Nooshi loopt een beetje mank

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ingeborg1958 »

.........links voor.
Lijkt op stijfheid. Dierenarts doe ik pas als het écht een probleem wordt.
Dan moet ze namelijk " out" met gabapentine omdat ze onhandelbaar is bij de dierenarts.
Wat kan ik doen /proberen wbt supplementen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Nooshi loopt een beetje mank

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: zo 09 aug 2026, 10:46 .........links voor.
Lijkt op stijfheid. Dierenarts doe ik pas als het écht een probleem wordt.
Dan moet ze namelijk " out" met gabapentine omdat ze onhandelbaar is bij de dierenarts.
Wat kan ik doen /proberen wbt supplementen?
Ik zou het echt niet weten... Want zijn het spieren, banden, pezen, gewrichten? Kun je wat meer over Nooshi vertellen, bijv. hoe oud ze is, of ze zich recent geblesseerd heeft of al een tijdje geleden? Gaat het na een tijdje bewegen weer beter (startpijn)? Of juist niet? Voelt het gewricht in de ellenboog warm? In de pols? Geeft ze signalen van pijn als je haar poot buigt en strekt?
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

Nooshi is van nature niet erg lenig en ze is lui. Mogelijk houden die twee verband met elkaar.
Gewrichten voelen niet warm, het lijkt geen pijn te doen als ik eraan kom. Nooshi is vijf.
Ze heeft dit al eerder gehad en met twee weken trauma druppels was het weg. Maar het komt dus terug en ik weet niet of trauma druppels de beste weg is om langdurig te geven. Ik dacht zelf aan glucosamine/ chondriotine?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ingeborg1958 schreef: zo 09 aug 2026, 12:49 Nooshi is van nature niet erg lenig en ze is lui. Mogelijk houden die twee verband met elkaar.
Gewrichten voelen niet warm, het lijkt geen pijn te doen als ik eraan kom. Nooshi is vijf.
Ze heeft dit al eerder gehad en met twee weken trauma druppels was het weg. Maar het komt dus terug en ik weet niet of trauma druppels de beste weg is om langdurig te geven. Ik dacht zelf aan glucosamine/ chondriotine?
Glucosamine heeft weinig zin als het probleem niet in het gewricht zit. Ik zou ook iets van Traumeel tabletjes gaan geven. En omega 3 vetzuren (een goede visolie of algenolie met DHA en EPA). En dan weer even afwachten wat er gebeurd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe is het nu? En wat heb je gedaan?

Katten zijn van nature lui, dus dat is niet abnormaal. Maar 5 vind ik echt te jong voor zo'n klachten.
Ingeborg1958
4-sterren
4-sterren

pearlsofpassion schreef: za 15 aug 2026, 23:51 Hoe is het nu? En wat heb je gedaan?

Katten zijn van nature lui, dus dat is niet abnormaal. Maar 5 vind ik echt te jong voor zo'n klachten.
Ik ben aan het opstarten met traumeel. Even puzzelen hoe ik het naar binnen krijg, maar dat komt wel goed. Dus afwachten.

Plaats reactie