerp “drachtige teef voeren” in deze thread te laten lopen.

Thanks alvast voor de tips.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Diane13 schreef: do 16 apr 2026, 16:03 Hier hebben we dus een (opvang) teef die misschien drachtig is. Zeker weten doen we het niet. (Ongelukje bij de vorige eigenaar) Ze toont (nog) niet maar ze zou ook zomaar 1 of 2 pups kunnen hebben. Ze kan nu 6 tot 7 weken drachtig zijn. We gaan volgende week rontgen foto maken.

In welke week zou je dan extra koolhydraten moeten geven?

Stom want we hebben haar sinds ze bij ons is ook vers vlees gegeven ipv brokken. Ook al doet ze het daar goed op, ik las dat dat misschien niet handig zou zijn.

Ik wilde geen nieuw topic openen om zo het onderwerp “drachtige teef voeren” in deze thread te laten lopen.

Thanks alvast voor de tips.
Het is heeeel handig, om haar op KVV te zetten!! Heel veel extra koolhydraat heeft ze niet nodig met waarschijnlijk zo'n klein nestje. Geef haar af en toe een beetje gekookte aardappel of rijst ofzo en het is prima. Ik ken fokkers die KVV voeren en NOOIT extra koolhydraten voeren (en probleemloos nestjes met plusminus 10 pups hebben).
Plaats reactie