Biotensor meting

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Biotensor meting

Basenji_Nova
1-ster
1-ster

Biotensor meting

Bericht door Basenji_Nova »

Goedemiddag,

Afgelopen week heb ik een biotensormeting laten doen bij mijn hond. Daar kwam uit dat ze voor alle ingrediënten in de voeding die ze nu krijgt intolerant zou zijn. Nova is 11 jaar en krijgt al zeker 8 jaar dezelfde voeding namelijk Raw4dogs en dan wisselen we alle smaken af.
Ik ben nu op advies van de vrouw die de meting deed overgestapt op gowill konijn met een aantal "supplementen " die ze me aanraden. Ik moest even slikken toen ik af moest rekenen van het bedrag.
Toen ik thuis kwam ben ik na gaan denken en vond ik het toch wel vreemd dat.mijn hond dus al 8 jaar voeding krijgt waar ze blijkbaar intolerant voor is. Maar ik al die tijd wel een vrolijke levendige hond heb zonder maag of darm klachten. Dat vind ik toch wel vreemd. Ik ben naar de meting toe gegaan omdat nova sinds een aantal weken een ontsteking aan dr lip heeft die niet over wil gaan en ik benieuwd was of ze misschien een allergie zou kunnen hebben. Maar het kan toch niet zo zijn dat een hond al 8 jaar lang eten krijgt waar ze blijkbaar niet tegen kan en nooit geen klachten heeft? Ik krijg er een beetje een vreemd gevoel bij.
Ik heb mevrouw een mail gestuurd met deze vraag en haar verklaring was dat ik kwalitatief goed voer heb gegeven al die jaren en dat het daarom zolang goed is g er gaan. Volgens haar zou een andere gebeurtenis, stress, vaccinatie ervoor gezorgd hebben dat het "emmertje" is overgestroomd en daardoor de intoleraties naar voren komen.
Hoe denken jullie hierover? Ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet geloven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Biotensor meting

Bericht door Lizzy »

Basenji_Nova schreef: za 16 mei 2026, 15:32 Goedemiddag,

Afgelopen week heb ik een biotensormeting laten doen bij mijn hond. Daar kwam uit dat ze voor alle ingrediënten in de voeding die ze nu krijgt intolerant zou zijn. Nova is 11 jaar en krijgt al zeker 8 jaar dezelfde voeding namelijk Raw4dogs en dan wisselen we alle smaken af.
Ik ben nu op advies van de vrouw die de meting deed overgestapt op gowill konijn met een aantal "supplementen " die ze me aanraden. Ik moest even slikken toen ik af moest rekenen van het bedrag.
Toen ik thuis kwam ben ik na gaan denken en vond ik het toch wel vreemd dat.mijn hond dus al 8 jaar voeding krijgt waar ze blijkbaar intolerant voor is. Maar ik al die tijd wel een vrolijke levendige hond heb zonder maag of darm klachten. Dat vind ik toch wel vreemd. Ik ben naar de meting toe gegaan omdat nova sinds een aantal weken een ontsteking aan dr lip heeft die niet over wil gaan en ik benieuwd was of ze misschien een allergie zou kunnen hebben. Maar het kan toch niet zo zijn dat een hond al 8 jaar lang eten krijgt waar ze blijkbaar niet tegen kan en nooit geen klachten heeft? Ik krijg er een beetje een vreemd gevoel bij.
Ik heb mevrouw een mail gestuurd met deze vraag en haar verklaring was dat ik kwalitatief goed voer heb gegeven al die jaren en dat het daarom zolang goed is g er gaan. Volgens haar zou een andere gebeurtenis, stress, vaccinatie ervoor gezorgd hebben dat het "emmertje" is overgestroomd en daardoor de intoleraties naar voren komen.
Hoe denken jullie hierover? Ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet geloven.
Ohww, lastig! Maar van Raw4dogs krijgt je hond alle "smaken" afgewisseld? Je sluit niks uit? Of geef je vaker rund/kip? Want als je vaak 1 bepaalde diersoort geeft, kan een hond daar een allergie voor ontwikkelen. Kan. Hoeft niet. Maar als je alles geeft, dan krijgt je hond dus:

Kip, rund, fazant, haas, hert, lam, eend, zalm, bloemkool, wortel, spinazie, zeewier, cranberry. En waar is je hond dan precies allergisch voor, voor al deze diersoorten?

OK, en daarom wil ze kennelijk dat je een eliminatie dieet gaat doen met gowill konijn? En supplementen. Wat voor supplementen, als ik vragen mag?

Problemen met allergie op diersoorten hoeft zich niet te uiten in maag/darmproblemen. Dat kan. Maar hoeft niet. Bij een allergie zie je juist vaker huidproblemen. Jeuk, irritatie, oorontstekingen.

Een voedselallergie is een overreactie van het immuunsysteem op specifieke eiwitten. Dat leidt tot jeuk en huidklachten. Een voedselintolerantie is een reactie van de spijsvertering. Daarbij reageert het lichaam niet goed op een bepaalde stof. Dat resulteert in maag-darmklachten. Dus die mevrouw heeft een allergie gemeten, denk ik, en geen intolerantie?

Je bent daar naartoe gegaan omdat je hond een ontsteking heeft aan haar lip. Ik denk dat deze mevrouw gemeten heeft dat je hond een allergie heeft voor al deze diersoorten, waar dit probleem (met de lip) door veroorzaakt is. En dat kan. Ja, moet je eerst in de biotensormeting geloven natuurlijk. Ik ga daar niet over..... Echt, ik durf daar geen uitspraak over te doen.

En ja, het kan, dat je hond dit 8 jaar eet en nu de emmer is overgelopen door stress, vaccinatie, medicatie, etc. en je hond nu een probleem heeft, feitelijk, met het immuunsysteem.

Je hebt het geld nou toch al uitgegeven, is het een idee om dit gewoon op te volgen en te kijken hoe het gaat de komende weken?
Basenji_Nova
1-ster
1-ster

Bedankt voor je reactie. De mevrouw van de meting had het echt over een intolerantie, ze benoemde nog specifiek dat het geen allergieën waren maar intoleranties. Nova krijgt inderdaad alle smaken Raw4dogs die ik steeds afwissel. Ook met de omega 3 van artic blue die ik nova altijd geef moest ik stoppen omdat dat niet goed voor haar zou zijn. Ze heeft nooit klachten gehad van maag darm of huid. Alleen sinds kort dan haar lip. Buiten de voeding die ik heb gekocht heb ik ook nog aloëvera Juice, manuka honing en puur detoxi druppels gekocht op haar advies. Ik ga dit de komende weken ook allemaal geven zoals ze geadviseerd heeft want ik heb het nu inderdaad toch al in huis.
Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat echt alle ingrediënten uit de Raw4dogs uit haar meting zijn gekomen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Basenji_Nova schreef: za 16 mei 2026, 17:34 Bedankt voor je reactie. De mevrouw van de meting had het echt over een intolerantie, ze benoemde nog specifiek dat het geen allergieën waren maar intoleranties. Nova krijgt inderdaad alle smaken Raw4dogs die ik steeds afwissel. Ook met de omega 3 van artic blue die ik nova altijd geef moest ik stoppen omdat dat niet goed voor haar zou zijn. Ze heeft nooit klachten gehad van maag darm of huid. Alleen sinds kort dan haar lip. Buiten de voeding die ik heb gekocht heb ik ook nog aloëvera Juice, manuka honing en puur detoxi druppels gekocht op haar advies. Ik ga dit de komende weken ook allemaal geven zoals ze geadviseerd heeft want ik heb het nu inderdaad toch al in huis.
Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat echt alle ingrediënten uit de Raw4dogs uit haar meting zijn gekomen.
Ja maar het kan. Ik zal ff een foto plaatsen van een Hemopet rapport (voedselallergie).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Afbeelding

Deze komt van Internet maar helaas bijna niet te lezen. Maar deze hond reageert op bijna alles in rood of oranje. Ik plaats ook nog ff een foto van Sjoerd z'n test (hopelijk beter leesbaar maar minder interessant omdat hij op bijna niks rood/oranje heeft getest).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

20260517_112356.jpg
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou wel denken dat als je hond echt echt echt allergisch/intolerant is, je meer gezondheidsklachten zou hebben. Of dit echt zo is weet ik niet maar dat lijkt me logisch. Kun je een foto van de plek maken?
Basenji_Nova
1-ster
1-ster

Lizzy schreef: zo 17 mei 2026, 12:35 Ik zou wel denken dat als je hond echt echt echt allergisch/intolerant is, je meer gezondheidsklachten zou hebben. Of dit echt zo is weet ik niet maar dat lijkt me logisch. Kun je een foto van de plek maken?
Dit is het plekje nu. In oktober heeft ze het ook gehad, maar toen was het veel erger en is het met prednison weggegaan. Dit plekje zit er vanaf Pasen. Prednison zorgt er deze keer niet voor dat het weg gaat. Maar de plek wordt ook niet groter. Het ziet er nu vrij rood uit, maar dat verschilt ook steeds het kan er over een uur ineens weer veel rustiger en huidskleurig uitzien.Ik zal zo eens een screenshot van nova dr verslag van de meting hier neer zetten. Want dat ziet er heel anders uit dan die jij laat zien :-\
Bijlagen
20260517_070103.jpg
Basenji_Nova
1-ster
1-ster

Dit is het verslag dat ik heb ontvangen nav de meting van nova. Ik hoop dat het te lezen is.
Bijlagen
Screenshot_20260517_132405_Outlook.jpg
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Basenji_Nova schreef: zo 17 mei 2026, 13:23 Dit is het plekje nu. In oktober heeft ze het ook gehad, maar toen was het veel erger en is het met prednison weggegaan. Dit plekje zit er vanaf Pasen. Prednison zorgt er deze keer niet voor dat het weg gaat. Maar de plek wordt ook niet groter. Het ziet er nu vrij rood uit, maar dat verschilt ook steeds het kan er over een uur ineens weer veel rustiger en huidskleurig uitzien.Ik zal zo eens een screenshot van nova dr verslag van de meting hier neer zetten. Want dat ziet er heel anders uit dan die jij laat zien :-\
OK. Begrijp ik het nou goed dat dit de klacht is die je hond heeft? En je hiervoor bij de biotensor meting mevrouw bent gegaan? Verder geen klachten?

Ik wil graag weten of hier ooit een biopt van genomen is. Zo niet: beveel ik dat aan.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Basenji_Nova schreef: zo 17 mei 2026, 13:26 Dit is het verslag dat ik heb ontvangen nav de meting van nova. Ik hoop dat het te lezen is.
Extreme reactie op kip, lam, rund, vis, geit, gans, fazant, kalkoen, eend, struisvogel, insect, wild zwijn, varken, buffel.

Extreem? En dan hebben we het over de zweer op haar lip als klacht?

OK. Ja, wat moet ik hier van zeggen...? Ik vind het wel licht ingewikkeld zeg maar.

Wat ik zou doen, in jouw plaats? Ik zou een paar weken alleen konijn gaan voeren. Kijken of dingen verbeteren. En ik liet een biopt nemen van de plek op de lip.

Plaats reactie