Dag lieve paarden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Dag lieve paarden

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Dag lieve paarden

Bericht door Kaela »

Dit weekend heb ik afscheid genomen van Osk en Goopy. Mijn lieve verzorgpaarden.

Bijna 20 jaar geleden reageerde ik op een advertentie. Jarenlang heb ik op de dagen dat hun baasje werkte voor ze gezorgd. Later hoefde dat niet meer, maar ik ben altijd blijven gaan. Alleen rijden, samen, met ritten mee. Maar ook wandelen, in de vakantie op ze passen. Vriendinnen mochten mee.
Na hun pensioen wandelden we nog regelmatig met ze. Dat vonden ze heerlijk, nog even erop uit.
Mijn hart was vooral verpand aan Goopy. Altijd vrolijk, altijd zin om te gaan. Ik ben nooit een held geweest en Goopy nou ook niet bepaald. Maar samen lukte het allemaal wel. Osk en ik vonden elkaar erg leuk als we zes voeten op de grond hadden. Samen rijden was voor ons niet het leukste. En dat was oke, deden we het zo.

Nu waren ze oud. Op. Osk kon niet goed meer eten, Goopy hoeste zo erg. Ondanks alle zorgen en soms flinke ingrepen. En dan staat de winter voor de deur en komt de afweging. En wordt houden van loslaten. We kennen het allemaal.

Zondag heb ik afscheid mogen nemen. Dat was verdrietig, mooi en fijn. We hebben samen gehuild, gekletst en gelachen. Maandagmorgen kwam de dierenarts. En nu moeten we ze missen. Dag lieve vriendjes. Dank voor alle avonturen.
IMG_7782.jpeg
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Dag lieve paarden

Bericht door pike »

Tja, ook voor de paardjes houdt het helaas een keer op. Maar wat mooi dat de dierenarts gekomen is. Dat heb ik vroeger helaas anders meegemaakt. Alle zieken en oudjes gingen naar de noodslachter :'( Dat is jouw lieve vriendjes gelukkig bespaard gebleven. Sterkte met het verlies :bigarmhug:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ach, wat ontzettend verdrietig, Karin. Zoveel samen geweest voor zo'n lange tijd, ik weet hoe ze jou geholpen hebben met vertrouwen. Wel heel fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen van ze. Heel veel sterkte gewenst, Karin.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wat goed dat er ruimte was voor een mooi afscheid. Ze gaan zo in je hart zitten. Sterkte :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Definitief afscheid nemen doet altijd zo'n pijn... Fijn dat je twintig jaar gedeelde liefde hebt kunnen afronden met een goed afscheid. En fijn dat de paarden zo respectvol uit het leven mochten stappen, in hun eigen omgeving en omgeven door hun eigen mensen.

Sterkte met het verdriet. :-*
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Dank jullie wel. Ja het is ontzettend veel waard om zo’n mooi afscheid te mogen nemen. Dat is toch heel anders dan wanneer een dier je plotseling ontvalt. En daarbij helpt een hoge leeftijd toch ook wel mee, je ziet ze ouder worden en daarmee wen je steeds wat meer aan het naderend afscheid. Paarden geven je vaak toch wat meer tijd daarvoor, als ze de kans krijgen.

En hun leven was prachtig, voltooid met een liefdevol en respectvol einde thuis. Zeker fijn dat dat tegenwoordig kan. Daarna komt dan wel de rendac. Maar dan zijn ze al dood. Daar heb ik dan toch niet zo moeite mee.

Er is hier in de wijk ook een vreselijk ongeluk gebeurd met een jong kindje. Het is een hele verdrietige boel allemaal, ook al kenden we hem niet. Morgen gaan we in de erehaag staan. Het leven is soms gewoon heel erg naar.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ahhhhhh, wat verdrietig. Gecondoleerd met het verlies van Osk en Goopy :-* . Ze hebben Godzijdank echt een mooi leven gehad. Maar ja, afscheid nemen is altijd verdrietig en zwaar :'( :-*

Dag lieve Osk en Goopy :'( :-*
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat verdrietig dat het tijd was om van beide afscheid te nemen na zoveel jaar. Zal toch wennen zijn dat je niet meer naar ze toe kan, ondanks dat het afscheid ooit komt. Fijn dat je zo afscheid hebt kunnen nemen.

En wat confronterend dat het ongeluk met het kindje bij jullie in de wijk was :-\ Dat is toch anders dan als het verder weg is, ook al kende je het kindje niet :-* Zo hartverscheurend voor alle betrokkenen :'(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: wo 09 sep 2026, 16:37 Dank jullie wel. Ja het is ontzettend veel waard om zo’n mooi afscheid te mogen nemen. Dat is toch heel anders dan wanneer een dier je plotseling ontvalt. En daarbij helpt een hoge leeftijd toch ook wel mee, je ziet ze ouder worden en daarmee wen je steeds wat meer aan het naderend afscheid. Paarden geven je vaak toch wat meer tijd daarvoor, als ze de kans krijgen.

En hun leven was prachtig, voltooid met een liefdevol en respectvol einde thuis. Zeker fijn dat dat tegenwoordig kan. Daarna komt dan wel de rendac. Maar dan zijn ze al dood. Daar heb ik dan toch niet zo moeite mee.

Er is hier in de wijk ook een vreselijk ongeluk gebeurd met een jong kindje. Het is een hele verdrietige boel allemaal, ook al kenden we hem niet. Morgen gaan we in de erehaag staan. Het leven is soms gewoon heel erg naar.
Oh vreselijk :'( . Heel veel sterkte morgen :'(
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Verdrietige tijd Kaela, heel veel sterkte gewenst!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Veel sterkte Kaela, wat een verdrietige dingen allemaal.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Sterkte. Afscheid nemen is nooit leuk. Ik heb altijd genoten van je verhalen van de paardjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Wat fijn dat je afscheid kon nemen. Hoe moeilijk het ook is.
Mijn dochter heeft ruim 25 jaar Gipsy gehad ( een Haflinger van goud)
Ik heb helaas niet afscheid kunnen nemen.
En dat doet pijn.
Hij is gecremeerd

En poeh ook nog dat kindje jemig wat vreselijk geen woorden voor :'(

Plaats reactie