Ik heb een aantal reacties van opvangen, maar er zijn er geen met echt jonkies nu, dus dan zouden we kunnen kijken of er een match is met een iets oudere (op zich schat ik Ollie wel zachtaardig in). Maar het weer werkt natuurlijk ook niet echt mee. Ze zitten allemaal op een uurtje rijden dus het is nogal een activiteit.
Dus ondertussen ook maar kijken wat er aan nestjes in de buurt is. Dan maar een beetje minder volgens mijn principes.
Het is bij cavia's inderdaad weer anders dan bij konijnen. Ongecastreerde rammen kunnen eigenlijk nooit samen, en volgens mij zijn konijnen ook weer net iets makkelijker met narcose dan cavia's. Dus dat maakt dat er bij konijnen vaker voor castreren wordt gekozen dan bij cavia's. Was voor mij ook wel even wennen.
De konijnen bracht ik altijd voor een paar dagen naar een opvang en dan kozen ze daar een goede match uit en kreeg ik ze gekoppeld terug. Ook dat is bij cavia's weer ongebruikelijker; ik zag bij een opvang dat ze een koppelvakantie aanbieden, a 30 euro per dag
Konijnen moesten ook samen in het reismandje naar huis want dat versterkt de band. Bij cavia's is dat weer niet de bedoeling.
Het zijn natuurlijk ook wel echt verschillende diersoorten.
Ollie ontdooit gelukkig alweer een beetje. Loopt wat meer rond en ik kan hem weer aaien. De eerste dagen was ie echt gestresst en schrikachtig.