ik weet niet wat wijsheid is.
Ik heb van Hermann's de kangoeroe blikken gekocht.
Dat is geen volledig voer. Wat kan ik veilig toevoegen? Of kan ik beter eerst even op alleen het blik blijven?
Moderator: Lizzy

dankjewel.hannabelgje schreef: di 19 mei 2026, 09:40 Ik denk dat het goed is om naar een internist te gaan. En tijdelijk voer wat niet compleet is, dat is niet erg.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

DankjewelKromfohrlanders schreef: di 19 mei 2026, 09:52 Wat een ellende al.
Ik heb met mijn vorige hond heel wat allergie ellende gehad, persoonlijk vindt ik het niet heel erg als allergie klinken maar het kan natuurlijk wel. Allergie kan zich opbouwen. Mijn Aismee heeft jaren alleen problemen met kip gehad, maar kon na een aantal jaar opeens ook niet meer tegen rund en later niet meer tegen zalm. Gelukkig is het bij haar daarbij gebleven.
Doutze kreeg elke paar maand een nieuwe allergie erbij, dat was in mijn ogen, achteraf, vooral door problemen met haar immuunsysteem.
Ik kan je helaas niet echt helpen maar wilde wel de tip meegeven eens een andere etensbak te proberen.
Mijn honden krijgen eigenlijk altijd eten en drinken uit een RVS bak. Op een gegeven moment had ik met Doutze dat ze opeens helemaal nergens meer tegen leek te kunnen. Toen kreeg ik de tip de bak eens te verwisselen en bleek dat RVS de boosdoener was. Bak van aardewerk heeft toen echt enorm geholpen.
Was echt een wereld van verschil. Dus dat wou ik je nog als tip meegeven dat de omgeving ook iets doen kan en het dus niet perse in het eten hoeft te zitten.
Heel veel succes en sterkte met deze zoektocht.
Het is zo lastig zoiets.
Karen
Bij ons eten ze altijd uit glazen schalen. Dat zou misschien ook een optie zijn.spreeuwtje schreef: di 19 mei 2026, 10:25 Dankjewel
Waarom vind je het niet als allergie klinken?
Hij krijgt idd in een rvs bak eten. Een keramieken bak aanschaffen is nog de minst moeilijke aanpassing. Dus ik ga daar eens naar zoeken.
Hoe kwam je er achter dat Aismee allergisch was?

Is het mogelijk om pompoen toe te voegen? Of kan hij daar ook niet tegen?spreeuwtje schreef: dankjewel.
Ik maak me een beetje zorgen om niet complete voeding omdat zijn ontlasting nu gele bagger is door de rijst met koolvis. Hij heeft ook problemen met zijn anaalklieren. Ik ben bang dat zijn ontlasting met alleen gegaard kangoeroe vlees ook niet stevig zal zijn. Daarnaast heeft hij HD en hebben we de afgelopen tijd ons vooral gericht op de versterking van zijn spieren. Ook daar is heel wat tijd, energie en geld in gegaan. Het zou balen zijn als dat nu weer afgebroken gaat worden.
Je kunt per vita-min van Puur aan toe voegen. Ik denk dat de gele bagger vooral komt door de gekookte rijst.spreeuwtje schreef: di 19 mei 2026, 10:22 dankjewel.
Ik maak me een beetje zorgen om niet complete voeding omdat zijn ontlasting nu gele bagger is door de rijst met koolvis. Hij heeft ook problemen met zijn anaalklieren. Ik ben bang dat zijn ontlasting met alleen gegaard kangoeroe vlees ook niet stevig zal zijn. Daarnaast heeft hij HD en hebben we de afgelopen tijd ons vooral gericht op de versterking van zijn spieren. Ook daar is heel wat tijd, energie en geld in gegaan. Het zou balen zijn als dat nu weer afgebroken gaat worden.

Ik heb geen idee waar hij nou wel of niet allergisch voor is.hannabelgje schreef: di 19 mei 2026, 16:08 Is het mogelijk om pompoen toe te voegen? Of kan hij daar ook niet tegen?
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Dat zou heel goed kunnen. Ik hoop dat de kangoeroe morgen binnen komt.Lizzy schreef: di 19 mei 2026, 20:49 Je kunt per vita-min van Puur aan toe voegen. Ik denk dat de gele bagger vooral komt door de gekookte rijst.
Snap ik. Daarom is een eliminatie dieet nu wel handig en verstandig. En dan zou ik gewoon alleen vlees + calcium of een multivit geven. Verder niks. Als dat nou een paar dagen goed gaat, dan kun je pompoen toevoegen. Gaat dat goed: gekookte andijvie. Gaat dat goed: gekookte witlof. En zo verder. Als ie nou weer goed in zijn vel zit (laten we hopen dat dat gebeurd): kun je er weer een diersoort aan toe gaan voegen.spreeuwtje schreef: di 19 mei 2026, 22:33 Ik heb geen idee waar hij nou wel of niet allergisch voor is.

Ik kan niet zien of hij het er goed op doet omdat de ontstekingen dus schijnbaar vooral in de maag/darmwand te zien is. Ik ben er nu achter dat die aanvallen die hij heeft, gas aanvallen zijn door bacteriën. Afgelopen dag en nacht hard bezig geweest om te voorkomen dat hij van de pijn zijn dekens en gras etc wilde opeten. Ondanks medicatie per injectie duurde het uuuuuuren. Hij had nl een hap anallergic brokjes van Schoffie te pakken gekregen. Binnen de minuut reageerde hij. Die buikpijn is dus geen allergische reactie maar een reactie op de bacteriën. Ik ben nu dus ook angstig om vitaminen toe te voegenLizzy schreef: wo 20 mei 2026, 17:24 Snap ik. Daarom is een eliminatie dieet nu wel handig en verstandig. En dan zou ik gewoon alleen vlees + calcium of een multivit geven. Verder niks. Als dat nou een paar dagen goed gaat, dan kun je pompoen toevoegen. Gaat dat goed: gekookte andijvie. Gaat dat goed: gekookte witlof. En zo verder. Als ie nou weer goed in zijn vel zit (laten we hopen dat dat gebeurd): kun je er weer een diersoort aan toe gaan voegen.

Pffft. Wat een narigheid zegspreeuwtje schreef: do 21 mei 2026, 18:07 Ik kan niet zien of hij het er goed op doet omdat de ontstekingen dus schijnbaar vooral in de maag/darmwand te zien is. Ik ben er nu achter dat die aanvallen die hij heeft, gas aanvallen zijn door bacteriën. Afgelopen dag en nacht hard bezig geweest om te voorkomen dat hij van de pijn zijn dekens en gras etc wilde opeten. Ondanks medicatie per injectie duurde het uuuuuuren. Hij had nl een hap anallergic brokjes van Schoffie te pakken gekregen. Binnen de minuut reageerde hij. Die buikpijn is dus geen allergische reactie maar een reactie op de bacteriën. Ik ben nu dus ook angstig om vitaminen toe te voegen