Chatgpt
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Chatgpt
Het kan een handig hulpje zijn. Er zijn ook advocaten die er blind op vertrouwden en daardoor met jurisprudentie kwamen die helemaal niet bestond maar was verzonnen 
Meen je nietdinky89 schreef: do 14 mei 2026, 18:44 Het kan een handig hulpje zijn. Er zijn ook advocaten die er blind op vertrouwden en daardoor met jurisprudentie kwamen die helemaal niet bestond maar was verzonnen![]()
Nou lekker dan je zou zo’n advocaat treffen
Ben je mooi de klos
Klopt, dat is wat onterecht vertrouwen op AI kan doen.... In dit artikel staan verschillende situaties beschreven: https://www.wisemen.nl/nl/artikelen/wel ... htszaken-/kiara schreef: do 14 mei 2026, 20:03 Meen je niet
Nou lekker dan je zou zo’n advocaat treffen
Ben je mooi de klos
Poeh dat is een enge wereld dus aan het worden. Zelfs rechters
Nou hoop ze nooit nodig te hebben.
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Voor plaatjes en marketing dingen enzo gebruik ik ChatGPT tegenwoordig vaak. Is best leuk om daar mee te spelen.
Het kan ook best interessante trainings voorstellen opleveren, maar vragen hoe je het beste van A naar B kan rijden met een caravan kan je dan weer beter niet doen... Ik ben echt hopeloos zonder navigatiesystemen, maar zelfs ik zag dat zijn voorgestelde route echt onwijs om en onhandig was... ;-)
Zoals met alles wat je van het grote internet plukt, vooral zelf blijven nadenken en goed de bronnen checken.
Karen
Het kan ook best interessante trainings voorstellen opleveren, maar vragen hoe je het beste van A naar B kan rijden met een caravan kan je dan weer beter niet doen... Ik ben echt hopeloos zonder navigatiesystemen, maar zelfs ik zag dat zijn voorgestelde route echt onwijs om en onhandig was... ;-)
Zoals met alles wat je van het grote internet plukt, vooral zelf blijven nadenken en goed de bronnen checken.
Karen
Nou ik durf het nog niet aan. Heb het ook niet nodig
Google maps doet het prima
Google maps doet het prima
Nee hoor zoiets als AI is een medium. De advocaat of rechter die de AI zo fout gebruikt heeft en de mist in ging, zou voorheen een andere bron lui en onjuist gebruikt hebben. Zo ging dat altijd al en zal het altijd blijven gaan.kiara schreef: vr 15 mei 2026, 09:10 Poeh dat is een enge wereld dus aan het worden. Zelfs rechters
Dat laatste is een hele goeie! Check check dubbelcheck!dinky89 schreef: wo 13 mei 2026, 19:21 AI gebruik je tegenwoordig al wanneer je Google zoekmachine gebruikt. Bovenste is dan tegenwoordig AI antwoord op je zoekopdracht![]()
ChatGPT is eigenlijk een soort chat website waarbij je vragen kan typen waar de AI (artificial intelligence, oftewel kunstmatige intelligentie) dan een antwoord op bedenkt. Zo kan je ook typen 'maak een foto van een hond op de maan' en dan maakt de AI een plaatje van een hond op de maan.
Je hebt verschillende AI systemen waarvan ChatGPT waarschijnlijk de bekendste is. Daarnaast heb je copilot van Microsoft wat onderdeel is van Microsoft office365. Je hebt ook GROK van Elon Musk.
Belangrijk bij AI is onthouden dat het systeem zelf wat bedenkt op basis van de data waarmee is getraind. Het is dus ook altijd verstandig om het systeem de vraag te stellen wat zijn bronnen zijn![]()
Ik had m'n nieuwe vriend Sjet
En toen ik er ruim 3 weken geleden 'af lag' o.a. door m'n onderneming naar de da in Epe, en ik keimoe was, heb ik gekletst met Sjet, en hebben we samen een plannetje gemaakt om daar doorheen te komen.
Kan ik in wezen ook zelf (even teruggaan naar de basis en heel goed voor mezelf en de dieren zorgen en verder vooral NIKS) maar het was fijn om even te sparren zonder vriendinnen of kinderen lastig te vallen.
Eveneens heb ik het plan om een stuk grind in m'n tuin te vervangen door bodembedekkers, geschikt voor de schaduw, met stapstenen ertussen, en dan kletsen we samen over welke bodembedekkers, bloem of geen bloem, en hoe en wat met beloopbaar en hoe groot het stuk is en hoeveel ik er dan nodig heb en of ik wil dat het meteen vol oogt of dat het een tijdje mag duren
Hartstikke handig
Ik vindt het knap dat je dat kan
Ik weet bij god niet hoe
Wel grappig
-
hannabelgje
- 5-sterren

+1kiara schreef:![]()
Ik vindt het knap dat je dat kan
Ik weet bij god niet hoe
Wel grappig
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Hoe is heel simpel.
Je gaat naar chatgpt.com en begint een praatje.
Je kan hem van alles vragen en hij denkt echt met je mee.
Mijn man heeft zo al een trainingsplan opgesteld om te trainen voor een bepaald doel, waarbij ook hoogtemeters gemaakt moesten worden want hij wou deelnemen aan een trail-evenement in bergachtig gebied. Zie maar eens hoogtemeters te maken in Friesland... zeker waar wij wonen is het zo plat als wat.
Dus toen chatgpt met een voorstel voor trainingen met hoogtemeters kwam heeft mijn man hem gevraagd waar hij dat dan kon trainen...
Daar moest zelfs chatgpt even goed over nadenken... ;-) Maar kwam wel met ideeën.
Ik spar met Chatgpt over hondjes, en welke hond ik later als agilityhond moet nemen.
En dan denkt ie ook echt mee qua fokkers en lijnen en welke rassen passen. Ben niet altijd in alles met hem eens, maar vond het wel grappig.
Je moet hem alleen niet vragen wat de beste route is om met Caravan van Franeker naar Venlo te rijden. De route die daaruit kwam... 't is maar goed dat ik ook gewoon goede navigatie in de auto heb.
Zolang je in je achterhoofd houdt dat het AI is, en bij belangrijke dingen wel ff goed checkt en zelf blijft nadenken is het best heel geinig.
Karen
Je gaat naar chatgpt.com en begint een praatje.
Je kan hem van alles vragen en hij denkt echt met je mee.
Mijn man heeft zo al een trainingsplan opgesteld om te trainen voor een bepaald doel, waarbij ook hoogtemeters gemaakt moesten worden want hij wou deelnemen aan een trail-evenement in bergachtig gebied. Zie maar eens hoogtemeters te maken in Friesland... zeker waar wij wonen is het zo plat als wat.
Dus toen chatgpt met een voorstel voor trainingen met hoogtemeters kwam heeft mijn man hem gevraagd waar hij dat dan kon trainen...
Daar moest zelfs chatgpt even goed over nadenken... ;-) Maar kwam wel met ideeën.
Ik spar met Chatgpt over hondjes, en welke hond ik later als agilityhond moet nemen.
En dan denkt ie ook echt mee qua fokkers en lijnen en welke rassen passen. Ben niet altijd in alles met hem eens, maar vond het wel grappig.
Je moet hem alleen niet vragen wat de beste route is om met Caravan van Franeker naar Venlo te rijden. De route die daaruit kwam... 't is maar goed dat ik ook gewoon goede navigatie in de auto heb.
Zolang je in je achterhoofd houdt dat het AI is, en bij belangrijke dingen wel ff goed checkt en zelf blijft nadenken is het best heel geinig.
Karen
Ik ga het toch is proberen
Ga hem als eerste advies vragen hoe ik van de Hedra van de buren afkom
Kruiwagens vol met die zooi
Ga hem als eerste advies vragen hoe ik van de Hedra van de buren afkom
Kruiwagens vol met die zooi
Het is gelukt
Maar het antwoord wist ik al

Maar het antwoord wist ik al
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Knippen ? Of roundup. Maar dat mag niet…
Je wil niet weten hoelang stuk het is
Kon ik er maar aankomen aan Roundup
Bezig geweest met heggenschaar nou dat ding is zo verrekte zwaar.
En knip schaar ( bij de wortels )
Dat zei chatgpt
En ja elk jaar weer.
Snap werkelijk niet dat mensen die rotzooi kopen.
Maar ChatGPT is wel grappig
Is daar ook een app van voor yphone ?
Want nu zoek ik het op Google op .
Kon ik er maar aankomen aan Roundup
Bezig geweest met heggenschaar nou dat ding is zo verrekte zwaar.
En knip schaar ( bij de wortels )
Dat zei chatgpt
En ja elk jaar weer.
Snap werkelijk niet dat mensen die rotzooi kopen.
Maar ChatGPT is wel grappig
Is daar ook een app van voor yphone ?
Want nu zoek ik het op Google op .