Hallo allemaal, ik pas op een senior dame, Luna 13,5 jaar oude Berner Senner. Ze heeft in haar hele leven nog nooit een dierenarts gezien. Niet dat ze geen problemen heeft maar afijn....Mijn vraag is, ze eet alleen nog maar lekkere dingen, die zij op dat moment lekker vind
Ik ben al dagen bezig om haar te laten eten. Ze houdt van Paté maar dat kan morgen weer anders zijn. Ze kreeg altijd brokken en blikken natvoer. Ik geef haar nu soms een beetje verse pens en tonijn. Nu heb ik barfworsten gekocht. Deze kook ik even omdat ik bang ben dat het anders verkeerd afloopt, lees diarree
Maar iemand suggesties? Hoeveel? Graag advies
Senior
Moderator: Lizzy
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Senior
Eet ze ook het voer dat ze gewend is niet? Want waarom zou je (te) veel gaan sleutelen aan een dieet waar ze al deze respectabele leeftijd mee bereikt hebt? En je schrijft oppas, korte tijd, langere tijd? Kan het zijn dat ze slecht eet omdat ze in andere omstandigheden is?
Hallo Siberienne,
Ik pas al vanaf de kerst op, ben alleen 6 wkn tussendoor weggeweest. Ze kent wel vaker periodes van slecht eten maar nu gewichtsverlies en futloos
Ze wil ook haar oude brokken en blikvoer niet meer eten. Wat zij vandaag met smaak op eet, wil ze morgen niet meer eten. Niet met alles maar qua eten is het erg lastig. Vlees wil zij wel en ik probeer er gelijk wat vocht in te krijgen.
Ik pas al vanaf de kerst op, ben alleen 6 wkn tussendoor weggeweest. Ze kent wel vaker periodes van slecht eten maar nu gewichtsverlies en futloos
Ze wil ook haar oude brokken en blikvoer niet meer eten. Wat zij vandaag met smaak op eet, wil ze morgen niet meer eten. Niet met alles maar qua eten is het erg lastig. Vlees wil zij wel en ik probeer er gelijk wat vocht in te krijgen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Klinkt als een situatie voor een dierenarts.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik sluit me aan bij Hannah. Dit klinkt als een gezondheidsprobleem. Dit heb ik 2x met een oudere hond gehad en beide keren was het goed mis. Dat niet meer lusten wat gisteren nog lekker was bij een hond op deze leeftijd, dan kan het te maken hebben dat het eten niet goed valt, en dan willen ze het niet meer.Ozzy99 schreef: zo 14 jun 2026, 19:31 Hallo Siberienne,
- pearlsofpassion
- Moderator
Idd. Herkenbaar.
Onze 2 katten hadden het ook, een tijdje later was het dan tijd om afscheid te nemen.
Onze 2 katten hadden het ook, een tijdje later was het dan tijd om afscheid te nemen.