veendrenkstof en bokashi/invloed op immuunsysteem

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

MarjaP
1-ster
1-ster

Bericht door MarjaP »

In de hoop dat iemand me kan helpen; vanwege poepeten en aarde en vachtproblemen bij 1 hond ben ik begonnen met veendrenkstof en bokashi.. Mijn vraag: 1 hond staat op Apoquel vanwege huidproblemen en enorme jeuk. Dit werkt geweldig, maar ik geef het liever niet natuurlijk . Nu dacht ik: Apoquel legt het immuunsysteem plat. Veendrenk en bokashi stimuleren een gezond immuunsysteem. Maar als haar immuunsysteem sterker wordt, worden de klachten van de huid en de jeuk dan ook weer erger?
Ze eet het graag. Qua voeding en dergelijke heb ik alles geprobeerd. Graag alleen advies over bovenstaande vraag.
Ik hoopte door dit te geven, ze van de Apoquel af kan. Ik zie nu iets meer jeuk dan vóór deze stoffen en ze gaat dan ook weer s nachts tegen me aan liggen, waar ze mee was gestopt vanaf de Apoquel.
Help!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: veendrenkstof en bokashi/invloed op immuunsysteem

Bericht door Lizzy »

Als de problemen van je hond veroorzaakt worden door een overactief immuunsysteem (waar een allergie wel op duidt) is de kans inderdaad groot dat de problemen erger worden als je het immuunsysteem gaat stimuleren. Dus in antwoord op je vraag: ja, dat kan.
eduardomorgan
1-ster
1-ster

Bericht door eduardomorgan »

MarjaP schreef: di 01 okt 2024, 08:34 In de hoop dat iemand me kan helpen; vanwege poepeten en aarde en vachtproblemen bij 1 hond ben ik begonnen met veendrenkstof en bokashi.. Mijn vraag: 1 hond staat op Apoquel vanwege huidproblemen en enorme jeuk. Dit werkt geweldig, maar ik geef het liever niet natuurlijk . Nu dacht ik: Apoquel legt het immuunsysteem plat. Veendrenk en bokashi stimuleren een gezond immuunsysteem. Maar als haar immuunsysteem sterker wordt, worden de klachten van de huid en de jeuk dan ook weer erger?
Ze eet het graag. Qua voeding en dergelijke heb ik alles geprobeerd. Graag alleen advies over bovenstaande vraag.
Ik hoopte door dit te geven, ze van de Apoquel af kan. Ik zie nu iets meer jeuk dan vóór deze stoffen en ze gaat dan ook weer s nachts tegen me aan liggen, waar ze mee was gestopt vanaf de Apoquel.
Help! geometry dash lite
Apoquel “legt” het immuunsysteem niet volledig plat, maar remt vooral bepaalde ontstekings- en jeukreacties. Veendrenkstof of bokashi kunnen het immuunsysteem niet zomaar “tegenwerken”, maar als je nu meer jeuk ziet, kan dat betekenen dat er toch iets verandert in haar reactie of darmbalans. Stop niet abrupt met Apoquel zonder overleg met de dierenarts. Misschien kun je samen rustig kijken of afbouwen mogelijk is terwijl je haar klachten goed blijft volgen.

Plaats reactie