Muis is afgelopen zaterdagnacht heel erg ziek geworden. Uiteindelijk bleef hij maar overgeven met (vers) bloed erbij en diarree met bloed erbij wat er echt recht uitspoot. Tandvlees werd wit dus dat was rap naar de spoed.
Zijn temperatuur was laag maar verder leek hij "in orde". Antibraakinjectie gehad en godzijdank knapt hij langzaamerhand op, maar nog steeds diarree en wil niet veel eten.
Maar waar dit nu zo ineens van is gekomen? Afgelopen maandag (5 dagen ervoor dus) hebben Muis en Vos hun rabies-enting gehad, zou het daar nog van kunnen komen?
Muis heel ziek geweest. Rabies enting?
Moderator: Lizzy
Re: Muis heel ziek geweest. Rabies enting?
Als je zoekt op de bijwerkingen van de Rabiës enting dan is heel zelden diarree wel een bijwerking. Verder zijn de symptomen niet erg duidelijk wijzend op de enting. Ze zien eerder koorts dan ondertemperatuur. Bijvoorbeeld. En, meestal zie je bijwerkingen eerder (tenzij het ander soort bijwerkingen zijn, meer op gebied van auto immuun, karakterveranderingen na de rabies enting, etc) binnen 48 uur.Hylos schreef: ma 20 apr 2026, 16:16 Muis is afgelopen zaterdagnacht heel erg ziek geworden. Uiteindelijk bleef hij maar overgeven met (vers) bloed erbij en diarree met bloed erbij wat er echt recht uitspoot. Tandvlees werd wit dus dat was rap naar de spoed.
Zijn temperatuur was laag maar verder leek hij "in orde". Antibraakinjectie gehad en godzijdank knapt hij langzaamerhand op, maar nog steeds diarree en wil niet veel eten.
Maar waar dit nu zo ineens van is gekomen? Afgelopen maandag (5 dagen ervoor dus) hebben Muis en Vos hun rabies-enting gehad, zou het daar nog van kunnen komen?
Heeft je dierenarts niet meer meldingen binnen gekregen van honden die plots dit ziektebeeld vertonen? Dat er een virusje heerst?
Wel mooi ruk dat hij nog steeds niet wil eten... Ook geen gekookt kippengehakt met gekookte pompoen?
Re: Muis heel ziek geweest. Rabies enting?
Dankje, Lizzy.
Hij eet inmiddels wel weer, zelfs (een beetje) kvv dus het gaat zeker de goede kant op.
De dierenarts zei dat ze die nacht exact zo'n geval had, dus het zal wel een virus zijn dan. Wel gek dat Voske het niet heeft.
Maakte me ook zorgen om een voerbak die ineens bij ons huis op de straat lag. Muis had daar iets van opgegeten dus we waren al bang voor vergiftiging maar dat leek niet aannemelijk zei de DA.
Ik blijf altijd zo wantrouwend tegenover een DA
Al zijn we keurig geholpen hoor.. maar hij was uit het niets ineeens zó ziek. Nog nooit meegemaakt zoiets, heel apart!
Hij eet inmiddels wel weer, zelfs (een beetje) kvv dus het gaat zeker de goede kant op.
De dierenarts zei dat ze die nacht exact zo'n geval had, dus het zal wel een virus zijn dan. Wel gek dat Voske het niet heeft.
Maakte me ook zorgen om een voerbak die ineens bij ons huis op de straat lag. Muis had daar iets van opgegeten dus we waren al bang voor vergiftiging maar dat leek niet aannemelijk zei de DA.
Ik blijf altijd zo wantrouwend tegenover een DA