Re: Topic: foto van de dag 2.0
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Blauwe bessen plukken. Zo leuk, een onbemand veld, er staan emmertjes, een geldkistje en er hangt een qr code om mee te betalen. Je plukt zelf, weegt zelf en betaald zelf. En dan ga je met prachtige onbespoten bessen naar huis.
Het is alleen zo jammer dat je voor dit soort dingen altijd weer een eind moet rijden. Dat maakt het niet iets om vaak te doen en uiteindelijk ook niet echt beter voor de wereld. Maar goed, ik heb nu genoeg mee om de buurvrouw en een vriendin te verwennen.
Het is alleen zo jammer dat je voor dit soort dingen altijd weer een eind moet rijden. Dat maakt het niet iets om vaak te doen en uiteindelijk ook niet echt beter voor de wereld. Maar goed, ik heb nu genoeg mee om de buurvrouw en een vriendin te verwennen.
Wat leuk en gezellig kaela :-)
Toch een leuke ervaring, Kaela, en fijn dat je genoeg had voor jezelf, buurvrouw én vriendin.
Dat vind ik ook hoor, leuk die kraampjes/velden waar je goedkoper/leuker kunt winkelen maar als het niet te fietsen is kost het allemaal weer autokilometers en dat wil je eigenlijk niet.
Soms plan ik om er langs zo'n kraam/boer te gaan en combineer dingen, zo voelt het dan minder fout.
Dat vind ik ook hoor, leuk die kraampjes/velden waar je goedkoper/leuker kunt winkelen maar als het niet te fietsen is kost het allemaal weer autokilometers en dat wil je eigenlijk niet.
Soms plan ik om er langs zo'n kraam/boer te gaan en combineer dingen, zo voelt het dan minder fout.
En die zijn lekkerKaela schreef: za 11 jul 2026, 13:11 Blauwe bessen plukken. Zo leuk, een onbemand veld, er staan emmertjes, een geldkistje en er hangt een qr code om mee te betalen. Je plukt zelf, weegt zelf en betaald zelf. En dan ga je met prachtige onbespoten bessen naar huis.
Het is alleen zo jammer dat je voor dit soort dingen altijd weer een eind moet rijden. Dat maakt het niet iets om vaak te doen en uiteindelijk ook niet echt beter voor de wereld. Maar goed, ik heb nu genoeg mee om de buurvrouw en een vriendin te verwennen. IMG_6324.jpeg
En laat ik nou de mazzel hebben dat ik het lopend af kan
Soms verkopen ze ook wel wat planten althans hier wel . Dan kan je in je eigen tuin oogsten
Niet een foto van vandaag maar van zaterdag. We waren aan het wandelen bij het Fochteloërveen en zagen op de heenweg al deze paarse vlinder. Op de terugweg was hij er nog steeds en ging rustig zitten waardoor we hem rustig op de foto konden zetten. Vervolgens samen een potje staan huilen omdat mijn schoonmoeder, die afgelopen maart is overleden, zei dat we moesten uitkijken naar een paarse vlinder als 'groet' van haar. Wat missen we haar 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Prachtige foto - en geef jezelf een ‘vlinderknuffel’ - het valt niet mee om geliefden te missen.dinky89 schreef: di 21 jul 2026, 10:39 PXL_20260718_132620372.jpg
Niet een foto van vandaag maar van zaterdag. We waren aan het wandelen bij het Fochteloërveen en zagen op de heenweg al deze paarse vlinder. Op de terugweg was hij er nog steeds en ging rustig zitten waardoor we hem rustig op de foto konden zetten. Vervolgens samen een potje staan huilen omdat mijn schoonmoeder, die afgelopen maart is overleden, zei dat we moesten uitkijken naar een paarse vlinder als 'groet' van haar. Wat missen we haar![]()
Als we vlinders zien, is dat voor mij mijn vader die even gedag komt zeggen. Hij was zo’n natuurmens
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Portretjes van ons portret (gespeeld met de camera in de telefoon)
Het gespuis even op struin. Met dit natte weer zitten ze veel te veel binnen. Dan daar maar even wat op slooptocht.
Wat een prachtige vogels. Ooit nog een wens van mij. Alleen nog geen idee welk soort
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
‘Trollenboter’ - heerlijk die Noorse paddestoel namen. We hadden verder weer een goede vangst
En ik heb 20 kilo schoothond
En ik heb 20 kilo schoothond
Lekker warm kacheltjeSiberienne schreef: za 12 sep 2026, 21:58 IMG_1086.jpeg
‘Trollenboter’ - heerlijk die Noorse paddestoel namen. We hadden verder weer een goede vangst![]()
En ik heb 20 kilo schoothond IMG_2737.jpeg
Trollenboter? Geen trollensmør? Heksenboter bij ons.
Nog nooit van gehoordSiberienne schreef: za 12 sep 2026, 21:58 IMG_1086.jpeg
‘Trollenboter’ - heerlijk die Noorse paddestoel namen. We hadden verder weer een goede vangst![]()
En ik heb 20 kilo schoothond IMG_2737.jpeg
Wat kan je daarvan maken dan ?
- Charlie Angel
- Moderator
Wat grappig, trollenboter, nog nooit van gehoord.
Heerlijk zo'n schoothondje! Jullie hebben elkaar echt gevonden hè, zo mooi! [emoji3590]
Onze vlinderstruik zit nog steeds helemaal vol bloemen en vlinders. [emoji3059][emoji1652]

Heerlijk zo'n schoothondje! Jullie hebben elkaar echt gevonden hè, zo mooi! [emoji3590]
Onze vlinderstruik zit nog steeds helemaal vol bloemen en vlinders. [emoji3059][emoji1652]

Heksenboter is een slijmzwam. Geen echte paddenstoel. En ook geen echte zwam. Ook geen schimmel. Het is een kolonie van eencellige organismen die over de grond kruipt en daarbij een slijmspoor nalaat. Is niet giftig maar je kan er niets van maken.
De laatste zonnestralen van het jaar? We genieten er van!