Knobbeltje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Knobbeltje

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

We zijn inderdaad bij die 2de DA gebleven.
Het was 1 van de assistente die niet echt wou meewerken. Toen ik uiteindelijk de DA zelf aan de telefoon had was die wel heel meegaand en die vertrouwde er wel op dat ik mijn hond goed genoeg ken om pijn te onderscheiden van onrust/warmte (die assistente durfde te zeggen dat Pippa zo hijgde omdat het warm weer was, die heeft van mij een niet zo'n vriendelijk antwoord gekregen)

Ik durf nu wel voorzichtig positief te zijn. Gisteren zijn die extra hechtingen verwijderd en we zien nu een heel ander hondje! Gisteren heeft ze lekker kunnen liggen, ging ook vlot ergens liggen. Gisteravond was er iets meer onrust maar uiteindelijk had ze haar plekje gevonden en heeft heel de nacht geslapen, zonder sedatie!! Vanmorgen hebben we haar meegenomen naar het bos, even een klein rondje gelopen. Ze vond het heerlijk, thuis lekker gegeten en na even drentelen ligt ze nu lekker te slapen.

Ben zo trots op haar...die kap moet nog 10 extra dagen om blijven en dat doet ze prima. Met wandelen gaat tie af zodat ze goed kan snuffelen. Ze krijgt traumeel en dat laat je als mens rustig oplossen in je mond. Voor Pippa vermaal ik de tablet, met een paar druppels water maak ik er een papje van en dat mag ik zo op haar tandvlees smeren ( Pippa is nogal een blijf van mijn lijf hondje dus extra knap van haar)en de rest likt ze zelf uit het bakje.

Vandaag komt er een tube honingzalf met de post mee en ga ik dat, op advies van de DA, smeren om de littekens soepel te houden.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

20260717_155319.jpg
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Dappere Pippa - en knappe ‘baasjes’ die zo goed voor haar opkomen. Geef jezelf ook een extra koekje :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Jee zeg wat een drama :'(
Hopelijk gaat het nu iedere dag een stukje beter!
:bigarmhug:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat een ellende zeg. Vreselijk om je hond zo'n pijn te zien hebben. Ik hoop dat het nu met sprongen vooruit gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Och die arme Pippa :'( Wat een verschrikkelijke dagen en nachten moeten dat geweest zijn voor jullie. Gelukkig zijn er nu ook weer positieve berichten. Dat ze maar snel de kap af mag en goed hersteld van alles. :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: za 18 jul 2026, 11:02 We zijn inderdaad bij die 2de DA gebleven.
Het was 1 van de assistente die niet echt wou meewerken. Toen ik uiteindelijk de DA zelf aan de telefoon had was die wel heel meegaand en die vertrouwde er wel op dat ik mijn hond goed genoeg ken om pijn te onderscheiden van onrust/warmte (die assistente durfde te zeggen dat Pippa zo hijgde omdat het warm weer was, die heeft van mij een niet zo'n vriendelijk antwoord gekregen)

Ik durf nu wel voorzichtig positief te zijn. Gisteren zijn die extra hechtingen verwijderd en we zien nu een heel ander hondje! Gisteren heeft ze lekker kunnen liggen, ging ook vlot ergens liggen. Gisteravond was er iets meer onrust maar uiteindelijk had ze haar plekje gevonden en heeft heel de nacht geslapen, zonder sedatie!! Vanmorgen hebben we haar meegenomen naar het bos, even een klein rondje gelopen. Ze vond het heerlijk, thuis lekker gegeten en na even drentelen ligt ze nu lekker te slapen.

Ben zo trots op haar...die kap moet nog 10 extra dagen om blijven en dat doet ze prima. Met wandelen gaat tie af zodat ze goed kan snuffelen. Ze krijgt traumeel en dat laat je als mens rustig oplossen in je mond. Voor Pippa vermaal ik de tablet, met een paar druppels water maak ik er een papje van en dat mag ik zo op haar tandvlees smeren ( Pippa is nogal een blijf van mijn lijf hondje dus extra knap van haar)en de rest likt ze zelf uit het bakje.

Vandaag komt er een tube honingzalf met de post mee en ga ik dat, op advies van de DA, smeren om de littekens soepel te houden.
Hoe gaat het nou met Pippa?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat lief dat je aan haar denkt Lizzy :-*

Het gaat goed met ons wuufke!
De wonden zien er netjes uit, 2 maal daags smeer ik er de wondgel op. De pijnmedicatie hebben we afgebouwd, vanmorgen de laatste kwart tablet gegeven. Sinds een paar dagen heeft ze de kap af als we in de buurt zijn. Ze blijft er redelijk van af. Voor de nacht gaat tie nog om, zou het zo zonde vinden als er toch teveel aan gaat zitten en ze het kapot likt. Sinds gisteren mag ze weet op de bank van ons, geluksmomentje voor haar..met een diepe zucht nestelde ze zich in haar mand op de bank :-*
Ze is ook weer even alleen thuis gebleven, ging helemaal goed. (Via webcam kunnen we haar in de gaten houden)
Ik denk dat ze het dus goed doet en ik hier waarschijnlijk langer over ga doen om "overheen" te komen dan Pippa zelf...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: zo 26 jul 2026, 10:12 Wat lief dat je aan haar denkt Lizzy :-*

Het gaat goed met ons wuufke!
De wonden zien er netjes uit, 2 maal daags smeer ik er de wondgel op. De pijnmedicatie hebben we afgebouwd, vanmorgen de laatste kwart tablet gegeven. Sinds een paar dagen heeft ze de kap af als we in de buurt zijn. Ze blijft er redelijk van af. Voor de nacht gaat tie nog om, zou het zo zonde vinden als er toch teveel aan gaat zitten en ze het kapot likt. Sinds gisteren mag ze weet op de bank van ons, geluksmomentje voor haar..met een diepe zucht nestelde ze zich in haar mand op de bank :-*
Ze is ook weer even alleen thuis gebleven, ging helemaal goed. (Via webcam kunnen we haar in de gaten houden)
Ik denk dat ze het dus goed doet en ik hier waarschijnlijk langer over ga doen om "overheen" te komen dan Pippa zelf...
Oh wat fijn om te lezen :smitten:
Ik heb helemaal beeld hoor, dat Pippa dit trauma sneller te boven is als jij. Het heeft er ook wel echt keihard ingehakt.... Want het was echt echt echt heel erg niet leuk :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Gossie, je kleine kleuterkonijntje... Blij te lezen dat Pippa in elk geval het leven weer als vanouds oppakt! Komt met jullie zelf vast ook wel goed, maar zo'n ervaring hakt er wel in.
Nou ja, het is achter de rug en daar gaat het om!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Het is inmiddels 4 weken geleden dat Pippa is geopereerd.
Bij de na controle kregen we het advies om de kap iig nog 10 dagen extra op te houden. Dat hebben we gedaan, die 10 dagen extra is nu 2 weken terug. We zijn toen voorzichtig gaan kijken hoe het zonder kap ging en als we even weg gingen dan ging de kap op. Ze bleef er op wat normasl poetsen wel van af. Na een paar dagen zo ging ze op een paar plekjes toch meer en dwangmatiger likken. We hebben dus gezorgd dat ze er niet meer aan kon zitten (oke bijna niet want soms was ze toch zo stiekem dat ze er snel aan zat) Het litteken op haar buik gaat goed, daar is ook dat plekje wat irriteert bijna weg.
Het litteken op haar flank blijft een paar plekjes houden...ik smeer daar nog 1 a 2 maal daags honingzalf op. En verder heeft ze haar pakje aan of de kap op.
Wat denken jullie? Zo door en geduld hebben? Misschien een andere tip?
20260807_151430.jpg
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Twee van die plekjes hebben extra hechtingen gezeten, die zijn bij de controle de knoopjes doorgeknipt...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

20260806_130949.jpg
20260806_130057.jpg
Omdat ze een beetje depri werd toen ze die kap weer meer op moest ben ik gaan kijken voor een medical pet shirt. Maar het gewone shirt bedekt wel de buik maar niet de heup. Dan is er een shirt waar een sleeve aan kan maar die bedekt dan weer niet heel de buik en ook niet haar heup ::)
Een boxpakje maat 82 voor baby's bleek een redelijke oplossing ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou zo doorgaan en geduld hebben. Ahhhh, dat bekkie :smitten:

Maar echt he, wat een ontzettende rot plek!! Wat was het nou ook alweer, wat hier zat voor bultje?

Plaats reactie