BARF en kwartel-eieren bij een hond met gevoelige maag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

sophiasmith
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door sophiasmith »

Hallo allemaal,

Ik geef mijn hond sinds enkele maanden BARF en dat gaat over het algemeen goed. Nu wil ik graag kwartel-eieren toevoegen aan zijn menu omdat ik hoor dat veel honden daar baat bij hebben.

Mijn hond heeft echter een gevoelige maag en reageert soms op nieuwe voedingsmiddelen met zachte ontlasting. Daarom vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het introduceren van kwartel-eieren bij een hond die snel maag- of darmklachten krijgt.

Zijn jullie begonnen met een heel ei per keer of eerst met een halve? En geven jullie het ei inclusief schaal of juist niet in het begin?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: BARF en kwartel-eieren bij een hond met gevoelige maag

Bericht door Lizzy »

sophiasmith schreef: di 16 jun 2026, 03:26 Hallo allemaal,

Ik geef mijn hond sinds enkele maanden BARF en dat gaat over het algemeen goed. Nu wil ik graag kwartel-eieren toevoegen aan zijn menu omdat ik hoor dat veel honden daar baat bij hebben.

Mijn hond heeft echter een gevoelige maag en reageert soms op nieuwe voedingsmiddelen met zachte ontlasting. Daarom vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het introduceren van kwartel-eieren bij een hond die snel maag- of darmklachten krijgt.

Zijn jullie begonnen met een heel ei per keer of eerst met een halve? En geven jullie het ei inclusief schaal of juist niet in het begin?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Ik kan niet inschatten hoe gevoelig je hond is. Ik weet ook niet hoe zwaar je hond weegt. Voor een hond van 3 kg is een kwartel-ei een heus ding. Voor een Dalmaat : die stopt dat in zijn holle kies.

Als je een kleine hond hebt: begin dan klein. Geef desnoods eerst een deel, bijv. alleen de dooier. Kijk ook even of je dat gekookt geeft of rauw. Of geef een half eitje. En nog even geen schil. En gaat dat goed, kun je ook de schil proberen maar wrijf de schil (die je niet verhit - verhit moet je 'm weggooien) tussen je vingers fijn.

Ik weet niet of je wat kunt met mijn reactie maar ik hoor het wel!
Plaats reactie