Vraag over supplementen na elleboogdysplasie pla operatie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Ik heb nog een vraag over mijn 8 maanden duitse herder. Ik wil haar dus de goede middelen geven ivm met haar elleboogdysplasie pla operatie en dat dit goed herstelt ( wat het gelukkig doet tot nu toe) en we de atrose zolang mogelijk weg kunnen houden.
Maar ik zie soms werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Ze krijgt chinese kruiden Drynaria en Rejoint ,door ervaring met mijn overleden witte herder die al atrose had weet ik dat dat erg goed helpt.
En collageen uc-II van now
Elke dag bottenbouillon

Van de dierenarts krijgt ze.cortisan https://inuvet.com/nl-nl/products/cortisan
Ingrediënten
Indiaans wierook tractor
Kurkuma extract
Algenolie
Koolzaadolie

Kent iemand dat en is het goed?

Ik gaf haar zelf algenolie capsules van Testa elke dag. Weet nu niet zo goed of ik dit gewoon ook door kan geven.

Zelf had ik idee om Synopet Dog Joint Support te geven , maar twijfelde omdat er ook d3 in zit, dat staat niet op site maar wel etiket op site..... nitritionele toevoegingsmiddelen .. vit D3(3a671)28.571 I.E
Ingrediënten
Groenlipmossel
curcumine
Zwarte bes- blad
Vit c

Daar zit vloeibare groenlipmossel in, ik heb zelf poeder, maar las dat vloeibaar beter was.

Alle 2 geven lijkt me misschien teveel, al is Kurkuma enige wat in beide zit.

En vergeet ik nog iets ?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Vraag over supplementen na elleboogdysplasie pla operatie

Bericht door Lizzy »

Djarah schreef: di 14 apr 2026, 13:18 Ik heb nog een vraag over mijn 8 maanden duitse herder. Ik wil haar dus de goede middelen geven ivm met haar elleboogdysplasie pla operatie en dat dit goed herstelt ( wat het gelukkig doet tot nu toe) en we de atrose zolang mogelijk weg kunnen houden.
Maar ik zie soms werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Ze krijgt chinese kruiden Drynaria en Rejoint ,door ervaring met mijn overleden witte herder die al atrose had weet ik dat dat erg goed helpt.
En collageen uc-II van now
Elke dag bottenbouillon

Van de dierenarts krijgt ze.cortisan https://inuvet.com/nl-nl/products/cortisan
Ingrediënten
Indiaans wierook tractor
Kurkuma extract
Algenolie
Koolzaadolie

Kent iemand dat en is het goed?
Boswelia is dat, het eerste ingrediënt. Ja, ik zou dit dus skippen. Want algenolie geef je al met Testa (ik vraag me wel af of je daarmee voldoende omega 3 vetzuren geeft en ik vind eigenlijk van niet - ik zou hier zelf of meer Testa gaan geven of een goede hooggedoseerde visolie en ik denk dan aan bijv deze:

https://www.vitals.nl/producten/vetzure ... dVEALw_wcB

Verder is kurkuma wel fijn. Maar dat zit ook al in Synopet. En koolzaadolie voor de omega 6: nou echt niet! De voeding van onze honden staat al stijf van de omega 6, daar moet je zeker geen plantaardige zaadolie aan toe gaan voegen, dat is ontzettend ontstekingsbevorderend. Dus nee, dit gaf ik absoluut niet.

Boswelia is leuk maar dat geef je niet preventief. Want dat doet preventief niet zoveel, dat geef je wanneer er sprake is van pijn. En als dat er is: kun je boswelia ook los geven.
Ik gaf haar zelf algenolie capsules van Testa elke dag. Weet nu niet zo goed of ik dit gewoon ook door kan geven.
Zie boven.
Zelf had ik idee om Synopet Dog Joint Support te geven , maar twijfelde omdat er ook d3 in zit, dat staat niet op site maar wel etiket op site..... nitritionele toevoegingsmiddelen .. vit D3(3a671)28.571 I.E
Ingrediënten
Groenlipmossel
curcumine
Zwarte bes- blad
Vit c

Daar zit vloeibare groenlipmossel in, ik heb zelf poeder, maar las dat vloeibaar beter was.

Alle 2 geven lijkt me misschien teveel, al is Kurkuma enige wat in beide zit.

En vergeet ik nog iets ?
Wat voer je? Als ik weet wat je voert, kan ik pas zeggen of vitamine D3 een probleem is.

Lijkt me trouwens een prima middel. En volgens mij vergeet je dan niks.
Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Boswelia,ja klopt dat is het. Dan stop ik met de cortisan.

In Testa 1 capsules zit 325mg DHA + 150 MG Epa en Vitals 570 mg EPA en 430 mg DHA, bij de 1 is dus de DHA hoger en bij de ander de EPA..... Maakt dat qua wat zij heeft niet uit, dat de ene beter werkt voor haar bijv.
Zo niet dan koop ik de Vitals.

Als ik de Synopet wel kan geven dan ook hogere omega 3 geven omdat dat ook in de Synopet zit,in de groenlipmossel?

Haar menu is kvv :

Maandag. Geit
Dinsdag. Konijn
Woensdag. Lam
Donderdag. Kalkoen
Vrijdag. Paard
Zaterdag. Eend
Zondag. Parelhoen van dogmeat

Soms geef ik ook kwartel of runder- of lampen.
De merken wisselen Soms qua dier ,omdat zoveel mogelijk bij ik bij 1 of 2 winkels probeer te bestellen.
Kivo,,alroda,darf,kb, tammenga,dogmeat alleen Parelhoen,haaksbarf,eigen merk florisvlees.

Elke dag groente,bosbessen,geitenkefir van rauwemelk,bottenbouillon.
Maandag en donderdag 1 ei
1x in de de week stukje zalm

En als snack onregelmatig stukje banaan,vijg,appel,gedroogde pruim, moerbei, blaadje weegbree, dat soort dingen.
Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Zonder toegevoegde vitamines enz trouwens ,de kvv. Eén diersoort.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Djarah schreef: wo 15 apr 2026, 20:42 Boswelia,ja klopt dat is het. Dan stop ik met de cortisan.

In Testa 1 capsules zit 325mg DHA + 150 MG Epa en Vitals 570 mg EPA en 430 mg DHA, bij de 1 is dus de DHA hoger en bij de ander de EPA..... Maakt dat qua wat zij heeft niet uit, dat de ene beter werkt voor haar bijv.
Zo niet dan koop ik de Vitals.
Ik zie 'm niet?

In Testa zit:
DHA (docosahexaeenzuur) – 300 mg
EPA (eicosapentaeenzuur) – 150 mg

In Vitals zit:
EPA - 570 mg
DHA - 430 mg

Dan zit in Vitals toch zowel meer EPA als DHA?
Als ik de Synopet wel kan geven dan ook hogere omega 3 geven omdat dat ook in de Synopet zit,in de groenlipmossel?
Ja, zo heel veel schreeuwt meer wordt de omega 3 niet en met een voeding (rauw vlees) dat rijk is aan omega 6, kun je lastig teveel omega 3 geven.
Haar menu is kvv :

Maandag. Geit
Dinsdag. Konijn
Woensdag. Lam
Donderdag. Kalkoen
Vrijdag. Paard
Zaterdag. Eend
Zondag. Parelhoen van dogmeat

Soms geef ik ook kwartel of runder- of lampen.
De merken wisselen Soms qua dier ,omdat zoveel mogelijk bij ik bij 1 of 2 winkels probeer te bestellen.
Kivo,,alroda,darf,kb, tammenga,dogmeat alleen Parelhoen,haaksbarf,eigen merk florisvlees.

Elke dag groente,bosbessen,geitenkefir van rauwemelk,bottenbouillon.
Maandag en donderdag 1 ei
1x in de de week stukje zalm

En als snack onregelmatig stukje banaan,vijg,appel,gedroogde pruim, moerbei, blaadje weegbree, dat soort dingen.
Ziet er prachtig uit! Jouw hond boft maar! Voor de vitamine D3 in Synopet hoef je ook niet bang te zijn!
Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Omdat DHA en EPA andere functies hebben, bedoel ik ,ik weet alleen niet of de 1 bv meer doet met gewrichten dan de ander. Maar is ook zo wat je zegt dat in Vitals meer in zit , dus ga die geven.

Vind het fijn dat ik haar Synopet kan geven. Ga het bestellen

Weer heel erg bedankt voor je hulp, het menu is ook mede te danken aan jou. Heb veel geleerd van je berichten aan andere maar ook aan mij.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Djarah schreef: do 16 apr 2026, 20:06 Omdat DHA en EPA andere functies hebben, bedoel ik ,ik weet alleen niet of de 1 bv meer doet met gewrichten dan de ander. Maar is ook zo wat je zegt dat in Vitals meer in zit , dus ga die geven.

Vind het fijn dat ik haar Synopet kan geven. Ga het bestellen

Weer heel erg bedankt voor je hulp, het menu is ook mede te danken aan jou. Heb veel geleerd van je berichten aan andere maar ook aan mij.
Oh zo! Ja, de een werkt beter tegen pijn en de ander beter tegen de ontstekingen in het gewricht. En ik heb ergens een topic lopen waarin precies staat welke wat doet, die zoek ik er zo even bij!

Nou, wat leuk om te horen, dank je wel :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Uit het topic:
"Overigens als het op artrose aankomt en het verschil tussen EPA en DHA: studies wijzen uit dat EPA stoffen uitschakelen die leiden tot kraakbeendegeneratie. DHA doet dat minder goed. Maar, DHA helpt bij artrose weer beter tegen de pijn en dat komt dan weer doordat DHA de "ik voel me goed" endorfines reguleert".
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Djarah
2-sterren
2-sterren

Bericht door Djarah »

Lizzy schreef: vr 17 apr 2026, 08:52 Uit het topic:
"Overigens als het op artrose aankomt en het verschil tussen EPA en DHA: studies wijzen uit dat EPA stoffen uitschakelen die leiden tot kraakbeendegeneratie. DHA doet dat minder goed. Maar, DHA helpt bij artrose weer beter tegen de pijn en dat komt dan weer doordat DHA de "ik voel me goed" endorfines reguleert".
Dat is interessant, op dit moment (qua atrose) is dan zeker de EPA belangrijk omdat ze nog geen pijn heeft en ze ,zover ze nu weten nog geen atrose heeft, ze 'weten' alleen 100% zeker dat dat gaat gebeuren. Dus die hulp kan ze zeker gebruiken.

Bedankt voor de link,ga hem lezen

Plaats reactie