Mijn vader is overleden op 2 Augustus jl.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Op zondag 2 Augustus jl. Is mijn vader overleden.

Een jaar geleden ongeveer begon het voor hem. Door vaatlijden had hij een aantal hele nare plekken op zijn voet. Zijn tenen zijn geamputeerd, maar later bleek dat dit niet genoeg was, maar mijn vader wilde geen volgende operatie meer. De bacterie hebben ze wel uit zijn lichaam gekregen. Hij heeft zijn laatste tijd in 2 verzorgingstehuizen doorgebracht, in de laatste had hij echt een fijne tijd en daar voelde hij zich ook veilig
Maar dat hij niet meer echt kon lopen kon hij niet verkroppen.

Uiteindelijk ging het ineens toch nog snel.

Het leven was niet altijd makkelijk en soms best gecompliceerd, maar hij was wel mijn vader en ik ben blij dat wij ons huis die laatste jaren voor hem hebben opengesteld. Hij logeerde hier een paar maal, waar we veel gesprekken hebben gevoerd, dingen hebben afgesloten en het echt leuk hadden.

Ik hoop oprecht dat hij de rust en vrede heeft gevonden waar hij naar op zoek was.
Rust zacht pap.

eelke
Moderator

Re: Mijn vader is overleden op 2 Augustus jl.

Bericht door eelke »

Wat heb je dat mooi geschreven Charlie Angel, veel sterkte :-* :bigarmhug:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Heel veel sterkte met het verlies van je vader. Heel fijn dat jullie tot een goede afsluiting konden komen. :-*
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Mooie woorden Charlie Angel, zo'n laatste periode kan heel waardevol en fijn zijn :-*
Heel veel sterkte :bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gecondoleerd meis.

Wat mooi, wat je schrijft over je vaders laatste tijd en hoe jullie toch samen dingen nog af hebben kunnen ronden :'( :-*

Ik wens je veel sterkte met het verlies van je vader :-*

:bigarmhug:
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

Heel veel sterkte.
Rouwen is hard werken, pas goed op jezelf :-*
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Gecondoleerd en wat beschreef je het mooi. Die laatste tijd moet zo waardevol zijn nu. Ik wens je kracht en warmte en moed voor de komende tijd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Ik wens je veel sterkte :-*
:bigarmhug:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wel fijn dat ze de bacterie nog wel uit zijn lichaam hebben gekregen en wat fijn dat jullie nog goede laatste jaren samen hebben gehad.

Ook goed te lezen dat hij bij laatste verzorgingshuis goed op zijn plek was.

Heel veel sterkte met het verlies van je vader. Mooi zoals je zelf zegt dat het voor hem 'goed' was, al maakt dat het verlies niet minder :-*
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Mooi dat jullie de dingen nog hebben kunnen uitspreken. Heel veel sterkte gewenst :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Och Angelique... Het overlijden van je laatste nog levende ouder markeert het einde van je kind-zijn, was mijn ervaring. Ineens is er niemand meer aan wie je je vol trots kunt laten zien waar je mee bezig bent in het leven, wat je hebt bereikt en wat je nog hoopt te bereiken - of nou ja, natuurlijk zijn er mensen aan wie je dat kunt laten zien, maar dat voelt toch net even iets anders, op een heel subtiele maar onmiskenbare manier. Vond ik.

Ik ben blij te lezen dat je nog een goede tijd hebt gehad met je vader toen zijn levenseinde naderde. Hopelijk kun je daar veel troost uit putten wanneer de rust weer een beetje is wedergekeerd en het leven zijn normale ritme hervindt. Heel veel sterkte gewenst, en een stevige knuffel. :bigarmhug:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat ontzettend verdrietig om je vader te moeten missen. Heel veel sterkte. Dikke virtuele knuffel.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Heel veel sterkte gewenst :bigarmhug:
Het leest als een leven met veel hobbels, maar ik ben blij te lezen dat jullie een aantal hobbels wat gladder hebben kunnen strijken in de tijd die jullie nog gegund was
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ook van mij veel sterkte gewenst Angelique. Als het leven niet makkelijk is geweest is het mooi om zo op het einde toch weer nader tot elkaar te komen. Mijn ervaring is dat de verwerking toch moeilijk is. Zo dubbel soms, gemis en liefde, maar ook dingen als (in mijn geval, vul het zelf maar in) boosheid of onbegrip voor dingen die er gebeurd zijn. Het maakt de rouw niet makkelijker. Een extra dikke knuffel voor jou :-*
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaela schreef: do 13 aug 2026, 19:05 Ook van mij veel sterkte gewenst Angelique. Als het leven niet makkelijk is geweest is het mooi om zo op het einde toch weer nader tot elkaar te komen. Mijn ervaring is dat de verwerking toch moeilijk is. Zo dubbel soms, gemis en liefde, maar ook dingen als (in mijn geval, vul het zelf maar in) boosheid of onbegrip voor dingen die er gebeurd zijn. Het maakt de rouw niet makkelijker. Een extra dikke knuffel voor jou :-*
Rouw is ook over dingen die er niet waren en ook niet meer zullen komen. Het is complex inderdaad, en rouw niet makkelijker

Plaats reactie