2 a 3 dagen barf naast kivo 5 diersoorten compleet

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Capi Mokka
1-ster
1-ster

Bericht door Capi Mokka »

Capi - Golden Retriever - bijna 9 maanden

Dagmenu
Vleesbot 200 gram, Orgaanmix 90 gram, Spiervlees 115 gram, Groente 45 gram = totaal 450 gram

Ik geef ook een een 3 a 4 dagen kivo 5 diersoorten compleet en wil dit gaan combineren met 2 a 3 dagen barf. Capi krijgt 2x per dag te eten.

Ik wil 5 kilo KB Barf Parelhoenlijf kopen (ook benieuwd hoeveel ze per stuk wegen) en ik heb nog 1 kilo gemalen kippennekken. Ik zelf bestel bij gropet te Rotterdam. Ik zou graag ook iets van gemalen pens kopen, liefst lam - maar zie meeste kip, rund en hert. Ik zit met mijn handen, vandaar dat ik pens gemalen moet kopen, dat is niet te doen voor mij. Ik heb in huis zalm moten (supermarkt) - pangasiusfilet, runderlappen meeste wel voor mensen op te sudderen en kipdijenvlees. Groente is van de markt.... en wat ik zelf ook eet. Dat wil ik ook bij de kivo 5 diersoorten compleet gaan geven. Wat zouden jullie aanpassen. Tevens koop ik KB Mix Organen- 1 kg.

Ps. wat weegt een sprot - visje en hoe zit het met gedeeltelijk ontdooien van spiervlees etc om porties te maken. Soms ook een mosseltje die is gestoomd of gekookt.

Dus moet ik het menu aanpassen ivm gemalen lampens en de gemalen KB Mix Organen- 1 kg. Dus benieuwd. Ook hoe het zit met ontdooien en opnieuw invriezen...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: 2 a 3 dagen barf naast kivo 5 diersoorten compleet

Bericht door Lizzy »

Capi Mokka schreef: zo 10 mei 2026, 09:57 Capi - Golden Retriever - bijna 9 maanden

Dagmenu
Vleesbot 200 gram, Orgaanmix 90 gram, Spiervlees 115 gram, Groente 45 gram = totaal 450 gram

Ik geef ook een een 3 a 4 dagen kivo 5 diersoorten compleet en wil dit gaan combineren met 2 a 3 dagen barf. Capi krijgt 2x per dag te eten.

Ik wil 5 kilo KB Barf Parelhoenlijf kopen (ook benieuwd hoeveel ze per stuk wegen) en ik heb nog 1 kilo gemalen kippennekken. Ik zelf bestel bij gropet te Rotterdam. Ik zou graag ook iets van gemalen pens kopen, liefst lam - maar zie meeste kip, rund en hert. Ik zit met mijn handen, vandaar dat ik pens gemalen moet kopen, dat is niet te doen voor mij. Ik heb in huis zalm moten (supermarkt) - pangasiusfilet, runderlappen meeste wel voor mensen op te sudderen en kipdijenvlees. Groente is van de markt.... en wat ik zelf ook eet. Dat wil ik ook bij de kivo 5 diersoorten compleet gaan geven. Wat zouden jullie aanpassen. Tevens koop ik KB Mix Organen- 1 kg.

Ps. wat weegt een sprot - visje en hoe zit het met gedeeltelijk ontdooien van spiervlees etc om porties te maken. Soms ook een mosseltje die is gestoomd of gekookt.

Dus moet ik het menu aanpassen ivm gemalen lampens en de gemalen KB Mix Organen- 1 kg. Dus benieuwd. Ook hoe het zit met ontdooien en opnieuw invriezen...
Ik weet niet precies hoeveel de parelhoen per karkas weegt, het hangt ook erg af van de leverancier. Ik schat rond de 200 gram.

Pangasiusfilet zou ik overslaan. Gekweekte rotzooi. Sprot weegt denk ik 10 a 15 gram.

Je kunt het iets laten ontdooien maar echt niet teveel. En dan met een heet gemaakt mes (met kokend heet water) in porties snijden).

Is 450 gram niet erg weinig voor zo'n jonge Golden? Wat weegt Capi?

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik je vraag over het menu niet goed begrijp....?
Capi Mokka
1-ster
1-ster

Capi weegt 25 kilo. Is een werklijn en ze mag niet meer gaan wegen. Ze is aan de stevige kant met haar bijna 9 maanden en een buffeloor of iets anders lekkers eet ze ook graag in de avond. Ben nog opzoek, na iets waar ze langer mee bezig is. Na het wisselen.... is alles zo op! Ze is gelukkig niet meer zo bijterig..... maar juist heel erg lief!!! Capi is stevig! Ze houdt ook van snoepen! Gedroogd vlees een snack in de avond! Ze is 1 van de stevigste van haar broertjes en zusjes.

Capi - ps foto's blijven 6 maanden staan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Capi Mokka
1-ster
1-ster

Ben benieuwd wat je van mij menu vindt. Ben heel blij met mijn Capi!
kate25
1-ster
1-ster

Bericht door kate25 »

Persoonlijk zou ik wel opletten dat je met de orgaanmix én extra pens niet te hoog in orgaan gaat zitten. Pens reken ik zelf meestal meer als spiervlees dan als echt orgaan, maar een kant-en-klare orgaanmix bevat vaak al lever, nier, hart enzovoort. Daar zou ik dus even de percentages van nakijken.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Capi Mokka schreef: zo 10 mei 2026, 09:57 Capi - Golden Retriever - bijna 9 maanden

Dagmenu

Ik wil 5 kilo KB Barf Parelhoenlijf kopen (ook benieuwd hoeveel ze per stuk wegen) en ik heb nog 1 kilo gemalen kippennekken. Ik zelf bestel bij gropet te Rotterdam. Ik zou graag ook iets van gemalen pens kopen, liefst lam - maar zie meeste kip, rund en hert.
Een kip heeft geen pens. Die is voorbehouden aan herkauwers. De kip heeft een spiermaag. Net als bv eend en gans. Die is niet vergelijkbaar met pens. Maar daarom kan je dus enkel pens van rund, hert, lam of geit kopen, dat zijn namelijk de herkauwers.

Ik zit met mijn handen, vandaar dat ik pens gemalen moet kopen, dat is niet te doen voor mij. Ik heb in huis zalm moten (supermarkt) - pangasiusfilet, runderlappen meeste wel voor mensen op te sudderen en kipdijenvlees.
Zalmmoten uit de supermarkt: Neem de wilde zalmfilet die in de vriezer ligt en laat de zalm die in de koeling ligt liggen, evanals de pangasius. Het is allemaal kweekvis.
Groente is van de markt.... en wat ik zelf ook eet. Dat wil ik ook bij de kivo 5 diersoorten compleet gaan geven. Wat zouden jullie aanpassen. Tevens koop ik KB Mix Organen- 1 kg.

Geef je die mix op de barfdagen bij het vleesbot? Dan geef je een mix van hart, lever, nier en maag. Het is niet noodzakelijk er pens bij te geven. Wil je dat toch doen dan zou ik wat minder orgaanmix geven en dat vervangen door pens. Maar: Lever, nier en hart bevatten belangrijke voedingsstoffen. Pens niet.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Capi Mokka schreef: di 12 mei 2026, 10:34 Capi weegt 25 kilo. Is een werklijn en ze mag niet meer gaan wegen. Ze is aan de stevige kant met haar bijna 9 maanden en een buffeloor of iets anders lekkers eet ze ook graag in de avond. Ben nog opzoek, na iets waar ze langer mee bezig is. Na het wisselen.... is alles zo op! Ze is gelukkig niet meer zo bijterig..... maar juist heel erg lief!!! Capi is stevig! Ze houdt ook van snoepen! Gedroogd vlees een snack in de avond! Ze is 1 van de stevigste van haar broertjes en zusjes.

Een hond van 9 maanden is nog in de groei. En groei betekent gewichtstoename. Als je op deze leeftijd te weinig voert krijgt de opgroeiende hond te weinig voedingsstoffen binnen. Hij kan alleen groeien als hij voldoende voeding krijgt. Staar je niet blind op een getalletje dat rondgeroepen wordt. Kijk naar de hond. Elke hond is anders. De hond groeit door tot minstens 1-jarige leeftijd, en grotere rassen doen er doorgaans langer over om hun volwassen formaat en gewicht te krijgen. En eenmaal uitgegroeid gaan ze uitzwaren zoals dat heet.
Een teefje uit een werklijn weegt gemiddeld tussen de 25 en 30 kg. En dan is die 25 kg voor het kleinste teefje uit het nest. Jouw teefje is de stevigste zeg je, dus neem dan ook maar aan dat ze zwaarder moet worden dan die 25 kg.
Capi Mokka
1-ster
1-ster

Van deze stamboom-lijn stamt mijn Capi af. Van moederkant en beetje van paps kant - 1 van haar honden Castlemans Beaver, was ook van haar. Die heb ik in 2010 een keertje in het echt gezien. Die zit in de paps van Capi.

Zijn werklijnen die zijn kleiner als de mooie showlijnen. Degene die het bord vast houdt haar golden, is een tante van Capi en de reu naast haar is Capi's opa.
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Prachtige honden!
Ik heb altijd puur naar de hond gekeken qua gewicht/lijn en hoeveel voer.
Nou heb ik bij de huidige honden ook geen andere keuze, onbekende mixjes van onbekende ouders... maar ook bij de kromi's deed ik dat wel.

Opgroeiende honden zie ik graag gewoon goed, met een beetje vet rond de ribben. Je moet de ribben nog wel goed kunnen voelen, maar er mag best een laagje omheen zitten. Zoals de binnenkant van een vlakke hand, onder de knokkels. Prima huisdierenlijn noem ik dat.
Is de hond helemaal uitgegroeid en ga je er intensief mee sporten dan wil ik ze schraal, sportieve lijn. De ribben wil ik dan voelen zoals bij mijn hand, met een gebalde vuist, net onder de knokkels. Dan zit er nog maar een heel dun laagje vet over de ribben. Klein beetje wil je altijd houden, ribben hoef je niet te zien. Al zou ik bij zo'n werklijn korthaar het ook niet erg vinden de achterste ribben wel af en toe te kunnen zien.
Maar dat is dus pas als ie volwassen is. Na zo'n 24 maanden.

Tot 24 maanden hebben mijn honden een huishond lijn, afhankelijk van of de hond springt, mag ie best wat mollig. Stuiterballetjes liever niet.

Karen

Plaats reactie